כיכר השבת

היום שאחרי

ב'יהדות התורה' זועמים: "נתניהו שבר את הנאמנות"

גורם במפלגת יהדות התורה הבהיר כי ישאפו להקים ממשלה בראשות נתניהו, אבל "הפעם נשקול גם את החלופות" • ההכרעה תיפול אם נתניהו לא יצליח במלאכת ההרכבה (ארץ)

60
רפאל כהן | כיכר השבת | י"א בניסן | 24.03.21
יהדות התורה, אמש
יהדות התורה, אמש (צילום: מוטי גרין)

יו"ר 'יהדות התורה', משה גפני, היה נסער בדקות שלאחר שידורי המדגמים אמש (שלישי). כשניסה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להשיג אותו, כנהוג בסוף כל מערכת בחירות, הוא העדיף שלא לענות מחמת הכעס.

כבר בימי הבחירות גפני לא הסתיר את אכזבתו מהתנהלות נתניהו ועידוד ההצבעה שיזם למען 'הציונות הדתית' של סמוטריץ'.

ברשימה החרדית האשכנזית שאפו לסיוע, או לכל הפחות אי ניסיון לפגוע, בביטחון ההצבעה למפלגה בחברה - שאיפה שלא התקיימה, כשראש הממשלה המליץ להצביע לסמוטריץ' ובן גביר בריאיונות בכלי התקשורת החרדיים, גם כאן ב'כיכר השבת'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון ל'כיכר השבת'

גורם ב'יהדות התורה' שב גם היום בשיחה עם 'כיכר השבת', אחרי שאנדרלין יום הבחירות נרגע, על אי שביעות הרצון מנתניהו - ושלח איום מרומז:

"נתניהו אדם ללא סנטימנטים, ידענו את זה. אבל בימים האחרונים הוא שבר את הנאמנות עם ניסיונות עידוד ההצבעה לסמוטריץ', אז שלא יצפה לה חזרה".

תיעוד מסכם: המדגמים אמש, במטה 'יהדות התורה' (צילום: מוטי גרין)

אותו גורם טען כי "מבחינה מספרית, סמוטריץ' לא פגע לנו מדי בהצבעה", בניסיון להנמיך את גובה הלהבות המתפתח בחילופי ההאשמות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'.

בנוסף, שרטט איך ייראו הימים טרם הקמת הממשלה הבאה, מראות עיניו ועיני שותפיו למפלגה: "נתניהו עדיין האפשרות הטובה והראשונה, ועליו נמליץ אצל הנשיא". אבל, בשונה משלוש הפעמים הקודמות, לדבריו "התמיכה הבלעדית מתוחמת בזמן":

"העולם עבר את מגיפת הקורונה, והיא השפיעה רבות על החברה החרדית. יש לנו ישיבות לדאוג להן, גמ"חים, משפחות שצריכות סיוע, ובשביל זה צריך ממשלה מתפקדת ותקציב. אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, הפעם נהיה 'שחקן פעיל' גם כאשר המנדט יהיה אצל יריב. יש לנו אנשים בצד השני איתם ניתן לעבוד", כשהרמז כמובן לראשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה', נפתלי בנט וגדעון סער.

דברים אלו מבטיחים לנו שבועות מעניינים בציר נתניהו-דרעי-גפני, וכן בצירים אחרים, חבויים עדיין. סביר שבלשכת ראש הממשלה יקחו את איום הזה ושדומים לו בעירבון מוגבל, מפאת התלות שיש ל'יהדות התורה' בנתניהו, לפי שממשלה חלופית תהיה מורכבת לשמירה על ציביון העולם החרדי כפי שדורשים גפני וליצמן - אבל ניסיון ליצור שיתוף פעולה חרדי עם גוש מתנגדי נתניהו יכול, אולי, לשבור את הקיפאון הפוליטי.

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
54
מתרברבים ומתנשאים על החרדים העובדים ויחד עם זה באים להתרים .
הצביעות במיטבה25.03.21
שטויות, אני חרדי עובד, וכל השאר נחיתות אישית. יש צביון ליהדות החרדית, והיא דורשת להקדים את האברכים על הציבור העובד. כל הדורות הנגידים ידעו שהאברכים קודמים. מי שמשנה את המסורת הזןו- זו כבר החלטה שלו.
עובד גאה25.03.21
53
רק תבינו.... גנץ הזה, הביא 8 מנדטים. ג' כל היהדות החרדית גירדו את ה-7 שזה גם ספק!!
רובי24.03.21
52
חרדים, כמו גם דתיים-לאומיים, הם אנשים חופשיים עצמאות מחשבה ובחירה. לפעמים ג' וש"ס פונים גם לדתיים-לאומיים לבחור בהם. לפעמים הדתיים-לאומיים פונים לחרדים לבחור בהם, הכל חופשי וטבעי, נתניהו לא שולט בחרות הפרט והציבור. מה המהומה על לא מאומה?
ארנון25.03.21

הצגת כל התגובות

51
מאז הקורונה ג' כל הזמן בוכים ומיילילים שדפקו אותם. אולי הם צודקים אבל הבכיות האין סופיות שלהם כבר נמאסו. אם נתניהו לא היה עוזר לציונות הדתית, היינו מפסידים 4 מנדטים. אז תפסיקו כבר ליילל. די זה ממש נמאס.
אוריאל 25.03.21
50
הכל משחקי אגו פעם הבאה בטוח לא אבחר ג.
אור25.03.21
49
גפני כעסן תמיד זה לא חדש... תאכל את מה שבישלת! אם יהיו עוד בחירות אתם תרדו עוד מנדט או שתים. אמן
ללא שם25.03.21
48
שמישהו יזכיר לגפני שבבחירות שעברו הלך לקושש קולות אצל רבני הציונות הדתית והצליח בגדול.
ללא שם25.03.21
47
אם היו לי ספקות על כך שהצבעתי הפעם סמוטריץ במקום ג, עכשיו כשקראתי את הכתבה הנל כבר אין לי ספקות, כי בבחירות הבאות ג כבר לא אופציה בשבילי, אז תהיה פחות התלבטות
אם היו לי ספקות25.03.21
46
לא בבחירות תמך נתניהו בסמוטריץ אלא כל שנת הקורונה תמך נתניהו עם תירוצים באחרים רק לא בחרדים
תישבי25.03.21
45
הטענות כלפי נתניהו, מעצימות את הבושה והכלימה. אם עד היום חשבתי שאלו שהצביעו לסמוטריץ, אלו צעירים שלא כך אכפת להם מ'דעת תורה', ויש להם שיקול דעת עצמי ושונה מהמיינסטרים, הרי שעכשיו מסתבר שהתמונה שונה לגמרי. פשוט מדובר בציבור גדול שהעדיף את הוראת נתניהו על זו של ר' חיים. אכן בושה וכלימה...
פתח תקווה25.03.21
44
מצויין שגפני המתנשא קצת ירד לו האגו ואני לא מדבר על זה שסמוטריץ ובן גביר הרבה יותר יהודים ממנו הרבה
משה24.03.21
43
אותנו לימדו חז"ל על הכועס כל מיני עבודה זרה שולטין בו , נקרא עובד עבודה זרה
דוד25.03.21
42
מה שמדהים הוא לא הסיבות שגרמו לרבים לעזוב את ג אלא זה שכל הרבנים החרדים אמרו להצביע ג (או ש"ס, אבל מדברים כרגע על ג מול הציונות הדתית) ורבים מהציבור החרדי לא הקשיבו להם.
אבי25.03.21
41
אצל החרדים אין הבדל בין טיבי לביבי, שהרי שניהם נימולים. לכן אם טיבי ייתן המיליארדים לחרדים, ילכו אתו.
שיכור25.03.21
ביבי הוא כופר .טיבי הוא גוי.בהלכה צריך לכבד יותר גוי מאשר כופר!
עעע25.03.21
40
תפנימו . הדבר היחיד שמענין את נתניהו הוא הכסא. הוא מנצל את שותפיו ובעת הצורך הוא משליך אותם לפח.
בני25.03.21
39
כמה ג' יכולים להיות פסיכים, יש גוש בעד יהדות ויש גוש צוררי דת.. אין בחירה אפילו לא בשביל טקטיקה.
א 24.03.21
38
פשוט חוצפנים. הסיבה שלא הצביעו להם היא בגלל ההתנהלות שלהם, ונתניהו עשה את הדבר הנכון לגוש כדי בזה שעודד הצבעה לסמוטריץ
חברונר25.03.21
37
ג המפלגה הכי מאוסה בכנסת יותר גרועים אפילו מליברמן החזיר מותר לכם לפנות לבוחרים של שס מותר לכם לכם לאיים ולמשוך שמאלה לפיד השתנה גנץ עדיף להתחבק עם שונא ישראל טיבי שדם יהודים על הידיים שלו בתור חרדלי שבחר בבן גביר הייתי מעדיף להצביע לפיד ולא לכם יש לי בחילה מכם
יהודה25.03.21
36
איש מוזר
ללא שם25.03.21
35
שנתניהו הוא זה שמשכנע חרדים לא להצביע ג. זה מראה עד כמה ההנהגה החרדית לא הנהגה.
נער הייתי25.03.21
34
בזה ורק בזה הח"כים שלנו מצוינים למצוא אשמים כל אחד רק לא עצמם במקום לעשות חשבון נפש פנימה מוצאים תמיד אשמים במקום להסביר לציבור את מעללי הנגיף ודרכי התגוננות מפניו מעדיפים להאשים את ההסבה והתקשורת במקום להביא תקציבים לישיבות ולבני ישיבות ולא רק למנהליהם מעדיפים לזרוק את האפשה על לפיד וליברמן דיייי
shmoyger25.03.21
33
יאללה שיתפטר כבר הוא וחבריו הזקנים והמשועממים. עבר זמנם. אפחדלא בוחר בהם כבר זהו. נתנו להם מידי הזדמנויות והם ממש לא הוכיחו את עצמם אז יאלה, העלא און זיי געזונט.
אשכנזיה24.03.21
32
מצוין. נסו את לפיד וליברמן... אלו חלומות באספמיה למרות הרצון הטוב
אלעדי24.03.21
31
המצב א"כ עגום מאוד, שהחכ"ים מתנערים מאחריות על הפשלות שלהם ובמקום לעשות חשבון נפש מאשימים את נתניהו. הם פשוט מעלים את נתניהו לדרגת חבר מועצת שהציבור נענה לקריאתו ותמך בסמוטריץ. כאילו ללא נתניהו הציבור לא היה עושה כך. כדאי שיפנימו שכדאי ללליצמן גפני ומקלב לפרוש ולרענן את השורות
דגלניק לשעבר24.03.21
30
ישכר זלמנוביץ: ‏במטות של חב"ד הפעילים הקיזו דם ביום הבחירות כדי להסביר את האמירות השונות של גפני. מנגד דווקא 'דגל התורה' היא זאת שהרימה ידיים וויתרה על עשרות אלפי קולות חרדלים שהצביעו לג' בבחירות האחרונות.
נתן24.03.21
29
מעדויות שפורסמו הערב (רביעי) ב'ערוץ 20', מתברר כי בין מאי 2016 לנובמבר 2018, בזמן שאותו ליברמן כיהן כשר ביטחון, אלפי בני 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' קיבלו ממנו פטור משירות צבאי, לעיתים אף ללא ידיעתם, ובמעשים הגובלים לכאורה בפלילים. על פי העדויות שנחשפות לראשונה, מי שהיה אז עוזרו הבכיר של אביגדור
ישראל24.03.21
28
ולא יעשה מה שבלו
כל הכבוד לגפני24.03.21
27
למה לא אומרים..."טעינו" ... למה להאשים את אחרים ואת נתניהו... זה התוצאות מקמפיין מצומצם... מתקמצנים על הכסף של המדינה ובסוף זה בא עלינו בחזרה בקלפי... לא משלמים כמו שצריך לפעילים... לא משלמים כמו שצריך לנהגים... לא משלמים כמו שצרים ליועצים ולקמפיינרים... אז זה מה שקורה שמתקמצנים ובסוף נמצאים בסכום ה
יוסק'ה25.03.21
26
2 שאלות לגפני. כמעט כל אדם אומר שאתה חולה גאוה מה אתה אומר? ועוד שאלה איך גדולי תורה מינו אותך לעזזאל אתה שליח ציבור ? גאוותן שכמוך הא איך?
מוזר מאוד25.03.21
זה שלוש שאלות לא 2
אחינעם25.03.21
25
חשבון נפש דחוף.חושבים שהם הבעלים של הקולות למה לכם מותר לשכנע ספרדים להצביע ג
ללא שם25.03.21
24
ככלב שב על קיאו למעלה מ40,000 מצביעי יהדות התורה לא הצביעו הפעם כי המפלגה לא ייצגה אותם בשנת הקורונה הפלג הליטאי כפה בכוחניות את הנחיות הקורונה המטופשות והאנטישמיות של הממשלה בניגוד לדעת מרן שר התורה שליט"א והפלג החסידי שאמור היה לייצג את דעת האדמורי"ם ירדו למחתרת, במקום לעשות חשבון נפש ולהכות על חט
רינה25.03.21
23
גפני, שיהיה לך ברור! אם אתה הולך עם השמאל אנחנו גמרנו איתך!! אנחנו רק עם ביבי!!!!!
ללא שם25.03.21
22
לא להאמין רק אתמול הם בכו שצריך להציל את עולם התורה מהשמאלנים וכבר היום הוא אומר שילך איתם מלכתחילה, שקרן מדופלם, טוב הפעם לפחות לא הייתי פרייר ולא בחרתי בשקרן הזה
משה מבני ברק24.03.21
21
תמשיכו להפקיר את החרדים העובדים ולא תדאגו להם למוסדות חינוך וישיבות מתאימות ובסיבוב החמישי תגלו עוד עשרות אלפי קולות שהתאדו מאשימים את ביבי.... חה חה חה....
נועה 24.03.21
20
גפני בפעם הבאה יהדות התורה תהיה בחוץ וזה יהיה בגללך תתעלה על הגאווה ותפעל למען הציבור שבחר בכם לא מאמינים שכולם בדעתך
תמר24.03.21
בואו לא נשכח שהפסיקה של בגצ באה אחרי 15 שנה שבהן היו יכולים לעשות משהו, אבל הגאווה והאפס יכולת להתפשר דחתה ודחתה ודחתה את זה עד שהיה מאוחר מידי.
רחל25.03.21
19
במקום להאשים את ביבי תאשימו את עצמכם כי רק אתם גרמתם לזה
חשבון נפש24.03.21
18
שמרו בהקפדה דיני פקוח נפש בקרונה? נזהרים בגזל שכנים בבניה ו/או גזל שינה? אוהבים את עם ישראל או רק את אנ"ש?
ג-חרדים במה?25.03.21
17
פוליטיקאים מכל המגזרים...מכירים את המילה נאמנות?
ללא שם25.03.21
16
ביבי הוא נוכל ושקרן ואם גפני חושב שלביבי יש כבוד אליו ...הוא לא חכם במיוחד. ביבי עושה רק את מה שטוב לביבי ,אז תפסיקו לסגוד לו.
אפרת25.03.21
15
תתחילו לדאוג לבנות לסמינרים מתאימים בלי שנזדקק לפרוטקציות דמעות וקשרים.. תדאגו שהערים שלנו יראו נורמלי תדאגו לדיור תתחילו לדאוג ל נ ו!! אתם צווחים שבוע לפני הבחירות ומיד אחכ מתאדים. גם ש"ס יתחילו לרדת אם לא יהיו משרתי ציבור אמיתיים ולא חונטה של מקומבנים
יעקב24.03.21
14
את ההחלטה לא לשים ג קיבלתי אחרי שראיתי את המריבות בין כל החסידים באגודה אסתר הויזיניצר עם הבעלזר אייכלר וליצמן הגרר הכל שם זה כמה כל אחד יסחוב לקבוצה שלו והיות והבנתי שאני לא שייך לקבוצות האלה מדוע שאתן להם את קולי ??? ב. סמוטריץ׳ יעזור לי גם אם אני לא חובש את הסרט בכובע בצד ימין ולא שמאל או ההיפך
דוד25.03.21
13
הציבור אומר בצורה ברורה לגפני ומקלב. די! שחררו אותנו מכם. הגיע הזמן לעסקנים ישרים . היושר שלכם עקום מאד בשנים האחרונות.
הציבור אומר24.03.21
12
גפני וחבריו נולדו לגזענות שזו מחלת נפש לכל דבר. הגיע הזמן שתממנו כל מוסדות הגזע והמחיצה מכספכם הפרטי ולא מכסף ציבורי.
יהודי24.03.21
11
אחרי שפורסם שהרב מאיר מאזוז הצביע ג' ביום הבחירות גם אני הצבעתי ג'
ישראלי24.03.21
10
יופי אז בג' מצאו את מי להאשים. במקום לעשות חשבון נפש למה חלק מהציבור לא מוכן כבר לתת להם את קולם
ללא שם24.03.21
9
הם יעשו הכל - יאשימו את כולם - חוץ מאת עצמם !!! נתניהו אשם, סמוטריץ' אשם, דרעי אשם, מי לא אשם ? גפני ? חס וחלילה ... תסמונת של ילדים קטנים
סתם עוד מישהו 24.03.21
8
גפני בא נהיה מציאותיים. אם הרבנים לא היו מורים לנו להצביע ג'. אפילו שרובם הפה והלב לא היו שווים. הייתם כבר מזמן יוצאים לפנסיה
מיכאל24.03.21
7
כגפני אפס ונתניהו יודע את זה. לדרעי הוא לא היה מעז לעשות את זה..
ללא שם24.03.21
6
ג' יורדת ל6 מדנטים
דוד מירושלים25.03.21
5
תמיד אבל תמיד גפני מאשים אחרים . מתי אתה וחברך תקחו אחריות תעשי חשהון נפש . בושה
יהודה25.03.21
4
שיהיה ברור : אני והרבה כמותי, חרדים אבל ימניים !!! וברגע שג' ישתפו פעולה עם השמאל אנו עוזבים את ג ולא משנה מה !!
צבי24.03.21
גם אני
אני25.03.21
3
למה אתם חושבים כך ח''כ של יהדות התורה..אני ורבים אחרים בחרנו בכם כשהרב מאיר מאזוז שליט''א אמר לתמוך בכם ועכשיו תמכנו במפלגת ''ט'' כי לפעמים עדיף שמפלגה מסויימת תפסיד מנדט כדי להכניס כמה מנדטים יותר ומבחינת השקפה אין הבדל מהותי ביחס לתורה בין מפלגת ''ט'' ולכם ולש''ס וקרה שהפעם זה בא על חשבונכם..לא צר
אני24.03.21
2
ישבו יחד עם ליברמן ולפיד??? סיכוי אפסי....מה שיהיה או שיערקו כמה לטובת הליכוד מגדעון סער ו/או כחול לבן או שתהיינה בחירות חמישיות כנראה....
קובי24.03.21
לא מדובר על ליברמן ולפיד
חסוי24.03.21
1
שיזעמו למה מה האפשרויות אם הם יעשו קונץ שיהיה משמעותי. בבחירות הבאות אף אחד לא יסתכל עליהם שיגידו תודה בכלל שנתניהו מסתכל עליהם למה שום מפלגה לא סובלת אותם אפילו ש"ס
סמוטריץ24.03.21
אולי גם יעניין אותך
בחירות 2021

ח"כ שיקלי: 'סער וסמוטריץ' מונעים ממשלה'

רפאל כהן | 26.05.21

לקראת סבב חמישי?

סקרים: לפיד עולה איווט מתרסק; אין הכרעה

רפאל כהן | 23.05.21

השטח הבוער הכריע

דרמה פוליטית: ימינה פורשת מ"גוש השינוי"

רפאל כהן | 13.05.21

לקראת סבב חמישי?

השמאל מחלק תפקידים; לנתניהו יש סיכוי?

רפאל כהן | 06.05.21

"בנט הפך כל אבן"

שקד: הגענו למו"מ עם נתניהו בידיים נקיות

כיכר השבת | 05.05.21
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"מכבסת מילים"

נתניהו תקף את בנט: תפסיק לעבוד על כולם

יוני גבאי | 05.05.21

כפי הצפוי

ריבלין הטיל על לפיד את הרכבת הממשלה

רפאל כהן | 05.05.21

רה"מ - בנט או לפיד?

קרב הבלימה החל: מה יהיה בבית הנשיא?

רפאל כהן | 04.05.21

בחירות חמישיות?

סקר חדש: פחות מ-50% תומכים בבנט-לפיד

רפאל כהן | 04.05.21
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

המאבק על המנדט

בני גנץ פונה לבנט: "תמליץ על יאיר לפיד"

רפאל כהן | 04.05.21

הליכוד כשלה

ההצבעה על הבחירה הישירה נדחתה למחר

רפאל כהן | 04.05.21

קובר ממשלת ימין

סער: "לא אסכים לנתניהו שני ברוטציה"

רפאל כהן | 03.05.21

אפסו הסיכויים?

סמוטריץ': 'נלך לאופוזיציה בראש מורם'; צפו

קובי אטינגר | 03.05.21
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

עושה שרירים

בני גנץ מסרב להתחייב שלא יישב עם נתניהו

רפאל כהן | 28.04.21

סיכום פוליטי

נתניהו יסכים לוותר על ראשות הממשלה?

יוני גבאי | 27.04.21

רוב לימין

תבוסה לשמאל: עבאס שב לעבוד עם נתניהו

רפאל כהן | 26.04.21

צפו

לפיד: 'נתניהו עסוק בלייצר מריבות וסכסוכים'

יוני גבאי | 26.04.21
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

ביום שאחרי נתניהו

בשמאל מאמינים בסיכוי לממשלת בנט-לפיד

רפאל כהן | 22.04.21

"מפחיד את הילדים"

חלוץ נגד נתניהו: "זקוק לאשפוז דחוף"

רפאל כהן | 21.04.21

הסבך הפוליטי

לפיד במסר לחרדים: מעדיף להישען עליכם

יוני גבאי | 21.04.21