כיכר השבת

הסימפוזיון פוצץ

בני רבינוביץ ובני גופשטיין התכתשו: מי אמר שמותר לשרוף כנסיות?

במהלך סימפוזיון בקעמפ של ישיבת "וולפסון", צייץ בני רבינוביץ כי בנצי גופשטיין אמר שמותר לשרוף כנסיות. התלמידים זעמו והפאנל פוצץ. בשיחה עם "כיכר השבת" מכחיש גופשטיין את הציוץ (אנשים)

16
צביקה גרוניך | כיכר השבת | כ' באב | 05.08.15
בנצי גופשטיין ובני רבינוביץ
בנצי גופשטיין ובני רבינוביץ (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90, כיכ רהשבת)

סערה התחוללה אמש (שלישי) במהלך סימפוזיון שנערך בקעמפ של ישיבת "וולפסון", בהשתתפות העיתונאי בני רבינוביץ, פעיל הימין בנצי גופשטיין העומד בראש ארגון להב"ה, אבא טורצקי ועוד.

במהלך הפאנל צייץ רבינוביץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני בהלם ומזועזע. יושב בפאנל ברגע זה עם בנצי גופשטיין שאומר בגלוי ובפה מלא: מצווה וצריך לשרוף כנסיות, והוא מוכן גם לשבת על כך 50 שנה בכלא".

הציוץ גרם לסערה רבה והגיע לאוזני תלמידי הישיבה שמחו על כך ופוצצו את הסימפוזיון. גופשטיין עצמו מיהר להכחיש והתנער מהדברים שיוחסו לו.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר גופשטיין כי "היה דיון הלכתי בהלכות עבודה זרה, במהלך הדיון החליט בני רבינוביץ לצייץ בטוויטר שלו דברים בשמי שחלקם נכונים וחלקם לא. אמרתי שעל פי ההלכה צריך לבער עבודה זרה מארצנו. לא אמרתי שאני הולך לעשות זאת ולא אמרתי שאשב בכלא על כך".

גופשטיין טוען כי תלמידי הישיבה לא אהבו שהדיון הודלף החוצה, ולדבריו "הם צעקו "מוסר" לרבינוביץ, וקיבלתי אהדה גדולה מאוד מהם". לדבריו, "זה חמור מאוד שבדיון הלכתי מתחילים לערב טוויטר ולהוציא לתקשורת. ברוך השם הקהל שמע והבין מה שאמרתי".

אתה בעד לשרוף כנסיות?

"אין כאן שאלה של בעד או נגד. אני רק אומר שלפי ההלכה צריך לבער עבודה זרה מארץ ישראל. מתי ואיך? זו שאלה אחרת", אומר גופשטיין.

בני רבינוביץ מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "מה שכתבתי מדויק לחלוטין".

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
אדם שמקריא רמבם. אף אחד פה לא מדבר למעשה
ערב רב05.08.15
12
האנשים האלה הם הרס היהדות.מרזל .בן גביר .בן ארי .וכל התומכים החדשים שלהם .מרן הרב עובדיה תמיד היה נגדם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי05.08.15
11
גופשטיין לא יותר מ'צודק', ויש על זה ברכה "ברוך אתה ה"א מלך העולם שעקר עבודה זרה מארצינו" והוא נמנה בין התרי"ג מצוות לפי כל הפוסקים
יהודי הלכתי05.08.15

הצגת כל התגובות

10
במסכת פסחים [ב,א] כתוב "אין בעור חמץ אלא שריפה". כלומר, "לבער" אין משמעותו "לשרוף". או שגובשטיין מעוות במכוון את דברי הרמב"ם, או שהוא בור. מה שבטוח זה, שהוא מסית ומדיח.
שמעון06.08.15
9
אתם גורמים לרצח יהודים בארץ ובעולם.... רוצחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים06.08.15
8
איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת. אדם פרובוקטור אלים ובריון. היו כאלה בחורבן בית המקדש השני ויש כאלה גם היום
תמיר שרון06.08.15
7
"רישעם במלת "אפס" - לשון הרמב"ן בפרשת המרגלים. רצונו לומר: המרגלים דיווחו דברים "מדוייקים לחלוטין" - אבל הם רשעים בגלל מילת הקישור "אפס" (זבת חלב ודבש היא... אפ כי עז העם וגו') ההופכת לחלוטין את משמעות הדיווח. וד"ל.
יהודי פשוט05.08.15
6
יהיו בפנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בתנאי06.08.15
5
בדיוק כתוב בפרשה "שקץ תשקצנו תעב תתעבנו כי חרם הוא" אסור לנו לוותר על אות וניקוד 1 מהתורה הקדושה וזה לא משנה גם אם יתהפך העולם הכל צריך להיות לפי ההלכה ולא לפי דעות פוליטיות וזה מה שבנצי עושה הולך לפי ההלכה ולא מפחד
אני05.08.15
4
עתיד לבוא אנחנו באמת הולכים לשרוף לאבד ולנתץ את כל העבודה זרה מארץ ישראל ובכללם את הכנסיות של הנוצרים ימך שמם וזכרם. אני לא מבין מה לא בסדר?
רועי05.08.15
3
הרב עובדיה היה ביחסים טובים עם ברוך מרזל! אולי הם לא הסכימו על כל דבר אבל לא היה להם שנאת ישראל כמו שיש לך, תפסיק להוציא שם רע ושקרים ותבדוק לפני שאתה כותב!
יאיר06.08.15
2
מה אתם מפרסמים אמירה הלכתית של יהודי טוב, כדי להפסיק הצלת יהודיות?!
הר הבית - לב האומה06.08.15
1
שכשמדובר בכנסיות גופשטיין ורבינוביץ הם לא פחות מפוסקי הלכה וכמובן האהוד ביותר על הימין הרמבם .. שחודב שמסגדים זה לא עבודה זרה וזה דופק לגופשטיין הלמדן את כל התזה שהרי גוםשטיין מסיים את השס כל שנה והוא בוודאי יודע הכל רק צריך לשים לב לדבר אחד : ראו מה דעאאש עושים בסוריה ובעיראק הם לא אומרים את
james06.08.15
אולי גם יעניין אותך
הסימפוזיון

"הסִימְפּוֹזְיוֹן" עם ישראל מאיר ואבי גרינצייג

כיכר השבת | 04.08.20

'ישיבע בוחרים'? זה בשבילכם

הסִימְפּוֹזְיוֹן של 'כיכר'; והערב עם ר' אבא טורצקי ויצ'ו פלדמן

כיכר השבת | 03.08.20

לקראת ה'כנסייה'

עסקני אגו"י: 'לא נטאטא את הכשלון הצורב'

חזקי שטרן | 24.01.19

מיוחד

הסימפוזיון של נתניהו

חיים אילוז | 24.08.16