כיכר השבת

מונולוג כואב

אב מספר: "הבעיה של בתי - שהיא מזרחית"

מתוך 'ישי ורבינא בכיכר': שמעון א., אברך ואב לבת בגיל סמינר מבית שמש, מספר במונולוג כאוב על האפלייה במוסדות, על הכאב והזעם - ועל שיטות ה'סלקציה' של הסמינרים (כיכר TV)

111
יוחנן בלייך | כיכר השבת | י"ב באייר | 17.05.19
(עריכה: יוחנן בלייך)

"אני אב לבת, שמסיימת השנה את כיתה ח' ואמורה לעלות לסמינר", פותח שמעון א., אברך מבית שמש, ומתאר: "אנחנו נתקלים באפליה חמורה בעיר בית שמש בין ספרדים לאשכנזים".

במונולוג זה, מתוך 'ישי ורבינא בכיכר', מספר האב הכאוב ל'כיכר השבת' על תחושותיו, כאב לבת מצויינת שכל 'חטאה' הוא ספרדיותה.

כדי שלא להיחשף, בוחר האב לא להציג את פניו.

"בכל המקומות האשכנזיים בעיר בית שמש, החל מהכניסה לגן, החל מהכניסה לבי"ס יסודי, כמו כן - ועל אחת כמה וכמה - בכניסה לסמינרים, יש אפלייה. אולי אפשר לקרוא לזה אפלייה מתקנת, אבל האפלייה היא ברורה ומכוונת.

"את הבנות האשכנזיות מקבלים בזרועות פתוחות, המנהלים, המנהלות, נלחמות עליהן בשיניים, סוגרים דילים כבר באמצע השנה. את הספרדיות מקבלות רק אם יש להן פרוטקציה, או שהם הפעילו קשרים, תחנונים, ירדו על הברכיים, ולבסוף מקבלים אותן אחרי השפלה נוראה.

"אני מבקש מכם שתבדקו, כל ספרדי שהתקבל לסמינר אשכנזי, לבי"ס אשכנזי, לגן אשכנזי, לת"ת אשכנזי - איך התקבלת? - התשובה תהיה: 'הפעלתי לחץ', 'נס', 'פרוטקציות', 'קשרים', יש שאפילו יגידו בשקט 'שיחדתי'. אבל על זה לא אדבר, לא אאריך.

"אציין שהבת שלי ילדה חכמה, ילדה נבונה, הציונים שלה גבוהים בכל קנה מידה. המורות שלה מעידות על ההתנהגות שלה יוצאת הדופן לטובה, אבל הבעיה שלה כמובן שהיא ספרדית.

"עיריית בית שמש אובדת עצות, מחלקת החינוך לא יודעים איך לאכול את הצפרדע. הם לא יודעים איך לטפל בסמינרים האשכנזים.

"כל פעם מחכים לתשובות שאולי יגיעו, הסמינרים מבטיחים: 'אנחנו שולחים עוד כמה ימים', ואז עוד כמה ימים ואז עוד כמה ימים. כמובן שזה רק הולך מדחי אל דחי, והבנות הספרדיות יושבות ובוכות. הבנות האשכנזיות כרגע לומדות בכיתה עם הבנות הספרדיות, הן יודעות בדיוק לאן כל אחת הולכת - במוצהר, ואילו הרבה ספרדיות יושבות ואובדות עצות, הן לא יודעות לאן הן הולכות, מתביישות ללכת לכיתה, בוכות בלילה, בוכות להורים, ההורים אובדי עצות.

"אגלה לכם שיטה חדשה שאחד הסמינרים המציא: תוך כדי מבחן אישי, אחרי שהיא עברה מבחן סינון ראשוני, יש שיטה חדשה לסלקציה. לוקחים מורה, שאומרת לה 'עכשיו את באה איתי, למבחן בהבנת הנקרא' - מבחן פתע. וכמובן שמכשילים אותה, במודעות. והם עושים את זה להרבה בנות. מבחן עם לחץ של זמן, לחץ שקשה, ומכשילים את הבנות בכוונה.

"לאחר מכן, במבחן התוצאה הסופי, רואים שהבנות האשכנזיות - שגם הן נכשלו במבחן הזה - וגם להן היה קשה, הן כן נכנסו. לעומתן חברותיהן הספרדיות, נשארות בחוץ.

"זה מאד מצער, אבל זו סלקציה יפה. אי אפשר להכחיש את מה שהם עושים. 'הנה, קראנו לכם לראיון, היא נכשלה בראיון. אין לה הבנת הנקרא'. אהה, האשכנזיה? 'לא, היא הצליחה, יש לנו פרמטרים שלנו'.

"מדוע לא מפרסמים תנאי קבלה לסמינר, לפי ערכים מדידים ושקילים, שאפשר לראות את מבחן התוצאה? למה? מה אשמות הספרדיות? מה הן חטאו? מה הפשע שלהן? אם מוסד הוא מפלה, הוא נוגד את החוק במדינת ישראל, יש לטפל בו כאדם שעבר על החוק", מסיים האב בזעם.

צפו בפרק המלא

תוכן שאסור לפספס
111 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
73
שהם מתביישים בעצמם ובכח רוצים שהילדים שלהם ילמדו במוסדות של אשכנזים. ואני מדברת בתור ספרדייה!! הגיע הזמן שהספרדים ישקיעו גם בבנות שלהם ולא יהפוכו אותן לחג'יג'ה מגיל 7 לטפל לנקות ולעשות כל מה שאמא אמורה לעשות. תחנכו אותן קצת לעדינות, קלאסה ודרך ארץ... ויש מלא סמינרים מעולים לספרדיות... תפסיקו להתבכי
רוחמה עיני19.05.19
רואים שאת לא ספרדיה, אבל אל תדאגו, יום אחד אתם תבינו שהבעיה היא בעיקר אצלכם. ימים יגידו, אנחנו בינתיים נמשיך לחכות בסבלנות.
שירה19.05.19
אם אתם מחפשים מקום אצל האשכנזים סימן שאתם בעצמכם חושבים שהאשכנזים עדיפים אז מה אתם מתלוננים על אפליה? תלכו לסמינרים שלכם ואפחד לא יפלה אתכם תפתחו סמינרים מי מפריע לכם? אינכם מצליחים? כי אין לכם מספיק אנשי חינוך? סימן שאתם מבינים שיש הבדל כן הספרדים הם יותר בעייתיים יותר מסוגלים לבוא לצעוק לאיים לעשו
בת חן19.05.19
חבל שאני יתחיל לספר סיפורים.. באמת חבל.
ללי19.05.19
תעבדי על עצמך קצת צניעות אשכנזים וספרדים כולם שווים !!!! וכל בת ישראל יכולה ללמוד איפה שהיא רוצה חובתם לקבל אותה.
ג.19.05.19
72
בדיוק בימים שנפטרו תלמדי רבי עקיבה על מה...
םםםם18.05.19
71
למה שס' לא מייסדים סמינרים לבנות ספרדית למה צריך את הטובות של האשכנזים איפה הכבוד העצמי של הספרדים הידיעה הזמן להפסיק להשפיל את עצמנו
שאול וקנין18.05.19

הצגת כל התגובות

70
לצערי שאני אומר את זה בנושא הזה יש הרבה ללמוד מהציבור הדתי לאומי. מכיר מקרוב מה הולך שם ממש קנאת סופרים. השם יהיה בעזרנו
דודו17.05.19
69
הרבי מחיובאוויטש לא הסתכל במבט חיצוני על העדה ועל צבע העור, הוא הסתכל במבט פנימי עלהנפש האלוקית שישנה בכל יהודי. לכן בישיבות חב"ד אין אפליה, כי בחב"דמחנכים להסתכל בפנימיות של דבר, לא כמו אצל השאר - חיצוניות, כבוד וכו. כמו שלאחרים לקח 50 שנה להבין את חשיבות נושא קירוב הרחוקים (בהתחלה כמובן שנלחמו בו
אבי17.05.19
68
אבא ניכבד לצערי ניטרפה עליך דעתך למה דווקא אתה רודף אחרי מי שלא רוצה? מנסיון אישי שלי בסמינר בלוף היו בנות מבית דתי לאומי הבנות בקיץ היו וכניראה עדיין הולכות לחוף מעורב זה מה שאתה רוצה שיצא מביתך???
המחנך17.05.19
67
וסלח לי על התגובה הבוטה. ראה את עצמך! אתה לובש בגדים ממערב אירופה. אתה נמצא בקהילה אשכנזית במוצהר. השקפותך הן אשכנזיות קלאסיות (ואל תגיד "תורניות". זה לא נכון). אתה אברך, ודוגל מן הסתם ב"חברת הלומדים" - המצאה יש מאין של האשכנזים במאה השנים האחרונות, שמעולם לא הייתה קיימת בישראל. אתה חיקוי ספרדי לאשכ
חנן. ב.17.05.19
66
פשוט מחריד ולכל המצקצקים בחסדנות ברמה א וברמה ג אין סמינרים ספרדים
בית שמש17.05.19
65
חייב לשתף אותכם סיפור שאישתי כרגע סיפרה .לפני 20 שנה התקבלה לוולף. בראיון אומר לה וולף לספרדיות יש נטיה להתקלקל באוטובוסים. אישתי אמרה אתה יודע מי בסוף התקלקלה באוטובוסים אשכנזיה .ודי למבין.התנשאות שנאת חינם. לא תורה ולא השקפה ולא כלום .בסוף כולם משלמים
חייב לשתף 17.05.19
64
מתשיכו לתת כוח לסיטרא אחרא ג׳ ש"ס ושאר עסקנים שמעניין אותם רק עצמם ולא יותר !! הכל מתפוצץ לכם בפרצוף .. בבית דין של מעלה יש מדורים מיוחדים לרבנים האומללים שנותנים יד לפושעם הללו . מדור מיוחד לעסקנים שדודדים את ההורים וחולבים את כספם וכך משפחות מוצאים את עצמם חסרי כל ... בושה וחרפה לכם כנופיית אוכ
מני17.05.19
63
על שנאת חינם!!! (כמו שלימדונו חז"ל בחורבן הבית) ה' אמת ודינו אמת!
שמעו דבר ה'17.05.19
א"ר יוחנן מיום שחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לשוטים ולתינוקות לשוטים. תינוק אתה לא, ולכן ע"כ ששוטה אתה. אני מקווה שתתפקח.
חנן. ב.17.05.19
תניא: אמר רבי אלעזר: בא וראה כמה גדולה כחה של בושה. שהרי סייע הקב"ה את בר קמצא והחריב את ביתו ושרף את היכלו !!!
שמעו דבר ה'19.05.19
62
זה הפתרון היחידי... הסלקציה בין הבנות הספרדיות היא הבעיה. זה לא מאפשר לפתוח סמינר איכותי ספרדי. באם לא יקבלו שום ספרדיה יפתחו מוסדות וסמינרים הפטריות אחרי הגשם מכל הרבדים
אהרן17.05.19
61
לא נכון שקר וכזב כל הכתבה!!! אני יודע שבת טובה מתקבלת בכל מקום, יכול להיות שיש בעיות אחרות.... ודי למבין
רשם17.05.19
60
להתבכיין
ללא שם17.05.19
59
יש לנו מוסדות לספרדיות , למה אנחנו מתחננים ?? למה ???
אנחנו17.05.19
58
יש מספיק ספרדים כדי לפתוח סמינר לבד
אשכנזרחי17.05.19
57
התעלקות של הספרדים על האשכנזים. הכי קל לבוא לאשכנזים, שהקימו את מערכת החינוך החרדית לבנות מאז שרה שנירר, ולהתלונן. למה אתם הספרדים לא מקימים כלום לבד? איפה ש"ס? איפה ההנהגה הספרדית? איפה מורשת מרן? בואו,ניראה אתכם מקימים משהו לעצמכם! תפסיקו עם דמעות התנין שלכם.
אני17.05.19
56
החינוך אצל הסרוגים . אין סלקציה ואין שאר גהינום כמו אצלינו . יש שם רמה לימודית גבוהה ומאוד כנ"ל י"ש וכו' די בכר להיכנע לטמאים העסקיים שלנו שקר מפרקים את הציבור פעם אחרי פעם . טטטטטפפפוווו עליכםםםם
רובי17.05.19
55
וזה ממש ואהבת לרעך כמוך וממש מה שבורא עולם רוצה מאיתנו זה לא אמתי , כי מדובר בדתיים עם יראת שמיים. תודה לכיכר השבת שיוצרת מודעות בציבור
עצוב מאוד מאוד17.05.19
54
מנקים משפשפים לכבוד פסח גוררים קרשים לכבוד חג סוכות ועוד ועוד מצוות שאנשים משלמים את מיטב כספם כדי לקיימם וזה מעולה ומצוין רק אל תשכחו עוד מצוה שעליה אמר רבי עקיבא זיע"א זה כלל גדול בתורה די לשנאה כולנו בניו של בורא עולם הוא אוהב את כולנו וברא אותנו שונים נתן לכולנו תורה אחת עם ישראל חי וקיים.
חיהלע17.05.19
53
תקימו סמינרים לספרדים לאשכנזים לכולם ביחד, מה שתרצו, בלי להתבכיין. אם על כל 10 בנות שלא מתקבלות יהיה אחד שיזום בית ספר חדש, המפה תשתנה מהר מאוד... מנסיון..
ללא שם17.05.19
כל זמן שספרדים לובשים חליפות וכובעים כמו אשכנזים.. זה אומר שהם נחיתיים !!!
עטרה ליושנה17.05.19
52
איפה הרבנים אני לא מבינה, העיקר על השבת צועקים כמו ... תתביישו אהבת ישראל קודמת.
ציפי לוין17.05.19
51
למה ללמוד בסמינר אשכנזי אם אתה ספרדי? מישהו חייב לך משהו? זה סמינר א ש כ נ ז י !! כלומר מיועד לאשכנזיות. לך לסמינר ספרדי ואל תתבכיין. תאמין לי שאין על היום הספרדי! אני אשכנזיה נשואה לספרדי שולחת לבית ספר ספרדי את הבת שלי , הבת מצליחה בלימודים, אהובה על ידי המורות ועל ידי התלמידות, אני חיה באושר עם
מיכל30.05.19
50
אני לא מבין, הרמב"ם היה ספרדי, הרי"ף היה ספרדי, הרשב"א היה ספרדי, הר"ן היה ספרדי, הריטב"א היה ספרדי, הרא"ה היה ספרדי, כמעט כל הראשונים ספרדים, אז יילה לאחי האשכנזים תפסיקו לעוף על עצמם, נמאאאאאסתם.
משה 17.05.19
גם הרבה אחרי תור הזהב של תקופת הראשונים. מי תמיד היו העשירים המלומדים והמקורבים לשלטונות? תמיד ספרדים. אנחנו היינו העניים העלובים והנרמסים. אז מה. למדו תורה ולא היה חסר כלום. אף אחד לא צריך לעוף על אף אחד. כל הפלגנות הזאת לא צריכה להיות בכלל. כולנו אחים. מותר להיות שונים במנטליות העיקר שהמטרה משותפת
עקיבא17.05.19
49
בואו נראה אתכם מרימים ראש,פותחים סמינרים ספרדיים ועושים סלקציה לאשכנזים... אההה לא יקרה, למה? בגללכם, בגלל הנחיתות שלכם, תאמינו בעצמכם, ותשלחו לישיבות וסמינרים ספרדים ותשדכו עם ספרדי, ואל תבואו בטענות לאף אחד. אם חסידות מסויימת פתחו סמינר, הם לא מחוייבים דבר ראשון לבנות החסידות שלהם? לשאר החסידות??
עוד יהודי24.05.19
48
אם אצל יהודים יש סוג א' וב' אז אין לנו זכות קיום כעם ישראל עלי אדמות!! מצוות ואהבת לרעך כמוך אמורה ומצווה הן לאשכנזים והן לספרדים. הסלקציה הזאת לא מריחה כמשהו מוסרי ואנושי וודאי שלא כאקט יהודי!!! (אשכנזי גאה נשוי לספרדיה גאה)
אלחנן19.05.19
47
ברב עוזך יכחשו לך חבריך ואתה על במותיך תדרוך ולבור שחת כבר נפלת פלג,מחבלים, שונאים, נחומיסטים, שמידעיסטים, שרייבריסטים, ועוד היד נטויה ורבים סערות הרוחות לפגלות ולפלגות ליטאים גדולים חככי לב תשכון נפשכם עדן!!!
פלונית19.05.19
46
עוד פעם הבדיחה הקבועה?
יעל19.05.19
45
בדיוק כמו בבתי ספר לבנות בהם הרישום סוף סוף אזורי. אני מציע לפתוח מוסדות חדשים בהם הרישום יהיה אזורי והסינון היחיד יהיה רמת הדת בבית. הגיע הזמן שאנחנו האנשים הפשוטים נגיד לעסקנים האשכנזים והספרדים ביי ביי. הם מרוויחים וחיים רק בגלל שכולנו עומדים בתור כדי להתקבל למוסדות שלהם, הגיע הזמן שהם יתחילו
מפוכח19.05.19
44
אבל שטויות הכי חשוב לצום בתשעה באב ולהתפלל 3 פעמים על ירושלים. דומה להוא שנכנס למקווה עם שרץ בידו
אלעד18.05.19
43
לא מאמינים בעצמם והולכים למוסדות ספרדים
ספרדי. גאה 17.05.19
42
מגיבים כמו נסראללה. לתשומת ליבך 82
יהודי פשוט23.05.19
41
יש לי בלי סוף דוגמאות על חסכים באינטלגנציה רגשית שקיימת אצלם ונותנים טוב מאד את אותותם ותוצאותיהם בחינוך התלמידות אין מה לחפש אצלם
תגובה ל6519.05.19
40
תגובה ריקנית פוחזת כיאות למצורע - כך מגדיר אותך המסילת ישרים וכן הולר לך לטיפול נפשי דחוף אתה עמוס באנרגיה שלילית..........
פלונית19.05.19
39
אולי אחינו הספרדים יפסיקו לרעות בשדות זרים, ויתחילו להעריך את עצמם... מה חסר לנו ריבונו של עולם???? למה להלחם על מוסדות "חינוך",שיתנו לילדים שלנו הרגשה שהם סוג ג'??? תנו לילדיכם ללמוד ולהתחנך במקומם הטבעי, יראת שמים אמיתית הם יקבלו במוסדות הספרדים, חשבתם פעם על הצלקות שנגרמים להם בגלל
ספרדיה גאה19.05.19
38
ארגון "נתיבות ללומד" עוזר לכל בחור לישבות קטנות ולישיבות גדולות ולכל בת לסמינרים. ספרדים ואשכנזים ללא תשלום. קיים ביינתיים בבית שמש וירושלים
יועץ חינוכי18.05.19
37
רשעות שאין כדוגמתה, מעשה סדום ועמורה ,מה אפשר ללמוד ממוסדות כאלה? שפוגעים ברגשות בנות ישראל הכשרות. אולי צריך לפתוח יותר מוסדות ספרדים, צריך לדבר עם אריה דרעי דחוףףףף
יצחק פרגון17.05.19
36
צריך להקים ערים לציבור הספרדי בנפרד ולהתנתק מהציבור החולני האשכנאצי.
...18.05.19
35
בבנות ישראל ובגדול ייתנו דין
RAFI17.05.19
מאיר מזוז
ריאלי19.05.19
34
במוסדות שלהם. כי הם בטוחים ששם הכי טוב. בעיה שלכם. אך ורק שלכם. ! אתם אומרים במילים אחרות אנחנו חלשים והמוסדות שלהם הכי טובים. מי צריך אותם בכלל!!!!!!!!!!!!!! אחרי זה תבכו תהיו גאים במוצא שלכם. המוסדות ש האשכנזים זה זבל ואני עדה לזה ואני מזרחית! מתי תפסיקו לרדוף אחריהם מתי
חכו משיח יבא17.05.19
הבעיה ש בסמינרים הספרדים הסגנון שם הוא סגנון סגור בסגנון מצומצם ובסמינרים אשכנזים בסגנון בהרבה יותר עם ראש בריא באמת חבל שאין סמינרים ספרדים עם עם ראש בריא אולי יש קצת אבל זה ממש לא מספיק
נאור17.05.19
33
הבה נחזיר עטרה ליושנה . ונלמד אצל הספרדים .
תת רמה17.05.19
32
אם הוא יפסיק להתעקש על סמינר אשכנזי ויסכים "להתפשר" כביכול על סמינר ספרדי לא יהיו בעיות, אלא מה? הוא רוצה דווקא סמינר אשכנזי, אבל אם יקבלו את כל הבנות הספרדיות שרוצות דווקא סמינר אשכנזי, הוא כבר לא יהיה אשכנזי, תפסיקו לפגוע בבנות שלכם, ותשלחו אותן למוסדות ספרדיים ולא חסרים כאלו, אתם הגזענים אתם אשמי
ריאלי19.05.19
31
אמת לאמיתה כל מילה בסלע
נחמן17.05.19
30
בשידוכים רק רוצים אשכנזים או ספרדים שמתאשכנזים. תהיו מרוצים מה שאתם
דוד19.05.19
אבל מה לעשות, תמיד יש יוצא מן הכלל
ללי19.05.19
29
שווה אלף בנות אשכנזיות בסמינר
אמת18.05.19
28
גועל נפש אבל אני בדעה מי צריך אותם גזענים אנחנו הספרדים מטייבים איתכם שלומדים במוסדות שלכם
יאיר17.05.19
27
על מה אתה מתעקש ??? רשום אותה לסמינר אנשוי אמיתי ! מה האובססיה הזו לסמינר אשכנזי ??? כלך מדרך זו ומצא סמינר הגון ספרדי ובא לציון גואל. נראה לי שאתה נהנה להתפלש בביצת היותך קורבן ! השי"ת יתן לך דעת ותבונה ועצה טובה לרשום את בתך למוסד ספרדי טהור והגון. ס"ט
מרדכי היהודי17.05.19
26
כל הישועות ורק בשמחות בשפע גדול. שהקב"ה יש זמן לטפל ברוע .וכבר אחינו האשכנזים משלמים עיין המחלוקות אצלם .לא איתם לקבל יפתחו עוד סמינרים בין שתי הקבוצות הליטאיות ועוד מקום לצדיקות הספרדיות. תודה רבה לכם .רק שלא תגיעו למלחמות בניכם .שהספרדים לא עושים
משה 17.05.19
25
מה רע בסמינר ספרדי הרי אם תבדקו באמת כמו שצריך סמינרים ספרדים יש שמה הרבה בנות עם יראת שמיים ומה שצריך בהרבה יותר מבנות מסמינר אשכנזי. מה לחוץ לכם כל הזמן להידחף לאשכנזים? מי שמיתעקש בעייה שלו .. (חיים בעולם של שקר )
מ.משה17.05.19
24
איפה הרבנים, איפה, אני כבר לא מאמינה ברבנים שלנו.
ציפי לוין17.05.19
23
חשבו האם כדאי לכם להסתכל למגיב מספר 50 אמר רבי חנינא הכל יורדין לגיהינום חוץ משלושה... כל היורדים לגיהינום עולים חוץ משלשה...1, 2, והמכנה שם רע לחברו למדו מי הוא ומה הוא על פי תגובתו
תגובה ל 50 פלונית19.05.19
22
שכחת סימן קריאה שלישי האמת כמדקרות חרב בלבך וכשהיא חותכת בלבך את מבולבלת ונעה מפגיעות עמוקה לאמת עמוקה נפשך מטלטלת כאשר אין לכם מלכחי פנקא הרי אין ביכולתכם לשרוד ללא גאווה - בדוק!!! לא פעם שמעתי ללק מכם מודים באשמה
פלונית19.05.19
21
ש"ס קיימת 35 שנה יש לה שרים רבי כח והשפעה, מה אתם רוצים מהאשכנזים ? מה האשכנזים חייבים לכם ?
מוסטפא17.05.19
20
שמה אנשים נורמאלים
יעקב23.05.19
19
בגלל דברים כאלה את כל התורה שלהם הם יכולים לזרוק לפח פשוט ככה -יגיעו לעולם העליון וכלום לא יהיה להם אין ואהבת לרעך כמוך אין אהת ישראל אין מידות אני לא מבין איך אנשים שלומידים תורה ככה מתנהגים
שלומי18.05.19
18
אך המציאות היא שלא חסרות בנות אשכנזיות טובות ללא רבב, מהשורה הראשונה ממש, ראויות לפי כל קנה מידה, חרוצות, יראות שמים, ממשפחות טובות ומוכרות שזוכות להערכתן המלאה של חברותיהן ומורותיהן ביסודי - שנופלות בין הכסאות. ראיתי כמה וכמה באופן אישי. זה קורה שוב ושוב כל שנה. (הדבר היחיד שלפעמים קצת חסר להן זה א
חצקל17.05.19
17
שרים אשורר שירה ... וגם צורחים לולולולו וגם אוכלים מופלטה טעימה... וגם אוכלים קוסקוס מעולה ...
סבתא אלגרה17.05.19
16
תפתחו סמינרים משלכם ותעשו אותם כל כך טובים שהאשכנזים ירדפו אחריכם
גיל17.05.19
15
קודם כל אני רוצה לומר שאני מסכים שזה בושה וחרפה הגזענות הקיימת וצריך למדר אותה לאלתר הגזענות הזאת קיימת לצערי בעיקר אצל בני תורה וזה אחד הדברים שצריכים ללמוד מהדתיים חאומים שאין אצלם הבדל של מקור צבע או סוג אף כולם שווים. אבל אני לא מבין למה אתה ממשיך להתחנן לרשום את הבת שלך למקום שלא רוצים אותך גם
Shaya17.05.19
14
תה מדבר כמו בור התלמוד נחתם בבבל גדולי ראשוניםנספרדים יש יותר מאשכנזים וגם גדולי האשכנזים הראשונים חלקם במקור ספרדים מגרוש ספרד...תחקור ותאמת בספרד היו ישיבות קדושות - תור הזהב בספרד במרוקו למדו בישיבות מהיכן צמח בבא סלי האור החיים גדולי תימן ועוד גם אלה שלא למדו ממוסד בישיבות למדו מעבר לחורת הנגל
פלונית תגובה ל4919.05.19
13
אם יקבלו את כל הספרדיות אז אפילו הספרדיות לא ירצו ללמוד באותו מוסד. כל אחד רוצה להיות היחידה שהתקבלה. באו נודה על האמת......
יעל19.05.19
12
אני ספרדי גאה ולא מבין למה אתה זגעני ולא מעונין שהיא תלמד עם ספרדיות. כל הבעיה שלנו הספרדים שאנחנו מתחננים להכנס לאשכנזים.למההההההההההההה
רותי19.05.19
11
אני לא מבין. רש"י היה אשכנזי. רבנו תם היה אשכנזי. הרשב"ם היה אשכנזי. כל בעלי התוספות היו אשכנזים. המרדכי היה אשכנזי. המהר"ם מרוטנבורג היה אשכנזי. רבנו גרשום אשכנזי. האור זרוע היה אשכנזי. מאות מהראשונים היו אשכנזים וחיו בצרפת ואוסטריה ואשכנז וכו' . אז מה אתם עפים על עצמכם, שסניקים? נמאסססתם!
חנינא סגן הכהנים18.05.19
10
אתה שונא ספרדים ולכן לא מוכן שהבת שלך תלמד איתם. אתה כל כך שונא ספרדים, עד שאתה מוכן לבגוד במורשת ובמסורת שלך ושל אבותיך. אתה מוכן ליטוש מוסר אביך ותורת אימך רק בגלל השנאה העיוורת שלך לספרדים. אתה מוכן להיאבק, לריב, לרוץ לתקשורת, להפעיל לחץ ופרוטקציה, רק בגלל השנאה המטורפת שלך לספרדים. אתה הגזען הכי
איש יהודי 17.05.19
9
למה לשלוח למקום אשכנזי אתה ספרדי או אשכנזי? למה חושבים שהשכנזים הם הכי טובים ממש לא תיהיו גאים במה שאתם אתם ספדריםםםם גאים
מ29.05.19
8
בגלל הורים כאלו שגם כשנפתחים סמינרים ספרדים איכותיים לא שולחים אותם ומעדיפים להישאר בבית
סמינר18.05.19
7
מישהו מגדולי ישראל8 האשכנזים הזועק מרה על האפליה. בלי מילים עובר המסר "לא נורא חבר. ישנן צרות גדולות יותר".
רפאל17.05.19
6
למה הספרדים צריכים להיות תלויים בסימנארים של האשכנזים..... כשם שבעולם הישיבות רבינו עליהם הגיע הזמן להכות אותם גם בעולם הזה.... ואיני מדבר משנאה אלא מתוך צדק....
אזרח17.05.19
5
לא הבנתי!!! אתה רוצה שיקבלו ספרדיה במקום אשכנזיה???? ולאן תלך האשכנזיה?? לכל הרוחות?? לכם יש סמינרים ספרדים - אם אין מספיק מקום תשלחו לשם!! או שלא נאה לכם ללמוד עם ספרדים???!?????!!!!!!! ??????!?
יהודי פשוט17.05.19
אתה צריך גם להבין דבר מאוד פשוט. יהודים אמורים להיות באחדות ולאהב אחד את השני בלי שום הבדל. שם טוב של סמינר לא אמור להיות לפי מוצא אלא לפי איכות, אבל בסמינרים אשכנזים שמים דגש בעיקר על שם משפחה וגם אם הבת לא מספיק חכמה או לא מספיק עם יראת שמים היא מתקבלת בזרועות פתוחות, בעוד שיש בנות ספרדיות שכן מת
איילת17.05.19
4
הבעיה היא לא אצלכם, היא אצלם. מה שכן הבעיה האמיתית שלכם שאתם חושבים שלהיות מזרחי זה בעיה, תפסיקו עם זה, הרבה מזרחים כבר מתפקחים עם הזמן למה אתם ממשיכים עם זה אפילו שאתם רואים התנהלות שקרית כמו המבחן פתע שכתבת, כזה חינוך אתם רוצים לילדים שלכם? צביעות במסווה של יראת שמים?
ללי17.05.19
3
לאב היקר מדוע לא תשאל את עצמך איך לאחר ארבע עשורים שיש הנהגה לספרדים לא הצלחנו ליצר מוסדות חינוך משלנו ? איך החסידים מסתדרים מצויין מקימים עוד מוסד ועוד מסד ועוד סמינר ללא טובת איש לפיכך נראהה שהבעיה היא בנו לא הצלחנו למצוא אנשים בעלי שיעור קומה להקים לנו מוסדות אל תגלגל את הבעיה על האשכנזים הם לא י
הרנטגן17.05.19
2
את החרדים ומדוע הם מחללים את השבת הקדושה? אגלה לכם, מכיוון שאתם החרדים שונאים אחד את השני מצערים ילדים קטנים מכפישים אותם ואת הוריהם ואף אחד לא יוצא וצועק על זה , מדוע לא מבקשים לצאת לעצרת תפילה נגד המחלה הזאת? לא אכפת לאף אחד?????? על זה חרב בית המקדש !!!! זה מחלה לא מספיק קשה לצאת ולצעוק עבורה????
סיני17.05.19
1
כמה שזה נכון..עצוב ממש.
דוד17.05.19
תמיד היה את זה בכל מקום למה ספרדי גאה צריך ללכת אצל האשכנזים כי יש גאוה אצלהם תשאר בשלך אני ספרדי גאה גאה גאה
שרביט רחמים מרמלה 17.05.19
להתקבל למוסדות שלהם. חבורה של חלשים . ואני ספרדית.
חכו משיח יבא17.05.19
אולי גם יעניין אותך
ישי ורבינא בכיכר

סגן השר מאיר פרוש באולפן; הראיון המלא

ישי כהן | 21.09.19

הפאנל המלא

פרשנים מנתחים: החרדים בדרך לאופוזיציה?

ישי ורבינא בכיכר | 21.09.19

הראיון המלא

סליחות ומרן; ר' יחיאל נהרי בראיון באולפן

ישי כהן | 20.09.19

הראיון המלא

הפרשן הבכיר מנתח את תוצאות הבחירות

ישי כהן | 20.09.19

אנשי המספרים

כך טעו הסוקרים במנדטים של החרדים. צפו

ישי כהן | 20.09.19
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

סיכום שבוע

אלו חמש הכתבות הנצפות ביותר ב'כיכר השבת'

ישי ורבינא בכיכר | 20.09.19

ישי ורבינא בכיכר

ההישג החמוץ של החרדים; מסכמים בחירות

ישי ורבינא בכיכר | 19.09.19

צפו בוידאו

פינדרוס: מרן הגר"ח הביא אלפי קולות לש"ס

ישי כהן | 19.09.19

באולפן 'כיכר השבת'

פרוש: לפיד יכול לגלגל אותנו שוב לבחירות

ישי כהן | 19.09.19
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

צפו בקטע

"אוֹחִילָה" • יחיאל נהרי בביצוע מרגש באולפן

ישי ורבינא בכיכר | 19.09.19

3 ימים לבחירות

פאנל הפרשנים שעורר סערה פוליטית. צפו

ישי ורבינא בכיכר | 14.09.19

הראיון המלא

ח"כ הנדל: החרדים החרימו אותנו ראשונים

ישי כהן | 13.09.19

הראיון המלא

"כשדרעי קורא להצביע ש"ס וביבי - זה שקר"

ישי כהן | 13.09.19
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

הראיון המלא

מתן כהנא מתחייב: לא לברית עם יאיר לפיד

ישי כהן | 13.09.19

סיכום שבוע

אלו חמש הכתבות הנצפות ביותר ב'כיכר השבת'

ישי ורבינא בכיכר | 13.09.19

ישי ורבינא בכיכר

משדר מיוחד; הח"כים, המחנך ופרשנים. צפו

ישי ורבינא בכיכר | 12.09.19

"לא פוסלים"

ח"כ יועז הנדל מסביר: בני גנץ נגד החרדים?

ישי כהן | 12.09.19
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

פאנל 'ישי ורבינא בכיכר'

סערה פוליטית: איווט תוקף, שקד מקשיבה

ישי ורבינא בכיכר | 12.09.19

ח"כ קרעי בראיון

הגר"מ מאזוז תומך בהצבעה לליכוד? • צפו

ישי כהן | 12.09.19

באולפן 'כיכר'

אשר: לא בטוח שאיווט נהנה להשפיל חרדים

ישי כהן | 12.09.19