מהבית אל הכוס

תכנית 'המבדיל': מבט אל תהליך הכנת בירה ביתית • צפו

השבוע מתארח ב'המבדיל' עם זלמן שטוב, חנוך בקר, יצרן בירות ביתיות, שמספר על התהליך הדי פשוט ליצור בירה בבית. "ייתכן שאני חוסך כמה שקלים, אך המטרה העיקרית היא החוויה" (מעניין)

(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

האדם כשהוא מתגבר על מה שרצה להתגבר, מרגיש בטוח בעצמו, הולך עם ראש זקוף, וחש שאען דבר שיכול לעמוד בדרכו. אבל הפסוק אומר לנו, שבע פעמים יפול צדיק, הנפילה הבאה היא בטוחה, כי כך העולם פועל - אנחנו ואבותינו חטאנו, העולם מלא בחטא, ואחרי כל זה, עדיין וקם, תמיד ישנה היכולת לקום שוב.

השבוע מתארח באולפן חנוך בקר, יצרן בירות ביתיות, שמספר על התהליך הדי פשוט ליצור בירה בבית.

בקר נזכר באחיו דוד, שנהרג באלול דאשתקד בתאונת דרכים בגיאורגיה, בדרכו לאומן. "דוד היה איש הרפתקן, וכאשר היה בסדנת בירה החליט לייצר גם בעצמו".

ייצור הבירה פועל בשני תהליכים: בישול, והוספת סוכר. כשבין התהליך הראשון לשני ישנו מרווח של שבועיים, בהם ישנה תסיסה שהופכת את המשקה לאלכוהולי. התהליך השני הוא הוספת הסוכר והביקבוק. הסוכר הופך את המשקה בסופו של דבר לאלכוהולי.

רוב רובם של האנשים מעדיפים ללכת ולקנות בירה בחנות, אך כאשר אתה מייצר את הבירה, מלבד התחושה המיוחדת שהמשקה המריר יוצר על ידך, ישנה גם היכולת להתערב בתהליך, וליצור טעמים מגוונים וייחודיים.

"הכנת בירה היא פשוטה", אומר בקר. "ייתכן שאני חוסך כמה שקלים בסוף התהליך, אך המטרה העיקרית היא החוויה, סוג של הובי למבוגרים, ואני חושב שכל אדם יכול לנסות לייצר פעם בביתו, כל התהליך יחד הוא כמה שעות וחודש".

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב.

צפו בהבדלה ובראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר