'המבדיל' | כל מוצ"ש

המסע האחר של אדם דרך הרוחניות בהודו - ליהדות | צפו

המנחה לרוחניות יהודית אדם טרייסטמן פותח את ליבו ומספר על המסע שלו מעולם שנמצא בשנים האחרונות בצמיחה גדולה - עולם ההקשבה אל הלב, החוויה בהודו, הדמיון המודרך והחיבור ליהדות | צפו בתוכנית המבדיל (TV)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, המנחה לרוחניות יהודית אדם טרייסטמן במסע אל עולם שנמצא בשנים האחרונות בצמיחה גדולה - עולם ההקשבה אל הלב, החוויה בהודו, הדמיון המודרך והחיבור אל היהדות ממקום קצת שונה.

למעלה מחמש עשרה שנה שטרייסטמן מתעסק בחיפוש רוחני, בסדנאות ובמסע אל תוך היהדות. לפני כמה שנים, אדם יוצא לתוכנית מיוחדת בהודו מטעם ארגון נפש יהודי - 'החווה של אדם', שם העיסוק בכל אלו מקבל צורה ברורה יותר בצורה של שאלה - מה בעצם הקב"ה רוצה מאיתנו שנביא לעולם.

טרייסטמן מספר על שתי הבחנות שיש בעולם החזרה בתשובה, האחת המקובלת היא להעלות את האדם לתורה, והשניה היא להוריד את התורה לאדם. לדבריו בדור שלנו יש צורך להוריד את התורה על מנת שהאדם יוכל לחוות אותה, בלי כמובן להוריד נקודה אחת מהתורה.

בעוךם בו 'בעלי דעה' מאבדים ממעמדם כיוון שכולם יוכלים למצוא הכל ברשת, כך לגבי האמת שהופכת יותר ויותר למבולבלת, טרייסטמן מנסה להביא את האנשים להבין את עצמם, להרגיש את עצמם, ומשם הלב יכול להרגיש גם הלאה.

הסדנאות - ריטריטים, מה שטרייסטמן מנחה, מורכב מכמה אנשים לכמה עשרות אנשים, מה שנקרא מרחב בו אנשים מנסים להיות כנים, על מנת שהעבודה תןכל להשפיע עליהם.

חלק גדול מהמפגשים קורה בעצימת עיני המשתתפים, ובהנחיית טרייסטמן הם מנסים להרגיש מה הם חווים. עולם הדמיון לדברי טרייסטמן, הוא עולם רחב אופקים שנמצא בתוך תוכנו, וכאשר אנחנו נותנים לעצמנו מקום להיפתח, תת המודע מספר לנו דברים על עצמנו, כך שכל אחד שט לו אל תוך עולמו הפנימי ורואה ומרגיש דברים אחרים לגמרי.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וחורף בריא, לכם ולכל עם ישראל!!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר