התוכנית המלאה

'המבקר' עם הטנור הבינלאומי והזמר החב"דניק

האחד טנור בינלאומי, השני זמר ויוצר חב"די מאילת ושניהם חברו יחד לסינגל קליפ חדש ומרהיב. דוד ד'אור ורועי לביא בראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' על היצירה והמצב (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא ויוחנן בלייך • סאונד: יוחנן בלייך)

דוד ד'אור, זמר הקונטרה טנור הבינלאומי, חבר לזמר והיוצר החב"די המוכשר רועי לביא שכתב והלחין את הדואט המשותף שלהם "האין היש והנצח". השניים מספרים באולפן 'כיכר השבת' כיצד הכירו לראשונה דווקא בישיבת חב"ד בה למד לביא לאחר חזרתו בתשובה, "הוא החליט להקים מקהלה אצלנו בישיבה לאחר שהתאהב בשירי חב"ד", מספר לביא בחיוך כשד'אור מוסיף, "רועי פשוט הגיע להיות חלק מהמקהלה וכשהוא שר כמו שהוא שר לא יכולתי שלא להתחבר אליו".

השניים מספרים על הדואט החדש והקליפ הלא שגרתי שצולם בסטודיו של דוד ד'אור בתל אביב, במהלכו צובע ד'אור את לביא מכף רגל ועד ראש בשכבות צבע רבות וכמה זמן לקח לו לנקות את עצמו לאחר מכן.

הם מתייחסים גם לתקופת הקורונה שפגעה קשות באמנים, "זהו אפליה, חופי הים מלאים עד אפס מקום אבל אסור לקיים הופעות אפילו במקום פתוח?", תוהה ד'אור שכל מסע ההופעות שלו נעצר בחודשים האחרונים.

ד'אור היה אמור להיות בימים אלו במסע הופעות גדול בטייוואן שם יש לו 'אלבום פלטינה' ובעיצומן של ההכנות הסופיות למופע הסליחות המפורסם שלו המתקיים כל שנה לפני הימים הנוראים, "זה ממש כואב, זה מופע שאני נערך לו מהיום שלאחר המופע שהסתיים והציפייה לזה היא כל השנה ובאים ואומרים לי שאסור לעשות את זה עכשיו".

לביא מספר, כי באילת החלה תמיכה דווקא מהקהל, "המוסכניק שלי החליט לפעול כדי לסייע לאנשי התרבות באמצעות מופעי סלון קטנים על פי ההנחיות שיאפשרו לאמנים "להביא לחם הביתה".

ד'אור מתייחס לבחירה שלו לשיר מוזיקה יהודית, למרות שהוא אינו מחשיב את עצמו בהכרח כאדם דתי למרות היותו שומר מסורת מובהק. "אני יהודי גאה ואני מחובר לחלק הזה שלי מאד".

השניים מבצעים בלייב יחד עם נתנאל לייפר והיוקלילי את הדואט המרגש ולסיום ד'אור גם נותן טעימת אקאפלה מרגשת במיוחד מהסליחות.

צפו בראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת המסננת:

איתי עמרן - פעם אחת

חנן בן ארי - שבורי לב

החברים משער יפו - אם אני מאמין

יעקב שוואקי - לדוד

אברהם פריד - ניגון ר' מיכל מזלוטשוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר