"גם ברגע האחרון לא אפרוש"

השרה איילת שקד בריאיון באולפן: "בן גביר מקבל מספר דו ספרתי, ראוי לכהן כשר"

הסקרים שלא מעבירים אותה את אחוז החסימה | ההצהרה שתתמודד עד הסוף | הזינוק של איתמר בן גביר | האכזבה מנפתלי בנט | הנאמנות החד משמעית לבנימין נתניהו וחוקי דת ומדינה • השרה איילת שקד בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר' (בחירות 2022)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

שמונה ימים לבחירות 2022, שרת הפנים ויו"ר 'הבית היהודי', איילת שקד, מתארחת באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' ומתייחסת לסקרים הלא מחמיאים, להתעקשות שלא לפרוש מהמרוץ, ההתחזקות של איתמר בן גביר, חוקי דת ומדינה, ההתנהלות של נפתלי בנט והנאמנות החד משמעית שלה לבנימין נתניהו. צפו בריאיון המלא.

תחילה התייחסה שרת הפנים לסקרים שלא מעבירים אותה את אחוז החסימה ואמרה: "אני חושבת שבלי הבית היהודי אין ממשלת ימין, אין סקר - חוץ מערוץ 14 - שיש 61 לגוש הימין. אם מצביעי גוש הימין יבינו שהבית היהודי הוא הפתרון - אני מקווה שהם יחזרו הבייתה ונעבור. זה הכרחי שנעבור".

שקד התייחסה לקמפיין של גוש הימין נגדה ואומרת: "אם לגוש הימין היו 62 מנדטים הייתה מבינה את האסטרטגיה, כרגע אין, 59-60. הבית היהודי הוא הפתרון להקמת ממשלת ימין. היום כולם מבינים שאנחנו הולכים עם נתניהו, חלק מהגוש, אנחנו הפתרון. כרגע לנתניהו אין ממשלה, אם אנחנו עוברים - יש לו ממשלה".

"באמת יש עדיין פער", אומרת שקד בהתייחסות לסקרים: "אני אומרת שוב, אנחנו מנסים להסביר לציבור שאנחנו הפתרון. הקמפיין שעושים בגוש מעכב את הציבור מלהגיע אלינו".

השרה איילת שקד בריאיון לישי כהן

השרה שקד הצהירה שלא תפרוש, גם לא ברגע האחרון: "אני חושבת, שוב, שאם מסתכלים על הסקרים - יש דרך אחת להקים ממשלה, שאנחנו נעבור. אנחנו לא פורשים, אנחנו ממשיכים, עושים מאמצים גדולים. המצביעים שלי רוצים להצביע לבית היהודי".

שקד מתייחסת לשותף הבכיר שלה עד לפני מספר חודשים, נפתלי בנט, ואומרת: "בנט לקח החלטות שעם חלקם אני מסכימה ועם חלקם לא, דרכנו נפרדו. לפני שנה מה שהיה שאני עשיתי כל מאמץ כדי להקים ממשלת ימין. סמוטריץ' לא הסכים להשביע ממשלה עם 59 מנדטים. גם כשהממשלה נפלה - אני אולי היחידה יחד עם גורמים בליכוד שעשינו מאמצים להקים ממשלת ימין חלופית".

בסוף השבוע התבטא השר לשעבר, ח"כ מתן כהנא, כי שקד נלחמה כמו לביאה על שלמות הקואליציה של בנט. שקד מגיבה: "כהנא וגם בנט מכירים היטב את המאמצים שלי להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. אחרי הפרישה של סילמן, הבנו שהולכים לבחירות - עשיתי מאמצים גדולים להקים ממשלת ימין חלופית".

לפי כחודשיים התארח אמיתי פורת, מועמד 'הבית היהודי' לכנסת, באולפן 'כיכר השבת' והצהיר כי לא יהיה האצבע ה-61 של נתניהו. שקד מסבירה כעת את השינוי בהצהרות: "היה שם ויכוח עם יועז הנדל, בגלל זה נפרדנו מיועז הנדל. אנחנו לא נותנים הבטחות סותרות, אנחנו אומרים אמירה אחת, מאוד פשוטה. אנחנו חלק מגוש הימין ואנחנו חלק מגוש נתניהו".

שקד, שבעבר ישבה במשרד המשפטים, התייחסה לרפורמת המשפט של ח"כ בצלאל סמוטריץ' והקריאה לבטל את עבירת 'הפרת אמונים' ואומרת: "יש דברים שאני בעד ויש דברים שאני נגד. זה לא נכון לבטל את עבירת ההפרת אמונים, מה שנכון זה להגדיר אותה".

יו"ר 'הבית היהודי' מתייחס לזינוק של איתמר בן גביר ואומרת: "יש ציבור גדול בציונות הדתית, שזה ציונות דתית מיינסטרים, זרמים ליברליים, שלא מסכימים לגישה הדתית שלהם, ציבור שרוצה שיהיה רב ראשי ציוני דתי. גם הרפורמה בכשרות לדגומא - זה דבר שאנחנו תומכים בו, יש הרבה פערים בנינו, במיוחד בנושאי דת ומדינה". לדבריה: "בן גביר שמקבל מספר דו ספרתי, בוודאי יכול לכהן כשר".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר