הבחירות לרשויות המקומיות

הקלפים בבני ברק נטרפים: יתקיימו בחירות למועצת העיר

ניסיונות העסקנים החרדיים לבטל את הבחירות בעיר בני ברק - כשלו. בית הדין העליון של 'הליכוד' קיבל את עתירת המטה החרדי שדרש להריץ רשימה בעיר. המשמעות: בבני ברק יתקיימו בחירות (חרדים, מקומי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הכניסה לבני ברק (צילום: אבישי טייכר, ויקיפדיה)

דרמה בבני ברק: הניסיון להביא לביטול הבחירות הדמוקרטיות למועצת העיר בני ברק - סופג מפלה. בית הדין העליון של הליכוד קיבל היום (יום חמישי) את עתירת חברי המטה החרדי בליכוד, והודיע כי רשימת מועמדים מטעם מפלגת הליכוד והמטה החרדי בליכוד תתמודד בעיר, ולמעשה תגרום לבחירות למועצת העיר.

כזכור, בבחירות הקודמות לרשויות המקומיות, לא התמודדה מפלגת הליכוד בבני ברק, לאחר לחצים כבדים שהופעלו על המפלגה. לפיכך, נסללה הדרך למשא ומתן פנימי וחלוקת תיקים מוקדמת בין המפלגות, שהובילה לביטול הבחירות לראשות העיר ולמועצת העיר.

לאחרונה הצהיר יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד, יעקב וידר, כי "למרות הנסיונות של גורמים כאלו ואחרים - בבני ברק יהיו בחירות. לא יודע מי ירוץ אבל ברור לי שיהיו בחירות".

כעת מסתבר כי לאחרונה פנו וידר והמטה החרדי בליכוד באמצעות באי כוחם, עו"ד יעקב מנקין, עו"ד דבורה אמזלג, עו"ד אפרים שוורצמן ועו"ד מיכאל הוכהויזר לבית הדין העליון של הליכוד בכדי להביא להתמודדות מפלגת הליכוד בבני ברק, ומכיוון שכך, להפר כל מחשבה או אפשרות לבטל את הבחירות במסגרת הסכמים בין הרשימות השונות.

בהחלטת בית הדין שפורסמה היום נאמר: "ועדת ההיגוי המוניציפלית תבחר רשימת מועמדים שתרוץ לעיריית בני ברק בבחירות המוניציפליות הקרובות מטעם הליכוד". עוד צויין בהחלטה: "הרשימה תיבחר בהתייעצות עם העותרים, ותהיה להם נציגות ברשימה".

יצויין, כי בבחירות האחרונות לכנסת, קיבלה מפלגת הליכוד 3.027 קולות מקרב תושבי העיר בני ברק.

כזכור, עסקנים ב'דגל התורה' ניסו בתקופה האחרונה להביא לכך שלא יתקיימו בחירות במועצת העיר, אלא יושג הסכם פנימי בין כלל המפלגות, ותוסכם רשימה אחת שתוביל לביטול הבחירות - כפי שאירע בבחירות הקודמות.

הניסיון להביא לביטול הבחירות הגיע לאור בקשת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שלא לקיים בחירות בעיר, ולהימנע מתקופה של רכילות ואיבה בין התושבים הנוצרת באופן טבעי בתקופה הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר