כיכר העיר • הפילוג בבני-ברק

חיים רוחמקין: "הם נלחמים בנו בטרור, אין לנו ברירה"

העיר בני ברק הולכת לבחירות לאחר עשר שנים, בין היתר אודות למפלגת "בני תורה" של אנשי הגר"ש אויערבך. מועמד המפלגה לראשות העיר, חיים רוחמקין, מכחיש בשיחה עם "כיכר השבת", כי בכוונתם לפרוש, טוען שיזכו להצלחה גדולה, ומסביר את הסיבה למהלך: "הגיעו מים עד נפש" (חרדים, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
נלחמים בנו". חיים רוחמקין (צילום: כיכר השבת)

העיר בני ברק הולכת לבחירות, לאחר עשר שנים, למרות רצון גדולי ישראל להימנע מכך, כפי שהיה בבחירות הקודמות, בין היתר אודות למפלגת "בני תורה" של אנשי הגר"ש אויערבך.

אמש (ראשון) פורסמו דיווחים שונים כי בכוונת מספר מפלגות שהכריזו על התמודדות במסגרת רשימות עצמאיות בעיר בני ברק להודיע כי הן מסירות את מועמדותם וכי בכך תישמר בעיר התורה והחסידות ההיסטוריה שלא מתקיימות בחירות זאת הפעם השנייה ברציפות.

אלא שבשיחה שמקיים הבוקר "כיכר השבת" עם חיים רוחמקין, מועמד מפלגת "בני תורה" לראשות העיר בני ברק והעומד בראש הרשימה למועצה, הוא מכחיש מכל וכל את האפשרות שיודיע על פרישה. "אין כרגע בכלל משא ומתן והעניין כלל לא עומד על הפרק", מצהיר רוחמקין מפורשות.

רוחמקין טוען כי רשימת "בני תורה" בבני ברק תזכה להצלחה גדולה בבחירות וכי התחושות שלו מאז ההודעה על ריצה בנפרד טובות מאוד. "הציבור שלנו נרתם למשימה ולעבודה, המתנדבים החלו בחלוקת חומרי הסברה ויש מאגר של פעילים מעל ומעבר למצופה", אומר רוחמקין בסיפוק.

לדבריו, "לפני הרכבת הרשימה היה סוג של מגעים עם נציגי 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' והם אף הסכימו לתת לנו נציגות, אולם התנו זאת בכך שהם ייבחרו את זהות הנציגים שייצגו את אנשי 'בני תורה' ברשימה, לא הסכמנו לכך וזאת משום שזכותנו לבחור בעצמינו מי ייצג אותנו באופן ראוי ונכון".

רוחמקין חושף כי בימים הקרובים יוציא הגאון רבי שמואל אויערבך הצהרת תמיכה נלהבת במפלגת "בני תורה" והדבר יהווה דרבון נוסף לפעילי השטח. "אף אחד לא מסתתר, וזו יוזמה של הגר"ש והוא זה שבחר את הנציגים בעצמו", אומר רוחמקין.

בתשובה לשאלה מדוע אנשי 'הפלג הירושלמי' ראו לנכון להיאבק דווקא כעת בבחירות לרשויות המקומיות על מעמדם, וזאת כשבמישור המוניציפאלי אין לכאורה סוגיות הרות גורל לציבור החרדי, מבהיר רוחמקין כי הציבור אותו הוא מייצג חש רדיפה בשנים האחרונות ועל כן זכותו להשמיע את קולו.

"לא נותנים לנו ייצוג, לא נותנים לנו כלי ביטוי, נלחמים בנו בכל מקום אפשרי, הגיעו מים עד נפש והבנו שאין לנו ברירה אלא לצאת בנפרד", הוא אומר.

לדבריו, "חסמו אותנו - אם זה בטרור ואם בדרכים אחרות פסולות ולא נתנו לנו להרים את הראש. הגיעה השעה שנראה מה אנחנו שווים ואולי אז סוף כל סוף יתייחסו אלינו בצורה הנכונה והראויה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר