בת ים: כתב אישום חמור נגד שלומי לחיאני

שלושה שבועות לבחירות המוניציפליות, הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום חמור נגד ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני בגין ארבע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים (כיכר העיר)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שלומי לחיאני (צילום ארכיון: פלאש 90)

שלושה שבועות לפני הבחירות לרשויות המקומיות, הגישה היום (שלישי) פרקליטות המדינה כתב אישום חמור נגד ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני בגין שורת עבירות.

כתב האישום שהוגש כולל ארבעה אישומים, שניים על קבלת שוחד מבעלי עסקים בעיר, אישום בעבירה של מרמה והפרת אמונים ואישום על ניגוד עניינים.

בין היתק, מואשם לחיאני על-כך שפנה לתשעה עובדים בעירייה בבקשה שיקחו הלוואות מהבנק ויעבירו לו את הכספים, וכן על-כך שהיה לכאורה בעל מניות בחברה שמפיצה מקומון בעיר בו בזמן שהעירייה רכשה במקומון שטחי פרסום.

החשד לעבירות מס שנכללו בחשדות נגד לחיאני, הוסר, והתיק נסגר לאחר שהתקבלו טיעוני פרקליטיו של לחיאני ונטען לחוסר ראיות מספיקות.

למרות הגשת כתב האישום, לחיאני צפוי להתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העיר, אך לאור פסיקת בג"ץ בתקופה האחרונה הוא ככל-הנראה ייאלץ להתפטר מתפקידו עד לבחירות.

ממשרד המשפטים נמסר כי "החלטת פרקליט המדינה התקבלה בהמשך למספר ישיבות והתייעצויות שקוימו בלשכתו עם המשנה לפרקליט המדינה, פרקליטת מחוז ת"א וצוות הפרקליטים המטפל בתיק".

פרקליטו של לחיאני, עו"ד פרופ' קנט מן, אמר כי "מתוך האישומים בוטל אישום העלמות המס. לגבי אישומי שוחד, העניין מורכב, אבל בשורה התחתונה שלומי לא קשור, לא ידע ולא שינה את דרכו. בכך כיוון עורך הדין להודעה של הפרקליטות לפני חודשים ספורים בפרשת העלמת ההכנסות, במסגרתה נטען כלפיו כי העלים הכנסות של כ-8 מיליון שקל בין 2008-2004 ועליהן לא דיווח לרשות המס".

לדבריו, "לחיאני מאמין שעשה עבודה טובה. בבית המשפט תוכח אשמתו או זכאותו, אבל השאלה אם הוא ירוץ וייבחר - מה יהיה אחרי זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר