הקרב על בית שמש: אחוזי הצבעה גבוהים במגזר החילוני

קרב בבית שמש: אחוזי הצבעה גבוהים במגזר החילוני מעוררים דאגה בציבור החרדי. שלושת המתמודדים - משה אבוטבול, אלי כהן ומאיר בלעיש, משוחחים עם "כיכר השבת" (חדשות)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
אלי כהן ומשה אבוטבול (צילומים: מתוך עמוד הפייסבוק של כהן, פלאש 90)

בבית שמש מכנים את השעות הקרובות כקריטיות עבור זהותה של העיר. ככל שהשעות נוקפות, הלחץ בקרב הציבור החרדי עולה, והוא ניכר בעיקר במטה של המועמד החרדי לראשות העיר, משה אבוטבול (ש"ס), שם עובדים במרץ בכד לשכנע עוד ועוד מצביעים להגיע אל הקלפי.

לפי הנתונים, נראה כי בנתיים מאמציו של המועמד החרדי נפלו על אוזניים ערלות. יותר מ-32% מתושבי העיר מימשו עד שעות הבוקר המאוחרות את זכות הצבעתם, רובם נמנים על המגזר החילוני, כך לפי נתונים שהגיעו מועדת הבחירות. באם המדד הזה יימשך, המשך כהונתו של אבוטבול נמצאת בסכנה.

בין סיור אחד למשנהו, משה אבוטבול שוחח עם "כיכר השבת". הוא נשמע רגוע למדי, על קולו לא ניתן להבחין כי הוא מודאג מכך שהקרב המסעיר שנוהל עד כה בינו לבין המועמד החילוני, אלי כהן, עובד לרעתו.

"אני לא מודד שום דבר לפי השעות הראשונות", הוא מנסה לגמד את הנתונים שלא מבשרים טוב, את האדישות למצב הוא מסביר בכך כי גם בשנים עברו היו אלו אותם נתונים: "בתחילת היום הרבה אנשים יוצאים לעבוד".

"המטות שלנו עובדים, סיירתי שם ובקלפיות, בעזרת ה' העסק הולך בצורה טובה, אני מאוד רגוע ושלב ובטוח שבעקבות פעילותם של המתנדבים שעובדים למעלה מחודשיים, יקצרו את הפירות ביממה הקרובה", הוסיף.

ראש העיר שמבקש לכהן בתפקיד קדנציה נוספת, מעריך כי המגמה הזו תשתנה וכי עד הערב אחוזי ההצבעה יהיו גבוהים יותר: "בשעות הקרובות בוודאי שיותר אנשים חרדים יצביעו, אני מבקש מהציבור רוצו לקלפיות והצביעו".

"אני מסתובב ברחובות ויש תושבים חילונים ודתיים שמצביעים עבורי", לאור הדברים הללו ובעיקר אחרי מסע השכנועים שלו כנגד יריבו המר, הוא בטוח כי הרבנים שתמכו בכהן, התחילו להבין את הטעות שעלתה בידם: "הרבנים מהמגזר הדתי כמו הרב נבנצל, הרב טאו וועד רבני תקומה מתחילים להבין שלא ניתן בעיר כזאת תורנית להציב מועמד שלא קשור לערכים האלה ושלא נדבק לערכים האלה".

"בעזרת ה' אהיה ראש העיר, כולי תקווה שכך יהיה. ברכותיהם של גדולי התורה לא באים לחינם, אני בטוח בניצחוני", הוא מקווה.

מנגדף בצד החילוני, מעודדים מאוד מאחוזי ההצבעה הגבוהים עבורם. בשיחה עם "כיכר השבת, אומר המועמד אלי כהן": "אני מעודד מאוד שישנה אווירה טובה בבחירות ושזה רגוע בינתיים ומקווה שכך יישאר עד לסוף היום, אנחנו רואים תנועה רצינית של התושבים".

בניגוד לאבוטבול הוא מסרב לומר בבטחה כי הוא יהיה זה שינהל את העיר בחמש שנים הקרובות: "אני לא רוצה להתנבא אבל רצתי בשביל להיות ראש העיר ואני מקווה מאוד שבסוף היום שכל המאמצים שעשינו יתגשמו".

"בסדר, אז הוא אמר. למה לנו להתנבא בשעה כזו? אני לא מבין את התחמקות הזאת", הוא הגיב בציניות להכרזת אבוטבול כי ניצחונו מובטח.

הזכרנו למועמד החילוני את דבריו במהלך כמה שיחות שקיימנו עמו לאורך מערכת הבחירות שבהם לא רק שהוא לא סירב להתנבאות, אלא הוא הצהיר נחרצות כי הוא יהיה ראש העיר הבא. לאור זאת הוא שב וחזר להתנבאות למרות שרגע קודם הוא תקף בנושא את אבוטבול: "אני עדיין אומר שאהיה ראש העיר אבל מאחר והגענו ליום הבוחר, בואו וניתן לו לעשות את שלו, אני מניח שתראיין אותי מחר בתור ראש העיר".

גם הפעם הוא מצהיר כי יש לא מעט קהילות חרדיות התומכות בו, זאת לצד סירובו לומר את שמם של רובם: "אני שמח מאוד מתמיכה גורפת בציבוריים השונים, התמיכה מסיעת 'טוב', ישנה קואליציה רחבה שמאחדת את כל הכוחות בעיר ואני מעודד מעצם העובדה שישנם אנשים בסקטור החרדי שמצביעים בשבילי".

על החשש בקרב הציבור החרדי מניצחונו, הוא שב ותוקף את יריבו: "אני חושב שהחשש הזה הוא חשש שלצערי הרב מקורו בלזות שפתיים ובלשון הרע מתוך סילוף העובדות ואני מביע מחאה על ההתנהלות הבוטה הזו והחסרת אחריו מצידו של אבוטבול".

למרות שרובכם לא יודעים שיש עוד שחקן במגרש, יש מועמד שלישי לראשות העיר, שמו מאיר בלעיש, המשמש כסגנו של אבוטבול. אין ולו סקר אחד שנותן לו יותר מ-4%, אך הוא נחוש להתמודד עד הסוף, ובטוח בניצחונו - לא פחות.

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא אומר כי מבין כל המתמודדים לראשות העיר, הוא הראוי ביותר: "אין ספק שאני מועמד ראוי יותר מאלי כהן, יש לי ניסיון יותר מכל מועמד - עשרים שנה אני במערכת הציבורית, מתוכם עשר שנים אני נמצא בפוליטיקה, ואם כל הכבוד לכהן שהגיע מהמישור העסקי, אבל במישור המוניציפאלי הוא לא טוב".

"אף אחד לא יכול לקחת לי את תמיכת הציבורית, אין באף מפלגה כל-כך הרבה מתנדבים וכל-כך הרבה אהבה, אין דבר כזה", אומר בלעיש.

רבים ממשיכים לתהות האם מועמדותו נועדה להחליש את כוחו של כהן שמתמודד על אותו מאגר קולות של מצביעים, וכי הוא עושה זאת בעקבות הסכם חשאי בינו לבין אבוטבול? אך הוא דוחה זאת מכל וכל: "חס ושלום, המועמדות שלי היא אמונה, אני חושב שאני לא פחות טוב מהן ואם כל הכבוד לאבוטבול, אני גם יותר טוב ממנו. אני ראוי להיות ראש עיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר