המתח בירושלים

בגלל תמיכת בעלזא בניר ברקת אייכלר הותקף במטה

המתח סביב הקרב על ראשות העיר ירושלים, נותן את אותותיו גם בתוך סיעת 'יהדות התורה', שהתפצלה בשאלת התמיכה בין משה ליאון לניר ברקת. ח"כ ישראל אייכלר, הגיע בצהריים לביקור במטה המרכזי בהר חוצבים, והותקף ע"י פעילי 'דגל התורה' שקראו לעברו: "בעלזא, הרסתם את ירושלים, תעוף מפה" (כיכר העיר)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אייכלר במטה 'יהדות התורה', בצהריים (צילום: כיכר השבת)

מתח בירושלים: הקרב בין ניר ברקת למשה ליאון והפילוג בציבור החרדי בתמיכה בהם, מעוררת מתח רב בעיקר בתוך 'יהדות התורה'.

בעוד מצביעי ש"ס, 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים' בוחרים במשה ליאון, המצביעים של החסידויות גור, בעלזא, ויז'ניץ, צאנז ואחרות, קיבלו חופש הצבעה שמשמעותו תמיכה בלתי רשמית בני ברקת.

במהלך החודש האחרון, פועלים מתנדבי התנועה החסידית 'אגודת ישראל' לצד פעילי התנועה הליטאית 'דגל התורה', כתף על כתף, במטרה לגייס כמה שיותר מצביעים לטובת רשימת 'יהדות התורה' המאוחדת.

בכירי שתי הסיעות מגיעים אחת לכמה זמן אל המטה המרכזי בהר חוצבים, לעודד את המתנדבים ולעקוב אחר הפעילות במקום.

אולם דומה כי היום (שלישי) לראשונה נוצר סדק של ממש באחווה הפנימית וזאת על רקע חילוקי הדעות בין הסיעות לגבי שאלת התמיכה בזהות המועמד לראשות עיריית ירושלים.

ח"כ ישראל אייכלר, נציג חסידות בעלזא, שהייתה לכאורה החסידות שהכריעה את הכף באשר לתמיכה החסידית, הגיע בשעות הצהריים לסיור במטה המרכזי ונאלץ לספוג התקפה מילולית חריפה.

אייכלר הותקף מילולית על-ידי מספר פעילים של 'דגל התורה' שקראו לעברו קריאות גנאי וטענו כי חסידות בעלזא כמו חסידויות נוספות הורסות את העיר. " בעלזא, הרסתם את ירושלים, תעוף מפה", קראו לעברו.

אייכלר התעמת עם הפעילים ורק לאחר התערבותם של הנציגים יצחק פינדרוס ושלמה רוזנשטיין נרגעו במעט הרוחות הסוערות.

כזכור, כל החסידויות ביניהם גור, בעלזא וויז'ניץ העדיפו לשבת על הגדר ולא לנקוט עמדה חד-משמעית באשר לתמיכה בהתמודדות לראשות העיר.

ב'דגל התורה' רואים זאת בכעס ומבינים כי מדובר בתמיכה עקיפה לברקת והעדפתו על ליאון שנתמך על-ידי מועצת גדולי התורה של התנועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר