כיכר העיר

מתח שיא בירושלים: אחוז הצבעה נמוך אצל החילונים

הקלפיות בכל רחבי הארץ נסגרו בשעה זו ובעיר ירושלים בה ניטש קרב עז בין ראש העיר המכהן ניר ברקת, למועמד משה ליאון, המתח גובר. עד לשעה 21:00 נרשם אחוז הצבעה נמוך בירושלים והוא עומד על כ-32% בלבד. בבחירות הקודמות ב-2008, שיעור ההצבעה עמד על 43% (כיכר העיר)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ברקת וליאון, היום (צילום: פלאש 90)

קרב על כל קול: בשעה זו נסגרו הקלפיות בכל רחבי הארץ ובעיר ירושלים בה ניטש קרב עז בין ראש העיר המכהן ניר ברקת, למועמד משה ליאון, המתח גובר.

עד לשעה 21:00 נרשם אחוז הצבעה נמוך בירושלים והוא עומד על כ-32 אחוזים בלבד. בבחירות הקודמות ב-2008, שיעור ההצבעה עמד על 43 אחוזים.

אחוז ההצבעה הנמוך הוא בעיקר בקלפיות בשכונות החילוניות, שם הציבור הטבעי הוא ממצביעי ברקת, שבמהלך היום לא נהר אל הקלפיות להשפיע על תוצאות הבחירות.

לעומת זאת, בקלפיות בשכונות החרדיות נרשם אחוז הצבעה כמעט כפול מזה שבשכונות החילוניות, מה שמעורר מתח רב בציבור החילוני בעיר בכלל ובקרב מטה ברקת בפרט.

עם זאת, כמדי מערכת בחירות, בשעתיים האחרונות שבטרם סגירת הקלפיות, נוהר ציבור גדול יותר להצביע, מה שעשוי להעלות את אחוז ההצבעה ולהשפיע על התוצאות.

בשעות אחר-הצהריים, אמר ברקת לפעיליו כי "הקרב בעיצומו, ועדיין לא קרוב להכרעה. כל אחד מאיתנו חייב לצאת ולהצביע בכדי להבטיח את עתידה של ירושלים".

במטה של ברקת, המצב מתוח מאוד לאור שיעור ההצבעה הנמוך. לדבריהם, בקלפיות שברקת אמור לקבל בהן את מירב הקולות, נרשם אחוז הצבעה נמוך יחסית למה שהם ציפו.

האסטרטג הפוליטי, אייל ארד, שמריץ את ברקת אמר: "זה לא ספין, אנשים פה מודאגים. המספר שהם רואים הוא לא המספר שהם ציפו לראות".

הציבור החרדי עצמו, התפלג בתמיכה בין שני המועמדים. בעוד ש"ס, 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים', הביעו תמיכה במשה ליאון, בחסידויות הגדולות בעיר - גור, בעלזא, ויז'ניץ, צאנז ואחרות, החליטו שלא להורות על הצבעה עבור מועמד מסוים, מה שמשחק מאוד לטובת ניר ברקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר