לאחר הכישלון

מאות חילונים הפגינו בבית שמש: "הבחירות מזוייפות"

לא יודעים להפסיד בכבוד? מאות חילונים לקחו חלק בהפגנה נגד בחירתו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול לקדנציה שנייה. התושבים טענו לזיוף הבחירות וקראו לבחירות חוזרות. מנהל הקמפיין של משה אבוטבול: "בית שמש ניצלה ממשהו רע מאוד שגם לא יודע להפסיד בכבוד. זו הפגנת שנאה נגד החרדים" (מקומי)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלי מנדלבאום ואוהד צויגנברג - ynet)

החילונים לא מקבלים את הניצחון החרדי בעיר: מאות תושבים חילונים אליהם חבר מיעוט מקרב התושבים הדתיים הלאומיים בבית שמש, השתתפו הערב (חמישי) בשיירת מחאה בעיר כנגד ניצחונו של ראש העיר החרדי משה אבוטבול בבחירות, בסופה של השיירה, הגיעו המפגינים סמוך לבניין העירייה והניפו במקום שלטי מחאה.

לטענתם של התושבים, תוצאות הבחירות האחרונות שהעניקו את הניצחון למשה אבוטבול, אינן נכונות ומזוייפות. אלי כהן, המועמד החילוני שהפסיד בבחירות, הגיע למקום כשהוא מורם על כתפי המפגינים, ולצידו נישאו שלטים בהם נכתב: "לא מוותרים על בית שמש" ו"משה אבוטבול הביתה".

אחת ממארגנות ההפגנה, קראה מוקדם יותר בשיחה לאתר ynet לביטול התוצאות בעיר, ולהביא לבחירות חדשות: "אני בהחלט מאמינה שאפשר להביא לביטול התוצאות ולבחירות חדשות, אם באמת נצליח לאסוף עוד ועוד עדויות בעניין הזיופים, כי הבחירות הוכרעו על מאות קולות" אמרה.

אלי כהן, המועמד המפסיד, הערב (צילום: אוהד צויגנברג - ynet)

לדברי משתתפי ההפגנה, הוכחה לזיוף הבחירות לדבריהם, ניתן לראות בפשיטת המשטרה על בית בעיר במהלך יום הבחירות, בו נעשה לכאורה זיוף זהויות בניסיון לחשק את אחת ברשימות החרדיות.

בסביבתו של ראש העיר הנבחר משה אבוטבול, טוענים כי המחאה החילונית היא לא יותר מהפגנת שנאה כנגד המגזר החרדי. נוחעם ברזסקי, האסטרטג ומנהל הקמפיין של משה אבוטבול, סיפר בשיחה ל'כיכר השבת' על אמירות קשות כלפי המגזר החרדי במהלך ההפגנה: "השנאה היוקדת של מאות הנהגים המוסתים מובעת בצעקות "חרדים לכו לעזה", וזו עוד מהססמאות העדינות שבהן. זאת בעוד החרדים "הקיצוניים" עומדים מאופקים בצד, כשלצדם ילדים מבוכים ופוחדים מפחד השנאה"

"כל זה מוכיח עד כמה בית שמש ניצלה ממשהו רע מאוד" אמר ברזסקי, "ממשהו שלא יודע להפסיד בכבוד, ממשהו שהיה מייסר מגזר שלם". ברזסקי הוסיף: "אנחנו נמשיך בכיוון שבו התחלנו, במקום לשנוא - לחבק, במקום להכריז מלחמה - נכריז אחים אנחנו".

בינתיים, שמואל חיים פפנהיים, איש 'העדה החרדית' המתגורר בעיר, שהביע אמש (רביעי) צער על תוצאות הבחירות ואף אמר כי בכוונתו לעזוב את העיר, הספיק לשנות מעט את דעתו, וכתב היום בחשבון הפייסבוק שלו כי "יש תקנה לעיר הזאת".

ההפגנה, הערב (צילום: אוהד צויגנברג - ynet)

לדבריו: "בישיבה דחופה של השולחן העגול הפועל בעיר זה שנתיים, נשמעו דברים מאוד מוסמכים מאנשים אחראיים ומאוד רציניים, עם ההבנה שבהחלט ייתכן ויש תקנה לעיר הזאת".

"ישנו הבנה שאין מחנה מנצחים מול מחנה מפסידים, יש בעיה בהגדרת נוסח הבנת המציאות שקרתה כאן בתקופה האחרונה, ועכ"פ ישנו התחייבות מפורשת ניתנת להוכחה שמה שהיה יותר לא יהיה, יהיה שינוי מהותי בהתנהגות, באסטרטגיה, ביחס, בתקשורת ובמסרים, השינוי יורגש תיכף ומיד" כתב פפנהיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר