מדריך לחובבנים: כך תצלמו בסמארטפון, כמו מקצוענים

ההתפתחות הטכנולוגית, הפכה כל מכשיר סמארטפון שאנו מחזיקים למצלמה מקצועית, כיום, ניתן להעביר שידור חי מהסמארטפון, לצלם קטע וידאו ארוך, ואף לערוך תמונות, אבל לפעמים, מספר כללים עליהם לא מקפידים, פוגעים באיכות הצילום בסמארטפון. מדריך מיוחד: כך תצלמו מקצועי, בסמארטפון (מדריכים, דיגיטל)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

תרחיש הגיוני שקורא לכם לא פעם: ראיתם מחזה או סצנה כלשהי, שאתם בטוחים שאם תתעדו את הרגע בנייד, ותעלו את התמונה לרשת החברתית - היא תגרוף לא מעט 'לייקים'.

אז תוך כדי שהמחזה כמעט חולף, אתם שולפים את מכשיר הסמארטפון שברשותכם, פותחים את המצלמה, ומבזיקים מספר פלאשים, אבל אז, לאחר מכן, אתם מגלים שאיכות התמונות יצאה זוועתית, הן מטושטשות ולא ברורות.

בכתבה הבאה, נביא מספר טיפים לצילום משופר, שאם אכן תנהגו לפיהם, יתכן והחברים ישאלו אתכם: "רגע, אתם בטוחים שצילמתם את זה עם הסמארטפון?".

(צילום: פלאש 90)

שימו לב למצלמת העדשה, לעיתים, מרוב שאתם משתמשים בסמארטפון, מניחים אותו על השולחן במסעדה, מחזיקים אותו תוך כדי ריצה אחר האוטובוס, או כל פעולה טבעית אחרת שאתם עושים עם מכשיר הסמארטפון, עדשת המצלמה זוכה לציפוי של אבק, זיעה, ושאר מרעין בישין, לכן, מומלץ אחת לתקופה לנקות את עדשת המצלמה.

בכדי לנקות את העדשה, אין צורך בחומר מיוחד, אלא בדיוק כמו שאתם מנקים את המשפקיים שלכם, העברה קלה של מטלית, ויש לכם אחלה עדשה. (יש להשתמש במטלית עדינה! לא בנייר זכוכית).

שימו לב, לעיתים, בעקבות הלכלוך המצטבר על העדשה, התמונות שלכם עלולות לצאת מטושטשות, ואף עלולות להכיל כתמים שחורים במרכזן.

אלי כרמי, מצוות "dtown.co.il" המליץ בכתבה שפרסם לאחרונה, שלא לעשות שימוש בכפתור הזום של המצלמה, לדבריו, בעקבות העובדה שמדובר בזום דיגיטלי, איכות התמונה יורדת ככל שתגדילו את הזום, אז חסכו מעצמכם כאב לב, וכשאתם מצלמים את הילד נכנס לגן בפעם הראשונה, עשו זאת ללא זום, כך תקבלו את הילד שלכם אמיתי, ולא מפוקסל.

שימו פוקוס (צילום: shutterstock)

כשאתם מצלמים, שימו לב לתנאי האיזור, לדוגמא, בלילה, אין מצב שלא תשתמשו בכפתור הפלאש, אחרת, הסיכוי שתקבלו תמונה מרוחה בשחור הינו גדול מאוד. אז אל תחשבנו יותר מידי, הבזיקו פלאשים, והתמונות תצאנה ברורות וטובות יותר.

עוד נקודה חשובה לגבי שימוש בפלאש, אם אתם מצלמים תמונה מקרוב, אל תשתמשו בפלאש, ההבזק עלול לסנוור את האובייקט ולהותיר עליו כתם לבן ובוהק.

אם בכוונתכם לערוך את התמונה באינסטגרם או בכל אפליקצית עריכה אחרת, אנו ממליצים בכל לשון של המלצה, אל תצלמו דרך האפליקציה. הצילום באפליקציה פוגם באיכות התמונה, היא יוצאת לא ברורה, מטושטשת, וחבל.

השתמשו במצלמת המכשיר, התמונה תצא ברורה וטובה, ואז תשתפו אותה באינסטגרם, כשבדרך אתם מעבירים לה ריטושים כאלה ואחרים, בעזרת האפליקציה.

אופציה שקיימת בכל מכשיר מתקדם, וכדאי שתשתמשו בה, היא אופציית בחירת הפוקוס, אתם יכולים להגדיר את הנקודה המבוקשת, בעזרת לחיצה על מסך המגע, ולבחור לאיזה שטח מתוך התמונה אתם מעוניינים לתת את הפוקוס. לדוגמא, כשאתם מצלמים את הילד מלקק את אותיות הדבש בגן, תדגישו את הפוקוס על הילד, ולא על החברים שמאחוריו, (אלא אם כן אתם ההורים של הילדים שמאחור).

שימו לב, בחירת הפוקוס משפיעה על התמונה כולה, הפוקוס מחדד את השטח שבחרתם, וכן משפיע על בהירות התמונה ולהיפך.

בחרו ברזולוציה הכי גבוהה עבור התמונה, לעיתים אנו נוהגים לחשוב שאולי עדיף להשתמש ברזולוציה נמוכה בכדי לשמור על מקום פנוי במכשיר, אולם מחשבה זו מוטעית מיסודה, שהרי פחות תמונות באיכות טובה, עדיפות מיותר תמונות באיכות רדודה.

אייפון, תהפכו אותו למצלמה מקצועית (צילום: פלאש 90)

לא תמיד ניתן להקפיד שהמצולם לא יזוז בעת בצילום, לעיתים, אתם כלל לא רוצים שהאובייקט ירגיש שאתם מכוונים אליו את עדשת מצלמה הסמארטפון, אך חשוב מאוד, כשאפשר להקפיד על כך - להקפיד, ולדאוג שלא תהיינה תזוזות בעת הצילום.

בנוסף, רגע לפני שאתם מאשימים את המצולם באיכות תמונה גרועה, חשוב שתזכרו, גם על המצלם וגם על המצולם להשתדל שתהיינה פחות תזוזות.

שימו לב לצלם תמיד מהמקום הכי טוב, לדוגמא, כשאתם מצלמים ילדים צעירים ונמוכי קומה, מומלץ שתרדו קצת למטה, בכדי שהתמונה תצולם מגובה מקביל לאובייקט המצולם.

המלצה אחרונה: כשאתם מצלמים תמונה חשובה, בצעו צילום של מספר תמונות ברצף, כך, גם אם תמונה אחת יצאה לא ברורה, התמונה השנייה או השלישית, יצאה טובה יותר. ואל תחששו לנפח המכשיר, תמיד תוכלו למחוק את התמונות המיותרות לאחר מכן, אבל לא תוכלו לברוא מחדש תמונות שפיספסתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר