סיפורו של טוקבק: מי הם העובדים החרדים?

שני טוקבקים לכתבה שעסקה באפליית חרדים בתעסוקה, חשפה את היתרון שיש לחרדים העובדים על פני עמיתיהם החילונים. "המודעות של עובד חרדי למשמעת גבוהה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

ההתפתחות הטכנולוגית יצרה עולם חדש של טוקבקיסטים החורצים גורלות של אנשים באנונימיות מוחלטת מבעד למסך ולמקלדת מושחזת.

בכתבות על הציבור החרדי, ניתן למצוא בקלות יתירה טוקבקים נוטפי איבה ושנאה, רוויים השמצות ונאצות, אך כנראה שיש גם מקרים יוצאי דופן.

באתר "וואלה" פורסמה כתבה לפיה משרד המשפטים יצא בתשדיר הקורא להפסיק את אפליית החרדים בתעסוקה, מתוך שבע התגובות לכתבה היו שתיים שצדו את עינינו - תגובות שלמרבה המזל היטיבו להגדיר בטוב טעם מי הוא העובד החרדי.

הגולש אחינועם כתב בכותרת תגובתו "אצלנו בחברה גייסו חרדים לאחרונה!". בגוף התגובה סיכם הגולש במשפט אחד מי הם העובדים שזה עתה הפכו לחבריו לעבודה: "מבריקים ומוכשרים. אמינים חבל על הזמן".

אחינועם סיפר על סיטואציה שהתרחשה בינו ובין אחד העובדים החרדים שהשאירה אותו פעור פה: "שלחתי לאחד מייל והוא לא ענה לי שאלתי אותו בסוף היום למה? והוא אמר שזה אסור בזמן העבודה. הלוואי כולנו".

גולש נוסף בשם ירון כתב: "אני לומד ניהול רשתות עם שני חרדים, חברה גאונים, ראש חד ופשוט מוכשרים. בני 30 בערך החליטו לצאת לשוק העבודה. מי שייקח אותם יזכה".

האם תגובתם של הטוקבקיסטים יכולה ללמד על דרך חייו של העובד החרדי? יצאנו לבדוק.

חיים ארבל, הוא מנהל משאבי אנוש בחברת Netsource בעיר בית שמש. לחברה שלוש חטיבות המעסיקים מאתיים עובדים ועובדות מהמגזר החרדי.

"עובד חרדי הוא אדם לכל דבר ועובד רגיל", מסביר חיים. לדבריו, לעובד החרדי יתרון משמעותי על פני העובד החילוני, "איפה יש יתרון אצל העובד החרדי זה בקלות שבה אפשר לנהל עובד כזה, היום הרבה פעמים בתפקידים מסוימים בחברה בודקים עד כמה העובד קל לניהול האם הוא מבין מסרים והאם יש לו משמעת עצמית גבוהה, ופה הדברים אצל העובד החרדי מגיעים לידי ביטוי בצורה הרבה יותר בולטת".

"עובד חרדי בגלל אורח חייו והתרבות שבה הוא גדל, המודעות שלו למשמעת ולהיות מנוהל על ידי אדם אחר היא גבוהה יותר. הוא יותר משימתי ויותר שם דגש על מה שהבוס אמר ופחות פורץ גבולות בחשיבה ובהתנהלות שלו", הוסיף המנהל.

אביגדור רבינוביץ מנהל דף הפייסבוק "עבודות לחרדים" נתקל מידי יום ביומו במעסיקים חילונים, שרוצים לקבל עובד חרדי לחברתם, כאשר מספר חודשים אחרי שהעובד הראשון נקלט לחברה, הם שבים ומבקשים עובד חרדי נוסף.

רבינוביץ מספר על שיחותיו עם אותם מעסיקים: "מרבית המעסיקים החילונים מציינים את מחויבותם של העובדים החרדים כלפי העסק בדגש כל שמירת הזמנים וניצול הזמן לטובת הצלחת העסק, דבר שנובע מאיסור גניבת זמן עליה חונכו".

"לעובדים החרדים ישנה מחויבות להעניק מזמנם וממרצם מעבר לשעות העבודה המקובלות. אני קורא למעסיקים החילונים להעסיק עובדים מהמגזר החרדי. ובכך לתרום להמשך המגמה המבורכת של השתלבות החרדים בשוק התעסוקה", מוסיף רבינוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר