במשרד הכלכלה נערכים לקליטת החרדים בשוק העבודה

שר הכלכלה, נפתלי בנט, כינס הבוקר את צוות הייעוץ שהקים, ובו 80 נציגים ממשרדי הממשלה, המגזר העסקי והשלישי, האקדמיה ונציגים מהציבור החרדי, להיערכות לקליטת החרדים בשוק העבודה. השר בנט אמר כי "קליטת החרדים לשוק העבודה היא יעד לאומי עליון" (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילומים: סבין שטרנברג)

שולחן עגול ראשון בנושא תעסוקת חרדים, התקיים הבוקר (שני) בהובלת שר הכלכלה נפתלי בנט, בו השתתפו כ-80 נציגים ממשרדי הממשלה, המגזר העסקי והשלישי, האקדמיה ונציגים מהאוכלוסייה החרדית.

בין המשתתפים ח"כ אמנון כהן, הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי, מנכ"ל האוצר לשעבר, דורון כהן, מנהל מרכז השקעות נחום איצקוביץ' ונציגים מאינטל, אמדוקס, קופת חולים כללית, טבע, אסם, מטריקס, הג'וינט, עיריות ירושלים ובני ברק, שירות התעסוקה ועוד רבים.

בשלב הבא, יתקיים מעבר לתהליך רחב של פתיחת זירת התייעצות אינטרנטית, בה ייאספו כיווני חשיבה ורעיונות מכלל הגורמים הרלוונטיים. את המהלך מובילות המשנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה, מיכל צוק ומיכל פינק, מנהלת אגף בכיר אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה.

במסגרת הדיון בחנו המשתתפים מהם הצעדים הנדרשים בכדי לעודד ולסייע למעסיקים בקליטת עובדים חרדים במקומות התעסוקה, זאת לאור כניסתם הצפויה של עשרות אלפי החרדים לשוק העבודה בשנים הקרובות.

שר הכלכלה, נפתלי בנט ציין כי "עוד 4 שנים יהיו הרבה יותר חרדים בשוק העבודה והרבה יותר מקומות לתעסוקה ולפרנסה עבורם. החוכמה לא נמצאת רק אצלנו וחשוב בשלב הזה לשמוע וללמוד מכל הגורמים".

"קליטת החרדים לשוק העבודה היא יעד לאומי עליון, שיחל להתבצע כבר בשבועות הקרובים", הצהיר השר בנט, "עם סיום החקיקה של ועדת שקד, יקבלו רבבות חרדים פטור, ולראשונה המדינה תנתק את הקשר הגורדי שכרך שירות צבאי בעבודה. ב-4 השנים הקרובות החרדים יהיו חופשיים להחליט על גורלם. זהו תהליך שצפוי להשפיע על כל אחד מאתנו. זו לא רק משימה לאומית, אני בטוח שזה גם אינטרס של המעסיקים".

ח"כ אמנון כהן (ש"ס) אמר כי "התרשמנו מהעבודה המקצועית של צוות משרד הכלכלה וכי יש כוונה לטפל בחסמים ובבעיות שהועלו על ידי כל הגורמים מהשטח, ובידיים משולבות, אני מאמין שנצעד קדימה".

מיכל צוק, המשנה למנכ"ל הממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה אמרה כי "בפני מדינת ישראל ישנו חלון הזדמנויות לקידום ולשילוב המגזר החרדי בעולם העבודה. אנו מציעים מגוון כלים הן לפרטים והן למעסיקים ומטרת המפגש היתה לשפר את הכלים שברשותנו ולמצוא את הדרך הנכונה, תוך שיתוף פעולה בין כלל הגורמים, כדי לעמוד במשימה לאומית חשובה זו".

יש לציין כי שיעור השתתפות הגברים החרדים בכוח העבודה כיום נמוך, ועמד על 44.5% בשנת 2013. על פי היעדים שקבעה הממשלה, אחוז ההשתתפות צריך לגדול בכ-50 אלף מועסקים עד לשנת 2020, שהם כ-30 אלף יותר מהגידול הנוכחי הצפוי.

לכך יש להוסיף כי על פי הצעת החוק הנידונה בימים אלו, כ-23 אלף גברים חרדים בגילאי 22-28 יקבלו פטור משירות צבאי בחודשים הקרובים ויהיו רשאים להשתלב בשוק העבודה. זאת, בנוסף ל-15 אלף בני 28 ומעלה שקיבלו פטור בשנת 2011 ולאחריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר