אל תיבהלו

שידוכין: הנה 5 צעדים לפגישה ראשונה מוצלחת

הרגע התחלתם לשמוע 'שידוכים', ואתם עומדים בפני הפגישה הראשונה: האם יש דרך שלא להילחץ? הכירו את חמשת העקרונות הבסיסיים להגיע לפגישה ראשונה רגועים (שידוכים)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
פגישת שידוכין. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

התחלתם 'שידוכים', איתרתם מועמדת פוטנציאלית ושלב הבירורים הסתיים. קבעו לכם פגישה ראשונה ואין לכם מושג איך זה נראה וכיצד עליכם להתנהל. אם תקפידו על חמשת הכללים הבאים תוכלו להגיע לפגישה רגועים ולצלוח אותה בשלום.

חשוב להקדים ולהבין שיש סיבה טובה ללחץ שמלווה אתכם. אתם עדיין חסרי ניסיון, ואולי בפעם הראשונה בחייכם אתם נפגשים עם מישהו שבסוף הפגישה ייתן ציון על מי שאתם. אתם עלולים לחשוב שלאדם שנפגשתם יתו יש אפשרות לקבוע אם אתם ראויים או לא. חשוב שתזכרו שגם אם אדם מסוים חושב שאתם לא מתאימים לו - זה לא אומר שום דבר לא על המשך תהליך הפגישות. הגיוני מאד שההתרגשות גרמה לכם שלא להיות במיטבכם, וגם אם לא התאמתם למשודך הראשון תמצאו בהמשך את האדם שידע להעריך את מי שאתם.

1. מקום מוצלח - אחד הכללים החשובים ביותר בפגישה הראשונה, הוא לקבוע מקום שבו יהיה לכם נעים לשוחח. חדר חשוך, מלוכלך, חם ומחניק עלול להרוס את הפגישה גם אם הגעתם מוכנים. בנוסף, הקפידו לוודא שאתם יכולים לשוחח בחופשיות וללא חשש שמישהו מאזין לכם (הדוד שיושב בצד החדר ומונע בעיה של 'ייחוד', השווער הפוטנציאלי, או הסקרן משיעור א' שבמקרה עבר בסביבה יכולים בקלות לגרום לכם להינעל...).

2. היו אתם - ככל שתנסו להרשים - ככה פחות תרשימו. במקום להתכונן עם משפט פתיחה מבריק או הלצה משעשעת, השקיעו מאמץ בלהגיע לפגישה רגועים ונינוחים. השלווה והרוגע שאתם יכולים להשרות, מרשימים הרבה יותר מהלצה שאמרתם והובנה שלא כראוי. התנהגות מאומצת לעולם אינה מתקבלת באהדה.

חשוב שתזכרו שכשאתם מייצגים דמות שהיא לא אתם - גם אם ראו שאתם מצחיקים ומשעשעים, וגם אם ההומור שלכם שפע בצורה מושלמת, הצד השני ירגיש שמדובר בזיוף. לעומת זאת כשאתם מגיעים כנים וישרים, הביטחון שתתנו לצד השני, והתחושה הכנה שתייצרו יגרמו לצד השני להבין שיש לכם ביטחון עצמי, ושאתם לא מנסים להסתיר את מי שאתם.

3. אם זה לא הולך זה לא מתאים - הבינו שאין לכם מה להתרגש מהפגישה: אם הפגישה תזרום בקלות ותהיה נעימה לא תצטרכו להתאמץ בשבילה, ואם הפגישה לא זורמת בקלות כנראה שאתם באמת לא מתאימים, אז קחו את העסק ברוגע ונסו להקשיב לתחושות שלכם. ושוב נזכיר לכם - התחושה שהצד השני יקבל ממכם בפגישה הראשונה, לא אומרת שום דבר לא על מי שאתם, ולא על היכולות הבינאישיות שאתם מסוגלים להביא לפגישת שידוכים.

4. היו קשובים - אחת הטעויות הקריטיות שאנשים עושים בפגישה הראשונה, היא לחשוש מלהביך את הצד השני. מתוך חשש מלהביך אתם עלולים לדבר במונולוג ארוך עד סוף הפגישה ומבלי לתת לצד השני להתבטא, כשהדבר יגרום לו לתחושה לא נעימה - הרבה יותר מכמה שניות של שקט.

הקפידו לתת לצד השני לספר על עצמו, לדבר על עצמו, והיו קשובים ומרוכזים. גם אם אתם הצד הביישן, נסו לא לשתוק בכל מהלך הפגישה אלא לספר מעט על עצמכם גם אם אתם מדברים בחוסר ביטחון. (גם אם לא, אל תיקחו את זה קשה. זה חלק בלתי נפרד מתחילת תהליך ה'שידוכים' וכל ההתחלות קשות).

חשוב שתזכרו לא לחשוש מהשקט. הפחד מכמה שניות של שתיקה עלול לגרום לכם שלא לתת לצד השני להתבטא ולגרום לו לצאת עם הרגשה גרועה. אם אתם מרגישים שהשתיקה נהיית מביכה, תוכלו לומר שאתם מבינים את ההתרגשות וזה קורה גם לכם במצבים מסוימים.

5. החליפו את הלחץ בסקרנות - סיכוי סביר שהפגישה הראשונה לא תהיה טובה: אתם עדיין מתרגשים, אתם עדיין לא מכירים, והגיוני מאד שלא תדעו כיצד להתנהל. אל תחששו מהכישלון, הוא לא אומר עליכם שוב דבר, וגם אם אתם משוכנעים שאתם אנשי שיחה מופלאים ויש לכם יכולות בינאישיות - יתכן מאד שהפגישה הראשונה תהיה כושלת. במקום להגיע לפגישה דרוכים הגיעו סקרנים - אין לכם מושג עם מי תפגשו, אין לכם מושג כיצד תרגישו, ואין לכם מושג כיצד יחווה אתכם הצד השני. הסקרנות היא הדרך הנוחה והנעימה להגיע לפגישה רגועים ושלווים.

.....

(לפניות לכותב: israel@kikar.co.il)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר