עוצרים את ההסתה

"להחרים מפגש של ראשי רשויות חרדיות עם ריבלין"

נשיא המדינה ראובן ריבלין הצטרף אתמול למקהלת ההסתה נגד הציבור החרדי בעקבות ההסכמים הקואליציוניים ומעורר זעם רב בקרב המפלגות החרדיות • בעקבות דבריו קוראים בש"ס וביהדות התורה להחרים בשבוע הבא מפגש של ראשי רשויות חרדיות עם ריבלין • "הוא עושה הכל כדי לקבל כותרת" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מחרימים. הנשיא ראובן ריבלין (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

בחירות 2015 • עוצרים את ההסתה: במפלגות החרדיות זועמים על נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות דבריו החריפים נגד הציבור החרדי במהלך נאום שנשא אתמול (רביעי) ב"פורום הפיס לחינוך וכלכלה" נגד ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה והתגובה לא מאחרת להגיע - במפלגות החרדיות זועמים וקוראים להחרים מפגש של ראשי רשויות חרדיות עם הנשיא ריבלין.

ריבלין, שלא אהב את ההסכם הקואליציוני בין המפלגות החרדיות לליכוד, התייחס לנושא הכאוב ביותר בשנתיים האחרונות בציבור החרדי - חוק הגיוס, תקף את החרדים ואמר: "בחוק השוויון הנימוק שהם חרדים הוא תירוץ, הם והערבים בהחלט יכולים לעשות שירות אזרחי".

ריבלין גם תקף את נושא לימודי הליב"ה ואמר כי "העובדה שאני שומע כעת שלימודי הליבה הם אחד מההסכמים שיתגבשו היא טעות, קודם כל מצד החרדים. לצערי הרב האינטרס הראשוני של כל מערכת צריך להיות כן ללימודי ליבה, זה לא אמור להיות תנאי למ"מ. זהו צורך של החרדים להבין מה זה מתמטיקה ושאר מקצועות הליבה".

גורם ב'יהדות התורה אומר כי "היה מצופה מנשיא שמתגאה שראש לשכתו היא אישה בת הציבור החרדי להבין קצת את הרגישות בתקופה הזו יש הסתה נגד החרדים וכלפי חוץ זה נראה שהוא הצטרף למקהלה".

הגורם מוסיף כי "הוא שוכח את העובדה שאנחנו החרדים תמכנו בו, הוא עושה הכל כדי לקבל כותרת ולהיות אהוד על הציבור התקשורת".

גם בש"ס כועסים על ריבלין: "לא יאומן שהנשיא של כולם מתבטא נגד הציבור החרדי בתקופה הרגישה הזו, בשביל כותרת הוא יאמר כל מה שהדוברים שלו יכתבו לו. מוטב שהצוות הדתי-חרדי שנמצא סביבו יעמיד אותו על המקום".

ביום שני בשבוע הבא, מארגן ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין פגישה של ראשי הרשויות החרדיות בישראל עם הנשיא ריבלין, פגישה שתוכננה לפני החתימה במשא ומתן.

ההזמנה למפגש בשבוע הבא

הבוקר קוראים בש"ס וביהדות התורה לבטל את המפגש. "לא ייתכן שאנחנו כחרדים נגיע למפגש עם הנשיא ריבלין בזמן שהוא מדבר נגדנו", אומר גורם ב'דגל התורה', "הנשיא של כולם לא מדבר כך, עם פרס היה אפשר לדבר למרות שהיינו חלוקים כמעט בכל הדברים, ריבלין שלכאורה יותר קרוב לדת מתברר שאי אפשר לדבר אתו, חבל שזה מה שקורה כבר בתחילת הקדנציה".

גם בש"ס עולים קולות לבטל את המפגש: "צריך שהוא יבין את הטעות שלו, להראות לו שלא מתרגשים מעוד פגישה אתו. שיזכור איך הוא התנהג כשהוא היה בכנסת, בדיוק הפוך".

יצוין כי בלשכת הנשיא ניסו להכחיש כי אמר את הדברים אך מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי הדברים אכן נאמרו ב"פורום הפיס לחינוך וכלכלה" בירושלים.

בלשכת ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין אומרים בתגובה ל"כיכר השבת" כי "אכן הגיעו פניות, הנושא בבדיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר