הקרב על ריסקין

בנט נגד הרבנות הראשית: 'אסור שתהיה סתימת פיות'

מועצת הרבנות הראשית יצאה במתקפה חסרת תקדים נגד ארגון 'צהר' בעקבות הלחץ המופעל עליהם על הארכת כהונת שלמה ריסקין, כעת יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט יוצא להגנת ריסקין ותוקף את הרבנות הראשית: "אסור שתהיה סתימת פיות". על ההדחה: "לא ייתכן שיהפוך למטרה לחיסול חשבונות פוליטי" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

בנט נגד הרבנים: יממה לאחר שמועצת הרבנות הראשית יצאה במתקפה חסרת תקדים נגד ארגון 'צהר' ואנשיו בעקבות הלחץ המופעל עליהם בפרשת הארכת כהונתו של שלמה ריסקין לתפקיד רבה של אפרת, יוצא יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט להגנתו של ריסקין.

בנט תקף את הרבנות והאשים אותם בניסון לסתימת פיות: "אני לא אקבל נסיון סתימת פיות והדחה של עובד ציבור בישראל בגלל דעותיו ובתואנות שווא של גיל".

לדבריו: "הרב ריסקין הקים עיר ואם בישראל, יש לו זכויות עצומות ולא ייתכן שיהפוך למטרה לחיסול חשבונות פוליטי".

"מותר שיהיו דעות שונות, אסור שתהיה סתימת פיות", הוסיף בנט, "האם אנחנו רוצים אנשי ציבור ובפרט מנהיגים רוחניים שיפחדו לומר את דעתם כי יודחו?".

בנט סיים את דבריו ואמר: "אני פונה למועצת הרבנות הראשית להפסיק מיידית את העיכוב באישור הארכת כהונתו של הרב ריסקין. שוחחתי עם הרב היום, ואמרתי לו שאם הוא יגיע לשימוע בגלל גילו, לכבוד יהיה לי להצטרף אליו".

גורמים ברבנות אומרים בתגובה כי "חבל שהשר בנט, שכיהן במשך כשנתיים כשר הדתות לא טרח פעם אחת להגיע לישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל על אף שזומן מספר פעמים וכעת כשמגיע עניין פרסונלי, הוא נזכר שברצונו להשתתף".

עוד הם אומרים כי "השר בנט הופך את עניין הרב רסקין מעניין הלכתי לעניין פוליטי".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת" מועצת הרבנות הראשית יצאה במתקפה חסרת תקדים נגד ארגון רבני צהר בראשות הר' דוד סתיו, זאת בעקבות המאבק שמוביל הארגון להארכת כהונתו של שלמה ריסקין לתפקיד רבה של אפרת.

בהודעה שהוציאו חברי מועצת הרבנות נכתב כי "ברבנות הראשית לישראל דוחים בתוקף את הניסיונות של גורמים וגופים שונים, להפעיל לחצים פסולים על מועצת הרבנות הראשית ולנסות להלך אימים על חבריה, מתוך מטרה להשפיע על החלטתה בעניין הארכת כהונת רבה של אפרת".

"השימוש בשפה בוטה ובריונית כלפי הרבנים הראשיים, מוסד הרבנות הראשית לישראל ומועצת הרבנות הראשית, הינו מעשה חמור ביותר ואין זה מדרך תורתנו להתבטא בצורה שכזו", אומרים ברבנות הראשית.

באשר לטענות עצמם נגד הדיון בהארכת כהונת ריסקין אומרים ברבנות; "הארכת כהונה, מקובל שהרב המבקש מתייצב בישיבת מועצת הרבנות הראשית ומנמק את בקשתו תוך המצאת המסמכים הדרושים (למעט במקרים חריגים, כגון הארכת כהונה של רב שנבחר כחודש לפני גיל פרישתו) וע"כ הדיון בעניין הארכת כהונת רבה של אפרת נדחה לישיבת מועצת הרבנות הבאה, כדי לאפשר את השתתפותו בה. יש להדגיש, כי ההליך בעניין זה, הינו ההליך המקובל שנעשה בעבר וייעשה גם בעתיד".

"מועצת הרבנות הראשית לישראל, מתוקף סמכותה החוקית-סטוטורית להארכת כהונת רבני הערים, אינה "חותמת גומי" ואינה מאשרת באופן אוטומטי את הארכת כהונת רבנים אלא אך ורק לאחר שבדקה כראוי את הבקשה. נשוב ונדגיש, הלחצים והאיומים לא יגרמו ל"קיצורי דרך" ולחריגה מהנדרש", מסיימים הרבנים את ההודעה החריפה וחסרת התקדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר