נצחון בן חמו בערד

החרדים חוששים: 'אמרו כן למי שהסית נגדנו בבחירות'

תושביה החרדים של ערד מסרבים להאמין כי ההסתה היא זו שניצחה בבחירות לראשות העיר בהן ניצח המועמד עו"ד ניסן בן חמו • יצחק אריה הולשטיין תושב העיר אומר ל"כיכר השבת" כי "כולם כאן בהלם מזכייתו" • "אנחנו חוששים שנרגיש לא בנוח בעיר שבראשה יעמוד ראש עיר שהסית נגדנו" (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ניסן בן חמו (צילום: הרצל יוסף - ynet)

תושביה החרדים של ערד מסרבים להאמין כי ההסתה היא זו שניצחה בבחירות לראשות העיר שהתקיימו אתמול ובהם ניצח המועמד עו"ד ניסן בן חמו.

מדובר בתבוסה כואבת מאוד לציבור החרדי ולקהילת חסידי גור בעיר, שתמכו באופן מובהק במועמד לדיסלב סנדלרסקי, חבר המועצה מטעם סיעת "הליכוד".

יצחק אריה הולשטיין תושב העיר אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "כולם כאן בהלם מזכייתו. חשבנו שדווקא התושבים כאן לא יאמרו כן להסתה. לא יאמרו כן למי שפרסם חוברת הסתה שבה אנחנו מוצגים באופן הכי גרוע שיש".

תושבים בערד. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בימים האחרונים הפיץ בן חמו חוברת שנאה לציבור התושבים תחת הכותרת "ראש העיר בן חמו".

בחוברת הוצגו שתי אפשרויות לעתיד העיר - חילונית או חרדית. בצד אחד הופיעו תמונות של בילויים, מסיבות, מופעי תרבות, חגיגות יום העצמאות בהם נראים נערים מאושרים מעיפים טיסנים ותחרויות ספורט.

מנגד, בתמונות ה"שחורות" הופיעו חרדי שמחטט בפחים, אירועים המוניים של גברים חרדים לובשי שחורים, חרדים לומדים תורה בצפיפות, חרדי משליך זבל וחדר מדרגות מלא אשפה. לטענתו זו תהיה "עיר לבושה שחורים, עיר שבה רק לומדים תורה ומתפללים".

חוברת ההסתה (צילום: עקיבא נוביק - ידיעות אחרונות)

התושב הביע חשש מהקדנציה של בן חמו. "אנחנו חוששים שמעכשיו אנחנו נרגיש לא בנוח בעיר בעקבות כך שבראשה יעמוד ראש עיר שבו לא תמכנו ולא רק שלא תמכנו בו הוא הסית נגדנו. מקווים שהחשש יתברר בסוף כלא נכון והוא כן יעזור לחרדים".

"יש חשש גדול שמא יהיו כאן יותר חילולי שבת והסטטוס קוו ישונה", הוא אומר, "אי אפשר לדעת לאן יוביל אותנו בן חמו".

יצוין כי מלבד חוברת ההסתה שהופצה קודם הבחירות, במהלך יום הבחירות, שלח בן חמו לכאורה הודעת טקסט לתושבים בשפה הרוסית בה נכתב: "המוני חסידי גור בקלפיות, הם ינצחו אם לא תצביעו בעד ניסן בן חמו".

אמירה שיש בה קונטציות חמורות של הסתה, המזכירה את אמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחירות לכנסת, כשהזהיר כי "המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי", אמירה עליה התנצל מאוחר יותר.

מהמטה של בן חמו נמסר ל'מעריב' כי "אנחנו לא יודעים אם המסרון יצא מהמטה שלנו. יש הרבה קונספרציות. צריכים לבדוק את העניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר