סערת הרפורמה בשחיטה

הגר"ד לאו מאשים: גורמים משפטיים מעכבים שחיטות

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שיגר היום מכתב ליבואני הבשר ולשוחטים, בו הוא מתייחס לרפורמה בשחיטה עליה הוחלט ברבנות הראשית, מסביר את מניעיה ומטיח האשמה בגורמים המשפטיים אשר מעכבים את יציאת השוחטים לחו"ל וגורמים לפגיעה בפרנסת העסקים בתחום • פרסום ראשון (ארץ)

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו והמכתב (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

סערת הרפורמה בשחיטה: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שיגר היום (שלישי) מכתב ליבואני הבשר ולשוחטים בחו"ל ובו הוא מתייחס לכל הרפורמה החדשה בשחיטה עליה הוחלט ברבנות הראשית לישראל, מסביר את מניעיה ומטיח האשמה בגורמים המשפטיים אשר מעכבים את יציאת השוחטים לחו"ל.

קרא עוד:

"לצערי, אני נאלץ לפנות אליכם שוב בכתב, הפעם להתנצל", כותב הגר"ד לאו בפתח מכתבו בו הוא מסביר תחילה את הרפורמה בשחיטה, "התבחינים החדשים נקבעו במגמה לנתק את הקשר הישיר בין היבואן - המעסיק לאנשי צוות השחיטה, כדי לנמוע 'לזות שפתיים' וכדי לשמור על ניקיון כפיים. לדעתי, זה דהבר שנכון היה להיעשות".

"לצערי, גורמים שונים פנו אל ערכאוצת משפטיות ובכך גרמו לעיכוב צוותות השחיטה מלצאת לחו"ל. אנו מבחינתנו עשינו ככל שניתן שהצוותו יגובשו ויוכלו לצאת לאלתר... מנהל המחלקה הזמני עו"ד עמיחי פילבר עשה לילות כימים על מנת לסיים את שיבוץ הצוותות שיוכלו לצאת מיידית", כותב הרב במכתבו.

הרב לאו מוסיף וכותב כי "לאחר שנסתיימו הדיונים המשפטיים, דווקא מתוך האזנה לכל הנקודות שהועלו במשך התקופה, החלטנו על מספר שינויים בתבחינים אלו, אשר אינם חורגים מהמתווה הכללי, אך יש בהם הקלות מסוימות".

"היועץ המשפטי של הרבנות אישר שאכן שינויים אלו אינם מהותיים ולצערי חזר בו", חושף הרב במכתבו.

מכתבו של הגר"ד לאו

הרב לאו מוסיף ומאשים כי "המציאות הכואבת כעת היא שגורמי משרד המשפטים הם המעכבים את יציאת הצוותים, ומתעלמים מן העובדה שלא יהיה בשר בארץ בתקופת החגים ומעט הבשר שיהיה יימכר ביוקר רב. וכן שמפעלים המתינו לצוותי השחיטה היות והם לא הגיעו סוגרים חוזים מול סוחרים אחרים ולא תהיה אפשרות כלכלית להחזירם לעבודה גם בעונת החורף".

"כל העוסקים בתחום נפגעים בפרנסתם. לצערי לא מדובר בחשש אלא במציאות!", מתריע הרב לאו.

"אני תקווה שברגע האחרן יתעשתו אנשי משרד המשפטים ויבינו את משמעות העיכוב. על כולנו מוטלת האחריות לשרת את הציבור הישראלי בישרות, בהגינות וניקיון כפיים, תוך שמירה על ההלכה", כותב הרב לסיום, "אני מקווה שיאפשרו לצוותות לצאת לשחיטה מיידית לתועלת כולנו".

העתקים מהמכתב שיגר הרב לאו לשרת המשפטים איילת שקד, לשר החקלאות אורי אריאל, לשר הכלכלה אריה דרעי, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולמנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר