"הילדים בסיכון"

שערוריה: כחצי ממוסדות החינוך במודיעין עילית - ללא אבטחה

על רקע האירועים הקשים וגל הטרור ברחבי הארץ, מחדל אבטחה חמור נרשם במודיעין עילית: בכחצי ממוסדות החינוך בעיר אין מאבטחים. בנוסף, העירייה אספה את הנשק מקציני הביטחון (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, פלאש 90)

על רקע גל הטרור הרצחני בשבועות האחרונים ברחבי הארץ, מחדל אבטחה חמור נרשם במודיעין עלית: בכחצי ממוסדות החינוך בעיר החרדית מודיעין עילית אין כלל מאבטחים. כך נודע ל"כיכר השבת". בעקבות המצב והיעדר האבטחה, תיכון "בית חינוך" בעיר השבית היום (ראשון) את הלימודים.

הסיפור החל לפני כחצי שנה, אז החליטו במחלקת הביטחון בעירייה, בראשה עומד יאיר קירשבוים, לאסוף את כל הנשקים ממנהלי המוסדות וקציני הביטחון במוסדות הלימוד בעיר.

בנוסף, בתחילת שנת הלימודים הנוכחית החליפה העירייה את חברת האבטחה במוסדות החינוך, אולם הזכיין החדש לא הצליח להשיג מספיק מאבטחים, מה שהותיר כמחצית ממוסדות החינוך בעיר ללא אבטחה כלל. שני הנתונים הללו מצטברים לעובדה אחת מפחידה: תלמידי העיר נמצאים ללא אבטחה מינימלית.

שביתה בבית ספר בעיר (צילום: באדיבות המצלם)

כאמור, על רקע אירועי הטרור שעוברים על תושבי ישראל, אין ספק כי מדובר בשערוריית אבטחה חמורה ביותר, זאת כמובן בהתחשב במיקום הגיאוגרפי של העיר - סמוך מאוד לצירים בעייתיים וכפרים ערביים. בנוסף, מדובר בהיעדר אבטחה ישירה על התלמידים בעיר, שמטבע הדברים הינם חסרי הגנה יותר ממבוגרים.

תושבים בעיר ששוחחו עם "כיכר השבת" סיפרו על הפחד השורר בעיר לנוכח גל הטרור ברחבי הארץ. "כשאתה שולח את הילד שלך לבית הספר ואתה יודע שאין שם מאבטח זה מפחיד מאוד" אמרו התושבים, "בטח כשאנחנו נמצאים באזור יחסית מסוכן וכשרואים בבירור שהטרור לא נשאר רק בשטחים או במזרח ירושלים, אלא הוא בכל הארץ. הילדים שלנו נמצאים בסיכון מוחשי".

"במידה ויקרה משהו העירייה לא תוכל לרחוץ בניקיון כפיה" הוסיף אחד התושבים.

בתיכון בית חינוך סירבו להתייחס לידיעה.

העירייה: "80 אחוז מהמוסדות מאובטחים"

מהעירייה נמסר: "קב"ט העירייה מציין, כי הדיווח אינו נכון, יש בידי כיתת הכוננות נשקים וכך גם לחלק משמעותי ממאבטחי בתי הספר. כל מי שפנה למחלקת הביטחון לקבלת נשק ועמד בתבחינים, קיבל נשק בהתאם לאישורי המשרד לביטחון הפנים. מחלקת הביטחון בעירייה ממשיכה באותה מדיניות ולפיה רכז, מנהל, או מפקח במוסד חינוכי העומד בקריטריונים יכול להגיש בקשה ממחלקת הביטחון אשר תבחן את הנתונים ותעביר אותם למשרד לביטחון פנים ובאם הוא עומד בקריטריונים יקבל נשק.

"רן סיסו, מנכ"ל חברת "עמישב": בוצע מכרז עם פתיחת שנת הלימודים ע"י החברה למשק וכלכלה. כאשר קיבלנו את ההודעה מהחברה למשק וכלכלה היה זה שבוע בלבד לפני פתיחת שנה"ל וקשה להתמודד עם כמות של כשישים מאבטחים הנדרשים לבתי הספר בעיר. נכון לעתה, נעשים מאמצים כבירים על מנת להשלים את החסכים. כעת אנו עומדים על כ-80% מאבטחים בכלל המוסדות. זאת מלבד אנשי כיתות הכוננות הניצבים מוכנים לקריאה מיידית בכל עת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר