מעצרים ב'פלג הירושלמי'

שני חשודים בפעילות נגד גיוס חרדים לצה"ל נעצרו • תיעוד

כוחות משטרה גדולים פשטו הבוקר בבני ברק ובמודיעין עילית על בתיהם של שני אנשי 'הפלג הירושלמי', ככל הנראה בעקבות החשד כי הם מעורבים בקמפיין נגד גיוס חרדים לצה"ל • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המהומה ברחוב (צילום: כיכר השבת)

בשעות הבוקר (שלישי) עצרה המשטרה שני אנשי 'הפלג הירושלמי', בבני ברק ובמודיעין עילית, בחשד להיותם פעילים מרכזיים בפעילות ובקמפיין נגד גיוס חרדים לצה"ל.

כוחות משטרה הגיעו אל ביתו של הרב ב.ח. בשכונת נווה אחיעזר בבני ברק בכדי לעוצרו ככל הנראה על רקע חשדות שהינו אחד מראשי הקמפיין נגד גיוס חרדים לצה"ל.

ח', הנחשב לבכיר בוועדה להצלת עולם התורה, הזרוע הביצועית של הפלג הירושלמי למאבק בחוק הגיוס, סירב לפתוח את הדלת ועד מהרה התקבצו במקום עשרות אברכים ותלמידי ישיבה שניסו למנוע את מעצרו.

האברכים פתחו באמירת פרקי תהילים וכן בשירת 'עוצו עיצה ותופר' אולם לאחר דקות ספורות הצליחו השוטרים שלוו בכוחות יס"מ לפרוץ את הדלת ולעצור את ח' כשהם מבריחים אותו מיציאה אחורית.

במקביל, כוחות משטרה הגיעו לביתו של פעיל נוסף מ'הפלג הירושלמי' המתגורר במודיעין עילית ועצרו גם אותו.

לפי החשד, הם היו מעורבים בהפצת חוברות כנגד המתגייסים החרדים כחלק מקמפיין דה לגטימיזציה של החיילים החרדים.

מהוועדה להצלת התורה נמסר בתגובה למעצרים כי "ניסיונות הצבא להשתיק את ההתנגדות לגיוס החרדים באופן לא דמוקרטי תוך שימוש באמצעי הפחדה ע"י מעצרים אלימים מזכירים שיטות ידועות של משטרים אפלים.

"האברכים שנעצרו הבוקר מכחישים כל קשר לפעילות בלתי חוקית והדברים יוכחו בשעות הקרובות, הפעולות הברוטאליות של הצבא ומשטרת ישראל וניסיונות הצייד נגד אברכים צעירים נועדו להטיל אימה ולהשתיק כל מחאה לגיטימית נגד גזירת הגיוס ומוכיחים ביתר שאת את נחיצותה ויעילותה של מחאה ציבורית נרחבת נגד גזירת הגיוס וצייד נערים חרדים לצבא ולמול נחישות השלטונות להרוס את הציבור החרדי תוך השתקת זכותו הדמוקרטית להתנגד ולעמוד על נפשו.

"קיים קונצנזוס חרדי מקיר לקיר להתנגדות לגזירת יעדי הגיוס וצייד נערים חרדים ע"י 'שתולים' במסווה חרדי, הציבור החרדי לא ישתוק ולא ינוח ויעמוד לימינם של העצורים שנעצרו על לא עוול בכפם עד לשחרורם המלא ועד לסיום מסע ההפחדה וסתימת הפיות המגוחכת שמנוהלת נגד הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר