"דבריי לא הובנו כהלכה"

לאחר שספג ביקורת: הנגיד שלמה רכניץ מתנצל בפני המנהלים

לאחר שחטף ביקורות ממנהלי מוסדות בעקבות נאומו התוקפני נגד פערי המעמדות במגזר החרדי ואי קבלת תלמידים למוסדות החינוך, הנגיד החרדי שלמה יהודה רכניץ מפרסם מכתב התנצלות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלמה יהודה רכניץ (צילום: יח"צ)

לאחר הסערה הגדולה שנוצרה בעקבות נאומו החריף של הנגיד האמריקאי שלמה יהודה רכניץ, בו תקף את הבדלי המעמדות בחברה החרדית ואת אי הקבלה של ילדים למוסדות, בוחר הערב (חמישי) המליארדר החרדי לפרסם הבהרה לגבי הנאום.

"בעקבות העובדה שדבריי לא הובנו כהלכה", כותב רכניץ, "אני רוצה להבהיר למה התכוונתי. אני מתנצל על שגיאות הכתיב, אני כותב ממקום לא נוח (בית החולים רמב"ם) אך למרות זאת אני כותב כעת כדי למנוע עוד לשון הרע. אני מתנצל ומבקש מחילה מכל מי שראה את עצמו נפגע מהדברים שאמרתי".

"כוונתי בנאום שמסרתי הוא להעביר מסר אחד וברור, והוא שלכל ילד חייב להיות מקום לימודים, ולא התכוונתי ח"ו להעביר ביקורת נגד מנהידי הקהילה בליקווד. כל מי שמשתמש במילים שלי כדי לתמוך באג'נדות נסתרות מוציא את דברי מהקשרם".

"אני לא אנטי לייקווד או אנטי כוללים, וכל מי שרוצה יכול לבוא ולהתרשם ממקומות התורה, ואני מבטיח שתתרשמו לטובה" מוסיף רכניץ. "כל מי שמכיר את הפעילות שלי לתמיכה במוסדות התורה בליקווד, יגיע מהר מאוד למסקנה כי דבריי הוצאו מהקשרם ויבינו כמה אני מעריך את לייקווד ותושביה. ידוע כמה אני מעריך את לימוד התורה, הרבצת התורה וחיי התורה וכמה אני רוצה להיות חלק מזה".

"אני לעולם חס ושלום לא התכוונתי לבזות את ראשי הישיבות והרבנים. להיפך, ניסיתי לדבר עם ראשי הישיבות והרבנים לגבי הכנסת ילדים למוסדות החינוך, ונידחתי". לדבריו: "שמעתי מהרבה ראשי ישיבות, הן מליקווד והן מערים אחרות, עד כמה קשה להכניס ילדים למוסדות החינוך בליקווד".

"אם כל ראש ישיבה או רב רואה את עצמו נפגע מדבריי, הריני מבקש ממנו מחילה בפומבי. ואם רב או ראש ישיבה ירצה בכך, אבוא באופן אישי להתנצל בפניו. יש לי כבוד עצום לראשי הישיבות בליקווד, ואם תשאלו אותם אני בטוח שיספרו לכם כי תמיד מילאתי כל בקשה שהניחו בפני, ואני תמיד אעשה כן".

"כעסקן אני תמיד מתייעץ עם הגדולים" מוסיף רכניץ, "ואני תמיד נותן את תמיכתי למוסדות ללא כל תנאי. אני לעולם לא אפלה מוסד גם אם הם עשו לי רעה". הוא הוסיף ואמר: "אם הייתי עושה את זה שוב, הייתי עוסק בשעה הראשונה של נאומי בלהסביר עד כמה אנשי ליקווד גדולים".

"ליקווד הרחיבה את אוכלוסיתה ברוחניות תחת הנהגתו של ראש הישיבה הרב מלכיאל קוטלר" כתב רכניץ בהמשך מכתב ההתנצלות שלו, "ליקווד הוציאה אלפי תלמידי חכמים שמפיצים תורה בכל העולם. אנחנו מכנים את העיר ליקווד כ"משרדי חברת האם" של עולם הישיבות".

"ציינתי שליקווד היא מקום מעולה שחסר בו רק דבר אחד. הוא מוסיף ומבהיר, "בגלל שהקציבו לי רק שעה דיברתי רק על השבר הבודד הזה שחסר בה. אולי לא הדגשתי מספיק את מה שאמרתי - שהבעיה היא לא בראשי המוסדות שעושים כל מה שהם צריכים כדי שהמוסדות יצליחו, אני גם לא רוצה להאשים אותם כי רובם התאמצו מאוד על מנת להכניס ילדים למוסדות, ללא הצלחה. אני עומד איתם בקשר רציף ומנסה להכניס 'רק עוד ילד אחד'".

"אני רוצה להיות ברור, אני האשמתי את האליטיסטים, אליטיסט הוא מי שמתקשר למוסדות ומחזיק אותם כבן ערובה על מנת שיעשו את רצונו תוך כדי שהם פוגעים בילדים אחרים. הם בדרך כלל מאמינים שהם טובים יותר מאחרים וכולם חייבים לשמוע להם. הם הכניסו את עצמם כמו תמרור על כביש מהיר, והם החליטו כי במקום לראות ילד, הם רואים אותו כ'בן של ההוא', כשהם רואים את העובדה שהילד ילמד במוסד כאיום פוטנציאלי על שם בנם".

"זה קורה כל שנה, בכל מוסד. אני מבין את מי שלא רוצה ילד להורים שמחזיקים אינטרנט או רואים סדרות טלוויזיה. אבל הם עושים זאת לילדים להורים שכל חטאם שהם עובדים לפרנסתם. אם אתה לא רוצה שבנך ילמד עם בנו של יהודי שעובד, אתה אליטיסט".

"האב יכול להיות "ערלכאר" אבל לך רק מפריע שהוא עובד. אתה מחשיב את עצמך כיותר טוב ממנו. הנקודה היא שרוב ליקווד הם בני תורה צנועים ולא אליטסטיים שהדבר אינו מפריע להם. הבעיה היא שכמו בכל חברה, 10 אחוז של אליטיסיטים עושים רעש ובלגן ואלו הם שגורמים לכך שילדים להורים עובדים לא יתקבלו".

"הייתי צריך לעצור ולומר מילה טובה לכל העסקנים שעושים יום וליל על מנת לארגן את הילדים במוסדות התורה, אך למרבה הצער אין להם את הכוח לשנות את השיטה", מוסיף רכניץ במכתבו. "בגלל שברור שהפכתי למעורב רגשית יתר על המידה בעניין הסיוע לילדים עם המוסדות, הרי שאני מודיע על פרישה מעיסוק בנושא. אני אמשיך לתמוך בכל מוסדות התורה במונחים של תמיכה כספית, אני אמשיך לתמוך במקום הנפלא הזה של מקום התורה, ואם ירחיב השם, אפילו אגדיל את התמיכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר