בד"צ 'העדה החרדית' מבהיר: "אין חשש בעופות שלנו, כשרים לכתחילה"

חברי בד"צ 'העדה החרדית' התכנסו לדיון מיוחד בעקבות טענות הרב נחום יברוב על כשרות העופות שבהשגחתם, בסיום הדיון חתמו על מכתב המבהיר כי בבדיקה התברר כי אין שום חשש בעופות (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi /Flash90)

הבוקר (שלישי) התקיים דיון מיוחד בבית הדין של "העדה החרדית" בבנין זופניק בירושלים לאחר שאמש הגיע השוחט הרב נחום יברוב למעונו של הגר"מ שטרנבוך שבשכונת הר נוף והטיח בפניו את טענותיו נגד שחיטת העופות של 'העדה', כשלבסוף הוחלט שהיום התקיים דיון מיוחד בעניין.

כאמור הבוקר התקיים דיון בהשתתפות כל רבני וחברי בד"צ העדה החרדית. בדיון השתתף הרב נחום יברוב כשהוא משמיע לאוזני חברי הבד"צ את טענותיו על כך שמזריקים מים ברגליים מה שפוסל את השחיטה כאשר לדבריו עדיף להזריק בחזה, מאחר וברגליים יש את צומת הגידים.

מנגד ב'העדה' טענו כי בהזרקה בחזה יכולות להיות יותר בעיות כי יש את האברים הפנימים שיכולים להיפסל, הכבד, הלב והריאות.

לאחר מכן שוחטי העדה החרדית ששהו במקום נתבקשו לשחוט מספר עופות לעיני הרבנים והדיינים כשהם בודקים האם הבעיה שהעלה הרב יברוב אכן קיימת.

לאחר שהבדיקה עברה בשלום והשחיטה נמצאה כשרה הוחלט על הוצאת מכתב לציבור כדי למנוע מכשול מכלל עם ישראל.

תחת הכותרת "להסיר לזות שפתיים", כותבים חברי הבד"צ כי "בעניין פולמוס חשש דלקות בעופות שנתעורר בימים האחרונים בשחיטה המהודרת דעדתינו, ישבנו היום עם הרבנים הגאונים רבני ועד השחיטה דעדתינו ה"ה הרה"ג ר' בן ציון בייער שליט"א. הרה"ג ר' יוסף בלויא והרה"ג ר' אהרון בראנסדארפער שליט"א מוצ"י עדתינו, כמו"כ הופיע בפנינו הרה"ג ר' נחום יברוב שליט"א מח"ס דברי סופרים וכן מסר לנו בכתב את הערותיו בעניין זה, וכן פתחו כמה עופות בפנינו לבדוק את המציאות".

"הננו להודיע בשער בת רבים כי אחרי העיון והדיון בענין הסכמנו שאין שום חשש בעופות שבהשגחתינו - העדה החרדית - בפעיה"ק והם כשרים לכתחילה בלי שום פקפוק, וסומכים אנו את ידינו על הרבנים הגאונים הנ"ל העושים במלאכת הקודש ויהיו ידם אמונה, וכו'", כותבים חברי הבד"צ.

לסיום הם כותבים כי "והשי"ת יעזרנו שלא יצא מכשול ותקלה מתחת ידינו, ונוכל להמשיך את מסורת הכשרות כפי שנמסרו לנו מרבותינו הגאוה"צ מארייהו דארעא קדישא, ובקרוב בימנו נזכה לביאת גוא"צ ובנין בית הבחירה בב"א".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר