ביזיון במליאת הכנסת

אחמד טיבי פער פיו נגד מרן הגר"ע יוסף ובנו הראשון לציון

במהלך דיון במליאת הכנסת, ח"כ אחמד טיבי מהרשימה הערבית, תקף בבוטות את הראשל"צ הגר"י יוסף ואף פער פיו כנגד מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל • ח"כ גפני שנאם אחריו - לא גינה • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף ולהבדיל אחמד טיבי (צילום: יונתן זינדל ויעקב לדרמן - פלאש90)

ביזיון במליאת הכנסת: ח"כ אחמד טיבי תקף אמש (שני) בזלזול את הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף בעקות דבריו בשיעוריו האחרונים במוצאי שבת, בין היתר זלזל חה"כ הערבי גם באביו של הראשל"צ - מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

יצוין כי אחריו עלה לנאום יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שדיבר על חוק של ועדת הכספים, אך בחר להתעלם ולא לגנות את דבריו של טיבי.

במוצאי השבת האחרונה אמר הראשל"צ כי "לפי ההלכה - אסור לגוי לגור בארץ ישראל, אם גוי לא מוכן לקבל על עצמו שבע מצוות בני נח - שולחים אותו לסעודיה. כשתהיה הגאולה השלמה והאמיתית נעשה את זה".

דבריו אלו מצטרפים לפסק ההלכה כי מחבל שמגיע עם סכין יש להורגו, אך אם נוטרל יש לעוצרו ולהכניסו למאסר עולם.

טיבי פתח את דבריו ואמר: "הרב הראשי אמר שלגויים אסור לגור בארץ ישראל, כך אמר הרב הראשי של מדינת ישראל, הרב הראשי של מדינת ישראל, ואמר שכשיהיה כוח ושלטון צריך לשלוח אותם לסעודיה ושהם צריכים לשרת – הגויים, הגויים, אכרם חסון, מש בס אנא, לא רק אני או ג'בארין, גם אתה גוי, ח'דמת פי אל-ג'יש, מא ח'דמת פי אל-ג'יש, אתה גוי, דרוזים, נוצרים, כל מי שהוא לא יהודי הוא גוי ולכן יש תוכנית. הוא לא קבע מתי אבל יש תוכנית לשלוח את כולם לסעודיה".

חה"כ מהרשימה המשותפת המשיך בדבריו הקשים והאשים את הראשל"צ בגזענות ובהסתה שלדבריו גרמה ל"רצח בחברון", כהגדרתו: "יש משהו שזור, הקו הישיר הזה, במנטליות הגזענית שרואה כל מי שהוא לא יהודי שהוא נחות יותר, ראויה לכל גינוי. בכל מדינה מתוקנת אחרת בעולם איש דת בכיר כזה, רב ראשי, שהיה מתייחס כך אל אזרחים, היה עף מהתפקיד אחרי חמש דקות, אבל אף אחד לא העיר לו, גם אחרי שלפני כמה שבועות הוא הסית למה שהחייל הרוצח עשה בחברון, הוא הסית, כמו גם חלק מהפוליטיקאים".

בשלב זה חה"כ הערבי אחמד טיבי, החל לפעור פיו כנגד מרן פוסק הדור זצ"ל, והתבטא בזלזול: "ואני שואל, ואז אני נזכר, שהרב הראשי יוסף הוא הבן של עובדיה יוסף, שגם לו היו התבטאויות דומות. אני רופא - על המחלה הגנטית הזאת לא שמעתי, האם השיגעון הזה עובר בתורשה ומה ה-DNA של המשפחה הזאת, לא יודע, של הקבוצה הזאת, DNA של שנאה", עפרא לפומיה.

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת", פרסמה סיעת ש"ס הודעת גינוי על הדברים: "הזדעזענו לשמוע את דבריו החצופים והמקוממים של ח"כ טיבי כלפי מרן הגר"ע יוסף זיע"א ובנו וממשיך דרכו הראשל"צ שליט"א.

"הדברים ראויים לכל גינוי והוקעה. זו בושה לכנסת ישראל שדברי חירוף אלו כלפי מנהיגם הרוחני של המונים בארץ ובעולם נשמעים בין כתליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר