לתפארת המגזר?

פייני סוקניק לא לבד: החרדים שהדליקו משואה ביום העצמאות

משי זהב הכריז "לתפארת מדינת ישראל" ועורר סערה, הרב שמעון רוזנברג מחב"ד הוסיף "מדינת ארץ ישראל" ועדינה בר שלום שיבחה את העובדים החרדים. החרדים שהדליקו משואה בעצמאות (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב שמעון רוזנברג, יהודה משי זהב ועדינה בר שלום (צילומים: מאיר אלפסי, כיכר השבת, מתניה טאוסיג ומרים אלסטר - פלאש 90)

מדליקי המשואות החרדים: הצהריים (רביעי) פרסם משרד התרבות את רשימת מדליקי המשואות ביום העצמאות הקרוב, בה מופיעה גם פייני סוקניק גולדשמידט, חרדית ואם לשלושה הפעילה לסיוע לנשים גרושות. סוקניק היא לא החרדית הראשונה שמדליקה משואה במסגרת הטקס המסורתי שפותח את אירועי יום העצמאות בישראל.

בשנת 2003, הופתעו רבים כאשר יהודה משי זהב, יושב ראש זק"א בהווה ומקיצוני העדה החרדית בעבר, הדליק את המשואה. משי זהב הכריז בהדלקת המשואה "לתפארת מדינת ישראל", מה שסימל את המעבר החד שלו מחבר במחתרת החרדית למי שמכיר בסמלי המדינה.

"יש לי רבי. קוראים לו דוד בן גוריון" אמר בעבר משי זהב בראיון ל"בשבע". "הוא אמר שלא משנה מה אומרים הגויים אלא מה עושים היהודים. לקידוש השם אין גבולות. אצלנו אי-אפשר לתכנן חופשה ואין לנו כמעט שבתות שקטות, משום שכמעט כל שבת אני מקבל קריאות דחופות, ואני צריך להיות מחובר תמיד לזימונית, זמין ומוכן למלא כל משימה. אני לא חושב שיש קידוש השם גדול מזה".

בשנת תשע"א, הרב שמעון רוזנברג, חסיד חב"ד שבתו וחתנו הרב גבריאל נח ורבקה הולצברג, נרצחו בפיגועי מומביי, כובד להדליק את המשואה. ההזמנה עוררה התנגדות בחב"ד מאחר והיא נוגדת את דעתו של הרבי זצוק"ל בנוגע לציונות, אולם הרב רוזנברג השתתף בטקס ושינה את הנוסח במקום "מדינת ישראל" ל"מדינת ארץ ישראל".

הרב רוזנברג מדליק משואה (ערוץ 2)

קודם ההדלקה, פרסמו רבני חב"ד מכתב מיוחד בו נאמר: "הננו להודיע כי השתתפותו של אחד מחסידי חב"ד (רש"ר שיחי´) בטקס שתוכנו ורוחו זרים לרוח ישראל סבא, היא על דעתו הפרטית ובשום אופן לא בשמם של שלוחי חב"ד וחסידי חב"ד. פעולתו זו היא בניגוד לדעת רבני חב"ד".

בשנה שעברה, כובדה הרבנית עדינה בר שלום, בתו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, בהדלקת המשואה. היא הקדישה את המשואה "לאלפי התלמידים והתלמידות החרדים הלומדים במוסדות היחודיים להשכלה גבוהה, ומשיגים הישגים מעוררי התפעלות, לנציגים המביאים לשוויון הזמנויות בחברה הישראלית, לכבודן של נשות החיל החרדיות שסייעו בהקמת עולם התורה".

עדינה בר שלום מדליקה משואה (ערוץ 2)

היא הוסיפה כי היא מדליקה את המשואה "לכבוד הצטרפותם של אלפי צעירות וצעירים חרדים לשוק העבודה, הנהנים מיגיע כפיהם ומקדשים שם שמים בהליכותיהם, כפי שנאמר 'יגיע כפיך כי תאכל', ולתפארת מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר