מגמה מעורבת

עם סיום המסחר, הדולר מתעורר והמניות נסחרות במגמה מעורבת. בלטו בירידות מניות הבנקים. מדד הבנקים ירד ב-1.6%.

מניות הבנקים סגרו בירידות. (פלאש 90)

הבורסה באחד העם מסיימת את יום המסחר במגמה מעורבת.

מדד הבנקים ירד ב-1.6%, התל-טק עלה ב-0.5%. המעו"ף נחלש ב-0.4% ומדד הנדל"ן ב-0.5%.

מדדי התל-טק ומדדי היתר עברו במשך היום למגמת עליה והציגו עליות שערים ושינו כיוון בהשוואה למגמה שנרשמה מוקדם יותר במסחר, ובהשוואה לירידות השערים הבולטות שנרשמו במדדי הבורסה האחרים.

את ירידות השערים הוביל מדד הבנקים, ואת העליות הוביל התל-טק. בין מניות המעו"ף בלטה לחיוב מניית בז"ן שעלתה ב-7.8%. מנגד משכה מניית החברה לישראל שבלטה בירידה של 3.5%. בגזרת האג"ח הקונצרניות נרשמה יציבות יחסית בקרב מדדי התל-בונד.

שערו של המטבע האמריקאי התחזק היום בשיעור של כ-1.9% ושערו היציג נקבע מעל רמת ה-4 השקלים. מנתוני בנק ישראל שפורסמו היום עולה כי בחודש אפריל מכרו המשקיעים הזרים מניות בהיקף של 71 מיליון דולר. הזרים קנו מניות בנקים ובמקביל מכרו מניות כימיה. המשקיעים הזרים קנו באפריל אג"ח ממשלתיות ב-125 מיליון דולר, וכמו כן רכשו אג"ח קונצרניות ב-112 מיליון דולר.

בבנק ישראל מעריכים כי הצמיחה במשק תתחדש לקראת סוף השנה וכי המדיניות המוניטרית המרחיבה תימשך. כל חברי הנהלת בנק ישראל תמכו בהחלטה להותיר את הריבית על כנה, כאשר בבנק ישראל שמים דגש רב על תמיכה בתעסוקה ועידוד הצמיחה. בבנק ישראלים סבורים כי במחצית השנייה של 2009 ינוע הדולר בטווח של 4.16-4.19 שקלים, וכי האינפלציה בשנת 2009 תסתכם ב-1.5%.

שוק ההון ציין היום שלושה חודשים לראלי הגדול, שהזניק את מדד המעו"ף מרמה של 638.34 ב-8 במארס, לרמה של 881.95 היום - זינוק חד של כמעט 40%. בשוק האג"ח הקונצרניות נרשמה תכונה רבה, על רקע תשלומי ריבית אותם מתקשים לשלם בעלי השליטה השונים למחזיקי האג"ח, ביניהם נציין את בוימלגרין וקייזמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר