צבי יחזקאלי מספר על שעת ההתבודדות היומית שלו • מיוחד

הראיון הזה היה אמור לעסוק במצרים ומובארק, אבל הפך מהר מאוד לנושא ההתבודדות. כמה זמן מתבודד צבי יחזקאלי ביום, ואיך זה מרגיש לדבר עם ה' בלי לקבל תשובה במקום? (מיוחד)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
צבי יחזקאלי (צילום מסך, ערוץ 10)

ראיון עם העיתונאי צבי יחזקאלי שנערך בשבוע שעבר ותוכנן לעסוק בדרמה המתחוללת במצרים עם זיכויו של נשיא מצרים המודח חוסני מובארק, הפך לראיון סביב נושא מרתק במיוחד: ההתבודדות של יחזקאלי עם הקדוש ברוך הוא.

יחזקאלי, שחזר בתשובה לפני מספר שנים, עלה לשידור בתוכנית "שמונה עד עשר" ב"קול ברמה" בהגשת מרדכי לביא וגילה כי זה עתה שב משעת התבודדות. "כשהתחתנתי התחייבתי לתת שעתיים, שעה לקדוש ברוך הוא ושעה לאשתי. ואוי ואבוי לי אם אני אפספס".

"זה בריאות, אתה יודע מה זה שעה ללא טלפונים מהחדשות? אין את כל ההצקות. יש דיבור, בלי או עם קפה, מדברים עם השם" סיפר יחזקאלי על שעת ההתבודדות היומית שלו.

"אם אני רוצה באותו רגע לספר לו משהו אז בוודאי, ואם בדיוק יצאתי מהבית ואשתי הרגיזה אותי - משהו שקורה לפעמים ויותר - אז אני מספר לו את זה. אני מדבר או שותק. בהתבודדות אני מגלה לפעמים עד כמה אני משעמם. כשאני מדבר על מובארק אני מדבר על אוטומט, אבל כשאני מדבר עם השם פתאום הפה נסתם ואז אני תוהה, מה אני כזה משעמם?".

מבחינתו של יחזקאלי, שעת ההתבודדות היא חלק מהקשר בין הקדוש ברוך אליו: "אני מדבר עשר דקות ואז יש שתיקה ומחשבה ובא איזה שיר, לאט לאט בסוף מדברים. בסופו של דבר זה קשר, אם תגלה לו את הסודות שלך הוא יגלה לך גם".

כיצד זה עובד? יחזקאלי מסביר. "תראיין את עצמך, תאמר; בורא עולם בוקר טוב. הייתה לי שבת נפלאה. הבוקר הבנתי שעם כל הרצון של הילדים להתארגן מהר הם לא סופרים אותי, לא מקשיבים לי. והאמת שאני רוצה לעבוד על הקשר בנינו. ככה התחלתי הבוקר את ההתבודדות".

זה לא מתסכל שאתה מדבר והוא לא עונה? "תראה אחר כך, אתה רואה השגחה פרטית", השיב יחזקאלי, "יש השגחה פרטית. אחר כך אתה רואה דברים לפרטי פרטים. זה לא שהוא לא עונה לך בהתבודדות, הוא עונה לך במציאות. אתה נותן שעה והוא נותן לך 23 שעות".

"לפני חודש נולד לי בן ואז אמרתי להשם 'תודה רבה', הייתה לי שמחה. ואז אמרתי לו 'אתה יודע מה, תסתכל שש שנים אחורה, איפה הייתי? בקושי בעל תשובה. אדם רווק שבכלל לא חשב על חתונה ופתאום ארבעה ילדים ובית, ברוך השם שולחן שבת". סיפר יחזקאלי.

לפני שהתחתן, יחזקאלי החל להתקרב ליהדות ולתורתו של רבי נחמן מברסלב. ב-2008 הוא נישא בחתונה סודית בחוות הר הרוח סמוך לירושלים, בנוכחות בני משפחה וחברים קרובים. שנה וחצי לאחר מכן חבק בת לה קרא הלליה. יחזקאלי האב הסביר אז את הבחירה בשם המיוחד, וסיפר כי "זו ילדה שנולדה מתפילות ולכן רצינו גם בשם שלה להלל את השם".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו קול ברמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר