מחזק את ידיך הרב בלוי / דעה

אותן נשים, הן בצורת הופעתן, והן באופן התנהלותן והתנהגותן, אינן נראות שייכות למגזר החרדי. הרב בלוי לא אמור להיות שק החבטות של התסכולים שלהן מקיום מצוות הדת (דעות)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
הרב מרדכי בלוי (צילום: דובי קורן)

לציבור החרדי יש קודים וכללים, אותם קבעו גדולי ישראל שליט"א, ולא הרב מרדכי בלוי - עם כל הכבוד שיש לי אליו, ויש כבוד.

יש ולעיתים שקביעתם של הרבנים נראית יותר, ויש ולעיתים שיש כאלה שחושבים אחרת, אלו תמיד יסבירו, שלא באמת גדולי ישראל אלו שקובעים, אלא אלו העסקנים שמכניסים לגדולי ישראל לראש דברים – וקובעים להם איך ומה לחשוב, ובעיקר מה לכתוב כהוראת שעה.

"העסקנים אשמים בכל", הם טוענים.

ומי לך רב עסקן כמו הרב מרדכי בלוי, גם רב וגם עסקן בכיר, שתמיד החיצים יפנו אליו, כי לירות חיצים בגדולי ישראל, זה לא מקובל – עדיין, לעת עתה, זה לא מקובל אצלם.

זכורני היטב את מלחמתו של הרב בלוי בהופעות הזמרים למיניהם, כאשר הוא, בשם הרבנים, הכריז עליהם ועל כל מי שעוסק בהופעות רחוב, מלחמת חורמה.

באמת לא הבנתי אותו, בפרט כי בעצמי חוויתי עוד משחר ילדותי בבני ברק, איך הציבור החרדי היה נוהר בהמוניו, לבתי תיאטראות בעיר תל אביב, לצפות ולשמוע את 'פרחי ירושלים' כמו גם את 'פרחי מיאמי', הכרטיסים היו נמכרים במרכזי הקהילה בבני ברק.

בין המשתתפים היו גם מחנכים ובני משפחותיהם. לא זכורני שמישהו מהרבנים יצא כנגד התופעה של ההופעה.

התווכחתי עם הרב בלוי, ולא עזר לי. הרב בלוי ידע לספר לי על קלקולים רבים וקשים שהניבו אותם הופעות בקרב הציבור החרדי, אולי בעבר הקלקולים היו פחותים, ואולי ככל שהם רבו והתפתחו והפכו ל'תרבות' – התוצאות השליליות החלו לבצבץ כמו פטריות אחרי הגשם, כך או כך, התוצאות הם אלו שהכתיבו את המציאות וחתימת הרבנים נגד.

כך יצא שלבסוף הרבנים השתכנעו וחתמו – וכל השאר היסטוריה.

בין אם אהבתי את ההוראה ובין אם לאו, הרי שכך הם קבעו, ואנחנו כמצווים לעשות 'ככל אשר יורך', קיימנו את דבריהם כמות שהם ללא הרהור ופקפוק.

מה גם שאם כל אחד יחליט לעצמו איזו מן ההוראות הוא לוקח לעצמו ואילו מהם הוא משליך, הרי שלא יהיה כל תוקף ומשמעות לדברי רבותינו גדולי ישראל שליט"א.

וזו בדיוק הסיבה שהתורה מחייבת אותנו לעשות בדיוק כפי שיורו אותנו, גם אם ייראו לנו חלק מן ההוראות של שמאל שהם ימין ולהיפך.

לא הרב בלוי, ולא אף אחד מגדולי ישראל אינם מאיימים ובטח לא סוחטים באיומים, נגד מי שמפר את הוראותיהם.

הם רק קובעים, בצדק ובדין, כי מי שאיננו נשמע להם, הוא איננו חלק מאותו ציבור החרדי, שכן נשמע וכן מקבל בהכנעה ובענווה את פיסקי ההלכה שנקבעו על ידם, כהוראת שעה ובכלל.

פועל יוצא מכך הוא, כי ילדיו לא יוכלו להשתלב בבתי הספר והחיידרים, על כל המשתמע מכך.

בדיוק כמו מי שמחזיק טלביזיה בביתו, ועוד וכיו"ב.

לכל מגזר יש 'קודי התנהגות' שונים ומגוונים, וכל אחד יכול לבחור לעצמו ולשייך עצמו ומשפחתו בהתאם לאמונתו והבנתו.

אין כפייה על אף אחד לאן ולאיזה חוג הוא מבקש להשתייך, כך מצופה מאותה קבוצה שלא תכפה עלינו איך לייצב ולמתג אותנו כקבוצה או כמגזר חרדי, שגולת הכותרת שלו היא, לשמוע ולקיים את דברי רבותינו באשר הם.

בטח שאין להם כל זכות לכפות עלינו לשנות את אורח חיינו ואת אמונתנו. לא מפתיע להיווכח, איך הם משסים ומגרים בנו את שונאינו מבית, כאלה שבכל ימות השנה באופן תדיר וכבמשנה סדורה, מיטיבים הם להכות בנו ולהפוך את אורח חיינו כ'לא ליגאלי'.

מי שלא נוח לה, ונפשה חפצה להתמודד בבחירות בניגוד להוראות הרבנים כפי שמייצג אותם הרב בלוי, שתועיל בטובה לחצות את הקו המפריד, ותפנה למגזר החילוני או הדת"לי, ותמצא את אשר חפצה נפשה, והעיקר שתשאיר אותנו לנפשנו ותניח לנו לשמור ולקיים את תורתנו ואמונתנו, ככל אשר יורו לנו רבותינו, או לחילופין, שתנסנה לשכנע את הרבנים שישנו את הוראתם.

הרב בלוי לא אמור להיות שק החבטות של התסכולים שלהם מקיום מצוות הדת.

מה גם שהמלחמה שהן הכריזו עליו, רק מחזקת אותו באופן אישי, ומחזקת אותו ואת מעמדו בתוך הציבור, ויותר מכך, מחזקת את הנושא עליו הוא נלחם – בצדק רב לטעמי.

במקרה או שלא, הן אותן נשים, שהן בצורת הופעתן, והן באופן התנהלותן והתנהגותן ביום יום, אינן נראות שייכות למגזר החרדי, שאותו הן כביכול מבקשות לייצג ולפעול בשמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר