עלייה חדה

סקר חדש: בעיית החנייה בערים מחמירה

סקר שנערך לאחרונה בקרב 513 נהגים בשלושה ערים גדולות מלמד על החרפה חמורה בזמן חיפוש החנייה בשיעור דו ספרתי. תל אביב מובילה בזמן החיפוש חנייה (חדשות תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Mendy Hectman/Flash90)

כולם יודעים שלמצוא חניה במרכזי הערים זה לא פשוט. סקר שערכה חברת פרומוט, המתמחה בתכנון והתקנה של מכפילי חניה וחניונים אוטומטיים, מצביע על עלייה חדה בזמני חיפוש החניה וחנית הרכב בערים בשנה האחרונה.

הסקר בחן את משך זמן חיפוש חניה וחניית הרכב באזורי מגורים, אזורי מסחר ומגדלי היי-טק בערים מרכזיות, בשלושה זמנים שונים - בבוקר (7-9), צהריים (12-2) וערב (7-9). הסקר עקב אחרי 513 נהגים במשך כמה ימי חול רגילים, בשנת 2012 ובחודשים האחרונים.

בכל המקומות שנסקרו נרשמה עלייה בשיעור דו-ספרתי בזמן מציאת החניה וחניית הרכב. בממוצע, נרשמה עלייה של 43% בזמן הנדרש למציאת חניה ולחניה. כצפוי, באזורי מסחר ומגדלי היי-טק הקושי למציאת חניה מתנקז לשעות הבוקר והצהריים, בעוד שבאזורי מגורים שעות השיא לחיפוש חניה הן כמובן בצהריים ובשעות הערב.

בתל-אביב הידועה בבעיית החנייה שלה, המצוקה החריפה ביותר היא דווקא באזורי המגורים (במרכז העיר), שם לוקח יותר מחצי שעה למצוא חניה בשעות הערב. בשעות הבוקר, ייקח 29 דקות בממוצע למצוא חניה ולהחנות את הרכב גם במרכז המסחר והמשרדים של תל-אביב (רחובות הארבעה, המלך ג'ורג', רמת החייל).

הנתונים המחמירים מצביעים על כך שבקרוב עם הירידה הצפויה על פי התקנות במספר החניות הנצרכות לכל בניין משרדים יהיה לא משתלם להגיע למרכזי הערים שלא בתחבורה ציבורית כשהתקווה היא שהתחבורה הציבורית אכן ערוכה ומוכנה לעלייה בשימוש בה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר