מימין יו"ר ארגוס זוהר זיסאפל ומנכ"ל ארגוס עופר בן נון - המועמדת המובילה לרכישת ארגוס: קונטיננטל הגרמנית
מימין יו"ר ארגוס זוהר זיסאפל ומנכ"ל ארגוס עופר בן נון (צילום: עמית שעל)
אאא

בתוך כמה ימים צפויה להיחשף עסקת ענק בתחום הסייבר: ארגוס הישראלית, שמפתחת כלי אבטחה למכוניות, תירכש בכ-400 עד 450 מיליון דולר. בימים אלה נמשך המשא ומתן בין ארבע חברות שמנסות לרכוש אותה, ולהציע את התמורה הטובה ביותר.

המועמדות הבולטות ביותר שתי יצרניות מובילות של ציוד לתעשיית הרכב - קונטיננטל הגרמנית ודלפי הבריטית. שתי מועמדות נוספות שבחנו את הרכישה הן החברות מגנה שאף השקיעה בארגוס ומחזיקה ב-9% מהחברה, וחברת בוש הגרמנית.

קונטיננטל חתמה עם ארגוס לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה. החברה נסחרת כיום בבורסה של פרנקפורט בשווי שוק של כ-44 מיליארד יורו עם כ-220 אלף עובדים. היא יצרנית מובילה של חלקי חילוף לרכב, עם היסטוריה של רכישת של חברות. שיתוף הפעולה שלה עם החברה הישראלית עורר את התיאבון של הענקית הגרמנית - כך שהיא מועמדת מובילה במירוץ.

מועמדת בולטת נוספת היא דלפי, שהשקיעה בכמה חברות בתעשיית הטכנולוגיה לרכב בישראל: אוטונומו, ולנס ואינווויז. ההשקעות בשלוש החברות הללו, שנחשבות למובילות טכנולוגית ופתיחת המשרד בישראל מעידות על רצינות הכוונות של החברה הבריטית, ששווה כיום 26 מיליארד דולר ומעסיקה 1,770 עובדים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

באופן מפתיע נעדרות מרשימת המתעניינות יצרניות כלי הרכב דוגמת GM, דיימלר, טויוטה ואחרות שנמצאות בקשרים טובים עם החברה הישראלית. הסיבה להיעדרותן היא חוסר ההתלהבות של ארגוס להימכר לאחת מהן; מהלך שכזה יקטין את שווייה בצורה משמעותית, משום שבמקרה זה תהפוך ארגוס לרכישה טכנולוגית בלבד ולא תיתפס כחברה בעלת פוטנציאל עסקי שמתאים למגוון יצרניות רכב.

עבור יצרניות החלפים דוגמת קונטיננטל, הרכישה של החברה הישראלית היא בבחינת רכיב חובה שעליהן לשלב בהיצע שלהן. כך יכולה כל אחת מהיצרניות להציע לחברות הרכב השונות פתרון הגנה מושלם מהמוכן.

הטכנולוגיה של ארגוס באה לתת מענה לאחת הבעיות הקריטיות של העולם העתידי של כלי רכב בעלי חיבור רציף לרשת, בדגש על מכוניות אוטונומיות: החשש מפני מתקפות סייבר לגניבת מידע, ריגול ואף השתלטות מרחוק על המכונית.

ארגוס, שהיתה בין הראשונות לאתר את הפגיעות של כלי הרכב, מציעה שכבת אבטחה למערכות התקשורת של המכונית, שמונעת מהאקרים מלשלוט במערכות קריטיות כבלמים, המנוע וההיגוי. ניתן להטמיע את הטכנולוגיה שלה בקלות בקווי הייצור של המכונית.