בידוד מדיני?

להיט מפתיע ברשת: הכירו את השגרירות הישראלית בעיראק

שגרירות דיגיטלית - כך מכנים במשרד החוץ את דף הפייסבוק החדש שעלה לרשת לפני מספר ימים ופונה לאזרחי עיראק. רק 4 ימים באוויר, וכבר זכה למיליון צפיות ורבבת תומכים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עיראק (צילום: שאטרסטוק)

אנחנו שומעים רבות בכלי התקשורת השונים על מצבה המדיני של ישראל. בשמאל מזהירים מבידוד, בימין מהללים את קשריו של שר החוץ וראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא המעצמה הגדולה בעולם - ארצות הברית, וכעת מסתבר כי משרד החוץ משקיע ביצירת יחסים טובים גם עם עיראק.

הכירו את "ישראל בלהג העיראקי", עמוד פייסבוק חדש שנפתח ביוזמת משרד החוץ ומיועד לאזרחי עיראק. במשרד, כך לפי הדיווח ב"מאקו", אף מכנים את הדף החדש כ"שגרירות דיגיטלית בעיראק". הסיבה להקמת העמוד, הוא ניסיון לייצר חיבור בין העם העיראקי לישראל לאור עניין רב שמביעים תושבי בבל במדינה הקטנה שלנו.

(צילום מסך)

עמוד הפייסבוק, שבו עולים בין השאר פוסטים על הקהילה היהודית בעיראק, זכה כבר למעל 10,000 עוקבים ומיליון צפיות - וכל זה בתוך ארבעה ימים מאז עלה לאוויר.

לינדה מנוחין עבד אל-עזיז, יועצת מדיה דיגיטלית בערבית למשרד החוץ, אמרה ל"מאקו" כי "יחסי השלום שיש לנו עם השכנים הם בעיקר בין הממשלות, ולא בין האנשים לצערי. כאן אנחנו מדברים על שלום בין האנשים למרות שאין יחסים דיפלומטיים".

"בעיראק יש גל גדול של געגוע לתקופה של עד 1950, כשהיהודים היוו רבע מהתושבים בבגדד והביאו לשגשוג במדינה. העיראקים מאוד מתגעגעים ליהודים, ורואים בישראל פוטנציאל להתקדמות" אומרת עבד אל-עזיז, "האיראנים מנסים להשתלט על עיראק, והרבה מהאזרחים מודאגים וחוששים מהשתלטות כזאת".

ראש הממשלה בגין בנאומו ההיסטורי לאחר תקיפת הכור בעיראק (צילום: ארכיון המדינה)

לדבריה: "גורמים רבים סביבנו מלבים שנאה נגד ישראל, לכן כל תוספת של עמים ערבים שיש להם הערכה לישראל היא חשובה ביותר, ממתנת את הטרור ומביאה לנו סניגורים שמדברים באותה שפה של כ-400 מליון ערבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר