52 הרוגים

לעיני עשרות אלפי פורעים: צה"ל הפציץ מטרות טרור בעזה

כתגובה לניסיון החדירה המתמשך של עשרות אלפי פורעים פלסטינים בגבול עזה, הפציצו מטוסי חיל האוויר וטנקים יעדי חמאס בלב הרצועה • עד כה 52 הרוגים מקרב המתפרעים (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פגיעה ממוקדת בעמדת חמאס ובפורעים על גדר המערכת (צילומים: דובר צה"ל)

"האלימות הכי משמעותית מאז תחילת ההפגנות" - כך מגדירים בצה"ל את המהומות היום (שני) בגבול רצועת עזה, שלא פוסקות לרגע, מאז החלה "צעדת השיבה" בשעות הבוקר.

לפי דובר צה"ל, חמאס העלה את רמת האלימות אחר הצהרים, תוך שהוא "מציב נשים רבות בחזית ההסתערות על הגדר, מתוך מאמץ להקשות עלינו לטפל במטרות טרור".

נכון לשעה זו, מדווחים הפלסטינים על 52 הרוגים וכאלפיים פצועים מירי כוחות צה"ל על הגבול, זאת לאחר שרובם ניסו להסתער ולפרוץ אל תוך שטחי ישראל.

מעבר לכך, ביצע צה"ל מספר תקיפות יזומות, רובם על ידי מטוסי חיל האוויר, נגד מטרות רשמיות של ארגון הטרור חמאס, בכמה מוקדים - האחרונה שבהן נגד מתקן ימי של חמאס שספג פגיעה ישירה מירי טנקים.

במקביל, גם בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון החלו התפרעויות של פלסטינים, שמפוזרים שוב ושוב בידי כוחות הביטחון הישראלים.

חיסול חוליית מחבלים שניסתה לחדור לישראל

מאוחר יותר דיווחו מקורות פלסטינים בעזה, כי הזרוע הצבאית של חמאס הורתה לכל המפגינים באזור גבול רצועת עזה ולמתגודדים במחנות האוהלים להתפנות ולשוב לבתיהם.

מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן, שבתחילת היום נחשפה בחקירת שב"כ עובדת היותה מממנת חלק מהמהומות על הגדר, הגדיר את האירועים האחרונים כ"טבח בדם קר שמבצע המשטר הישראלי בפלסטינים בזמן שהם מפגינים בכלא הפתוח הגדול ביותר בעולם".

"באותו זמן, טראמפ חוגג את העברת שגרירות ארצות הברית ואת שיתוף הפעולה עם מדינות ערב, כדי להסיט את תשומת הלב. זהו יום של בושה גדולה", סיים הנציג האיראני הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר