בעקבות ארה"ב

בטקס רשמי: נפתחה שגרירות גואטמלה בירושלים

נשיא גואטמלה ונתניהו פתחו את השגרירות בירושלים, יומיים לאחר העברת השגרירות האמריקאית. מורלס: הילדים שלכם יזכרו שמדינה אמיצה עשתה למענכם דברים אמיצים (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו ומוראלס (צילום: מארק ישראל סלם, לע"מ)

שגרירות גואטמלה נחנכה הבוקר (רביעי) בטקס רשמי בירושלים, יומיים לאחר שהאמריקנים העתיקו את שגרירות ארצות הברית לירושלים. הטקס התקיים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס, שהגיע ארצה אתמול. כן השתתפו גם השרים זאב אלקין ואלי כהן וראש העיר ירושלים ניר ברקת.

"גואטמלה הייתה המדינה השנייה להכיר בישראל", אמר ראש הממשלה נתניהו בנאומו. "השגריר שלכם לאו"ם היה מאוד פעיל למען המדינה באותה תקופה כדי לתמוך בתוכנית החלוקה. אנחנו חולקים כל כך הרבה ערכים ומטרות על אף שאנחנו רחוקים, אבל אנחנו לא באמת רחוקים".

עוד אמר ראש הממשלה: "ברוח החברות והקשר המשותף אנחנו מברכים אתכם. אני מצפה לדון איתכם בדרכים מעשיות שנוכל לקדם את הידידות והברית הזאת. במסע הבא שלי לאמריקה הלטינית אגיע לגואטמלה".

נתניהו בטקס. צילום: מארק ישראל סלם, לע"מ

אחריו נאם מוראלס: "לגואטמלה וישראל יש ידידות עמוקה. לישראל יש מקום מאוד חשוב בליבנו. מה שמאחד בינינו זו אהבה בין אחים. שתי המדינות יישארו מאוחדות לתמיד. אנחנו מרגישים כאן בבית כי אנו יודעים שהעם בישראל אוהב את העם בגואטמלה. הילדים שלכם והדורות הבאים יזכרו שמדינה אמיצה עשתה למענכם דברים אמיצים, כי יש לכם מקום בלב שלנו. אנחנו מקווים שעוד מדינות ילכו בעקבותינו ויפעלו באותה הדרך".

כזכור, לאחר הצהרתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהכיר בירושלים כבירת ישראל והורה על העברת השגרירות, הודיע מוראלס שארצו תחזיר את השגרירות שלה לירושלים – שם שכנה עד שנת 1980. "אני רוצה להודות לנשיא טראמפ על כך שהוביל את הדרך. החלטתו האמיצה נתנה לנו את האומץ לעשות את המעשה הנכון", אמר מוראלס בוועידת איפא"ק האחרונה.

מוראלס בטקס. צילום: מארק ישראל סלם, לע"מ

בין הסיבות ששכנעו את גואטמלה להיות המדינה הראשונה שהולכת בעקבות ארה"ב הן העובדה שמוראלס, שרת החוץ שלו ו-50 אחוז מאזרחי מדינתו הם אוונגליסטים תומכי ישראל. בנוסף, בין ישראל לגואטמלה יש קשר ידידותי היסטורי שהולך אחורנית עד להצבעה בכ"ט בנובמבר, נציגה של גואטמלה בוועדת אונסקו"פ היה בין אדריכלי תוכנית החלוקה, ומאלה ששכנעו את מדינות דרום אמריקה לתמוך בה.

כאמור, גואטמלה החזיקה שגרירות בירושלים משנת 1955 ועד שנת 1980, והייתה אחת המדינות הראשונות שמיקמה את השגרירות בירושלים. השגרירות הועברה מירושלים ב-1980 במחאה על מעבר "חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל". 12 מדינות נוספות העבירו את השגרירות יחד עם גואטמלה במחאה על מעבר החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר