המדיה הסעודית תומכת בישראל: "איראן מסוכנת יותר"

זה כבר לא מפתיע: קולות רבים בסעודיה תומכים בישראל במאבקה מול החמאס. הסיבה לתמיכה שמתרחבת בשנים האחרונות היא המאבק המשותף באויב האיראני (העולם הערבי)

מזכיר המדינה האמריקאי, פומפיאו בביקורו בסעודיה (צילום: הבית הלבן)

המתח הגובר בין ישראל לאיראן, שהגיע לשיאו כאשר איראן ירתה על ישראל משטח סוריה, עורר ויכוח בערב הסעודית: באיזה מן הצדדים תתמוך המדינה המוסלמית. אנשי תקשורת סעודיים רבים הצהירו, כי ללא ספק יתמכו בישראל, בשל אינטרסים משותפים לשתי המדינות.

איראן נוכחת בתימן ותומכת במורדים החות'ים שם, היא פועלת גם בעיראק ובסוריה ומעורבת גם בנעשה בלבנון, ופעילות זו נתפסת על ידי סעודיה כהתגרות מכוונת בריבונותה. ישראל, לעומת זאת, אינה מאיימת כלל על סעודיה, ועשויה אף להוות שותפה פוטנציאלית במלחמתה של זו האחרונה נגד איראן.

התבטאויותיהם של עיתונאים ואנשי תקשורת המביעים תמיכה נחרצת בישראל, הם דבר שבשגרה בסעודיה. אין המדובר רק בנקיטת עמדה נגד איראן, אלא גם בנושאים נוספים: ניתן לראות אנשי מדיה סעודיים הקוראים למדינות בעולם להשלים עם ישראל ולקיים עימה יחסים תקינים, ואפילו מצדיקים את ישראל בכל הקשור ביחסיה עם הרשות הפלסטינית, גם בפעולותיה בגבול עם עזה בשבועות האחרונים. לדברי בכירים בתקשורת הסעודית, "החמאס הוא האשם בהידרדרות בגבול ישראל".

תמיכתה של סעודיה בישראל גם במאבק מול חמאס תחליש את השפעתה של איראן במזרח התיכון, כך לדברי פרשנים. החמאס הוא זרוע של איראן המנסה להתבסס בעמדות כח נוספות במזרח התיכון, ובכדי להדוף התבססות זו נשמעת כאמור תמיכה סעודית רחבה במדיניות ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר