בשל החלטת בית המשפט

חשש בבירה: מאות תלמידות חרדיות עלולות להיזרק לרחוב

בית משפט המחוזי ביטל הקצאה של עיריית ירושלים בגלל התערבות של משרד החינוך - מה שעלול לגרום לכ-500 תלמידות חרדיות להיזרק לרחוב. "משרד החינוך אחראי לתוצאה העגומה" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Zamir/Flash90)

עיריית ירושלים מתריעה הערב (שני) כי בשל עמדת משרד החינוך ופסיקת בית משפט, למעלה מ-500 תלמידות חרדיות מבית הספר היסודי לבנות בית יעקב נווה בת שבע בשכונת נווה יעקב בעיר יימצאו את עצמן ברחוב ללא בית ספר.

החשש מגיע בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בעיר על ביטול הקצאת מבנה ביה"ס ברחוב בלבן בנווה יעקב לבנות בי"ס קליין של החינוך העצמאי. בעירייה טוענים כי "המשמעות הקשה היא שכ-500 תלמידות יאלצו לפנות את המבנה עד ל 22.7.18 ואין כל חלופה".

בפסק הדין נקבע כי החלטת עיריית ירושלים להקצות את המבנה לבנות בי"ס בית יעקב נווה יעקב היתה נכונה מהותית, אך בשל התעקשותו של משרד החינוך להתערב בתהליך על סמך נוהל ישן שמעולם משרד החינוך לא דרש להפעילו קודם לכן, ביטל ביה"מ את ההליך כולו, כאשר משמעות הדבר היא ש-500 תלמידות ימצאו עצמן ללא מקום לימודים בשנת הלימודים תשע"ט.

בעירייה מפנים אצבע מאשימה למשרד החינוך, ו"רואים בו כאחראי הבלעדי לתוצאה העגומה והקשה". עוד נמסר כי: "בעירייה לא מבינים מדוע לראשונה בתולדותיה דורש משרד החינוך לפתע לקבל אישור להקצות מבנה בי"ס דווקא לבנות חרדיות אשר למדו עד כה בתנאי צפיפות קשים ובמבנים ניידים במתחם בי"ס בית יעקב בנווה יעקב. (קליין)".

לדברי גורמים בעירייה, בית המשפט קיבל רק טענה הנוגעת לנושא טכני הקשור לנוהל שמשרד החינוך לא הפעיל מעולם, נוהל שלדעת העירייה קיימים בו פגמים מהותיים ומשמעותיים.

בכוונת העירייה לערער על ההחלטה שמשמעותה פגישה משמעותית בתלמידות שימצאו את עצמן ברחוב ללא מבנה שלושה חודשים לפני פתיחת שנת הלימודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר