פרסום ראשון

ועדת הרבנים תדון על "מתחם התחנה"; יו"ר דגל בעיר מתנגד

בעקבות בקשתם של חברי מועצה חרדים בירושלים, שוועדת הרבנים לענייני השבת תעשה סדר בבלבול שחל במאבק נגד חילולי השבת ב'מתחם התחנה', הרבנים יפגשו מחר לדיון חירום (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בתמוז תשע"ח | 20.06.18
התכנסות של חברי וועדת הרבנים. ארכיון (באדיבות המצלם)

הקרב על השבת בירושלים: יו"ר ועדת הרבנים לענייני השבת הרב יצחק גולדקנופף זימן את הרבנים לישיבה דחופה למחר (חמישי), לקראת ישיבת מועצת עיריית ירושלים ביום ראשון שתדון בישיבה שלא מן המניין על המשך חילולי השבת ב'מתחם התחנה' בעיר.

• בלבול במאבק על השבת; דרישה: "לכנס את הרבנים"

ל'כיכר השבת' נודע, כי בשעה האחרונה נשלחו מכתבים לחברי ועדת הרבנים בקריאה לכינוס חירום מחר, בשעה 9 בערב. בתום הדיון, צפויים הרבנים לצאת עם הכרעה ברורה לחברי המועצה החרדים, כיצד לנהוג בסוגיית מתחם התחנה בתקופה הקרובה.

לפני כשבוע פורסם כזכור ב'כיכר השבת', כי חברי המועצה חרדים חיים כהן ויוחנן ויצמן ביקשו מגולדקנופף לכנס את הרבנים, זאת על רקע בלבול שנוצר בכל הקשור להצבעות בעירייה ובוועדות בפרשה זו, ולהתנהלות הפוליטיקאים במאבק על סגירת המתחם.

היום שלח חיים כהן מכתב נוסף בענין, למזכיר הוועדה הרב גולדקנופף, לאחר שלא קיבל תשובה במהלך השבוע האחרון.

מכתבו של כהן, מהיום (סריקה)

בשיחה עם 'כיכר השבת' מאשר כעת גולקנופף את דבר הכינוס מחר, שלדבריו יתקיים אכן בעקבות דרישתם של חברי מועצה חרדים לשמוע את דעתם של הרבנים בנושא הרגיש.

יצוין, כי לאחר פרסום ידיעה זו, פנה יו"ר דגל התורה בעיריית ירושלים חבר המועצה אליעזר ראוכברגר, והודיע כי הישיבה מחר לא מחייבת את חברי דגל התורה, כיוון שלהם יש רבנים משלהם.

במכתב שהוא שלח למזכיר ועדת השבת יצחק גולדקנופף, כתב ראוכברגר: "הנני להודיעך כי נציגי דגל התורה בעירייה כפופים בצעדיהם ובהחלטותיהם ובהצבעותיהם בעירייה, כולל בנושאים הקשורים לשמירת שבת קודש, אך ורק להוראות וועדת הרבנים של "דגל התורה" בירושלים ולמרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א".

במכתבו הבהיר: "כל דיון, ישיבה, החלטה שברצונך לקבל, לעשות, לבצע, איננה ממחייבת אותנו ואינה נוגעת לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר