"שקרים וסילופים"

זהו קו ההגנה של שרה נתניהו בפרשת המעונות

הפרקליטים הבכירים שנשכרו לשם ייצוגה של שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה בפרשת המעונות, בה הוגש נגדה היום כתב אישום על קבלת דבר במרמה, יוצאים בשמה למתקפה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עורך דין ד"ר יעקב וינרוט, פרקליטה של נתניהו (צילום: מתוך 'החדשות')

באי כוחה של שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, מציגים את קו ההגנה המשפטי של מרשתם, שכזכור הואשמה היום (חמישי) ב'פרשת המעונות'.

עורכי הדין יעקב וינרוט, יוסי כהן ועמית חדד פותחים ומגדירים את כתב האישום כ"מופרך והזוי".

לדבריהם, זו "פעם ראשונה בישראל ובעולם שמעמידים לדין רעיית מנהיג על 'אוכל בחמגשיות'", כהגדרתם. "לא היו פה שום מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה או כל עבירה שהיא. רעיית ראש הממשלה שאינה עובדת ציבור, כלל לא הכירה את הנהלים ויצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף כשנשאלה בעניין זה".

"רעיית ראש הממשלה היא לא זו שהזמינה את המזון והחמגשיות, אלא אב הבית לשעבר, עד המדינה מני נפתלי, כפי שהוא הודה בעצמו בבית המשפט בהרצליה".

לפי הפרקליטים הבכירים, "משפחת נתניהו היא לא זו שצרכה את עיקר המזון והחמגשיות, אלא אנשים רבים אחרים, לרבות עובדי הבית. הסכום כולל גם אירוח אורחים רשמיים מהארץ ומהעולם, לרבות ארוחות דיפלומטיות עם מנהיגים שאמורות להיות ממומנות מתקציב אחר, ושגם אותן 'הלבישו' על הגברת נתניהו".

עו"ד וינרוט מגן על התנהלות גב' נתניהו, בפרשת המתנות (מתוך הראיון לתכנית עובדה, קשת 12)

וכאן עוברים סניגוריה של שרה נתניהו להתקפה: "האבסורד הגדול ביותר בכתב האישום, נובע מכך שהוא מתבסס על נוהל בלתי חוקי, שגם מי שכתב אותו מודה שהוא בלתי חוקי. נוהל המבשלת נכתב בחטף על ידי שלושה פקידים חסרי סמכות, במיוחד עבור ראש הממשלה נתניהו, חמישה ימים בלבד לפני כניסתו לתפקיד ראש הממשלה במרץ 2009".

"הנוהל מעולם לא קיבל את האישור הנדרש על ידי ועדת הכספים של הכנסת שהיא הגורם היחיד המוסמך על פי חוק יסוד הממשלה, לקבוע מה מותר ומה אסור במעון ראש הממשלה. כתב אישום שמתבסס על נוהל לא חוקי, לא יכול להחזיק מים. לעומת זאת וועדת הכספים של הכנסת כן קבעה, בהתבסס על חוק יסוד הממשלה, שכל הוצאות הכלכלה של ראש הממשלה ומשפחתו במעון ראש הממשלה ישולמו על ידי המדינה, כפי שנקבע גם לגבי בית הנשיא".

ולסיכום, קובעים עוה"ד וינרוט כהן וחדד: "לא רק שכתב האישום מתבסס על טענות שקריות ועל נתונים שגויים ומסולפים, הוא מתבסס כולו על נוהל פסול ובלתי חוקי שהוחל במיוחד עבור ראש הממשלה נתניהו ועבורו בלבד. כעת נוצרה הזדמנות להטיל אלומת אור על העובדות לאשורן. אנו בטוחים שבסופו של דבר הצדק, האמת וההיגיון ייצאו לאור".

בתגובה לדברים, מסר עו"דדניאל חקלאי, פרקליטו של מני נפתלי: "מובן שהסעודות המפוארות הוזמנו אך ורק בידי גברת נתניהו או בהתאם להוראתה. הניסיון לגלגל עליו את האחריות להזמנת הארוחות נכשל הן במשטרה והן מול היועץ המשפטי לממשלה. ככל שיזומן מני נפתלי לבית המשפט, הוא ימשיך לומר אמת כפי שעשה במסגרת עדותו במשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר