לאחר מו"מ לילי

ברגע האחרון: הממשלה תאשר את הפרדת משגיח-מושגח

רגע לפני שהמדינה הייתה אמורה להודיע לבג"ץ כי לא מצאה פתרון למערך הכשרות, הלילה התנהל מו"מ בין לשכת דרעי ליועמ"ש - והבוקר הממשלה תאשר את סעיף הפרדת 'משגיח-מושגח' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה (צילום: Alex Kolomoisky, פלאש 90)

פרסום ראשון: רגע לפני שהמדינה הייתה אמורה להודיע לבג"ץ כי הממשלה לא הצליחה למצוא פתרון למערך הכשרות בישראל, הממשלה תאשר הבוקר (ראשון) את ניתוק זיקת 'משגיח-מושגח' עליה המליצה מועצת הרבנות הראשית לישראל.

בשבועות האחרונים, לאחר החלטת מועצת הרבנות הראשית להפריד את יחסי 'משגיח-מושגח', דרישה שהציבו שופטי בג"ץ לפני כשנה, בממשלה טרם קיבלו החלטה לקדם את התיקון חקיקה.

בימים האחרונים הבינו בכירים במערכת המשפט כי מערך הכשרות בישראל נמצא תחת סכנה, שכן בג"ץ הורה לסיים את הרפורמה כבר לפני כשבוע, דבר שלא קרה. יתרה מזו, המדינה היית צריכה להודיע רשמית לבג"ץ כי הממשלה לא מצאה פתרון.

אך ל"כיכר השבת" נודע, כי במהלך הלילה (ראשון) התנהל משא ומתן בין לשכת יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדבליט. שיחות שנמשכו אל תוך הלילה.

בין היתר, דרעי ביקש לאשר את החלטת מועצת הרבנות - המעדיפה העסקה ישירה של המשגיחים דרך המועצות הדתיות במשק כספי סגור ולא את המלצת ועדת ההיגוי שביקשה כי המשגיחים יועסקו רק על ידי חברת כוח אדם.

כמו כן, דרעי ביקש למנוע מצב בו החלטת הממשלה תסגור פתח למו"מ עם המשגיחים שהכריזו על סכסוך עבודה ודרש להוסיף לנוסח ההחלטה אפשרויות העסקה נוספות כגון באמצעות תאגיד ממשלתי או תאגיד עירוני שיבחנו במהלך 60 הימים שנתנה הממשלה.

כאמור, בשעות הלילה, הגיעו הצדדים להסכמה על הצעת מחליטים שתובא הבוקר לאישור הממשלה.

בהצעת המחליטים, המתפרסמת לראשונה ב"כיכר השבת", נכתב: "להטיל על השר לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל להכין בתוך 60 יום תזכיר חוק שעניינו הפעלת מערך השגחת הכשרות בהתאם לעקרונות אותם אימצה מועצת הרבנות הראשית לישראל בהחלטתה האמורה המצורפת כנספח להחלטה זו לעניין ניתוק הזיקה בין משגיחי הכשרות ובתי העסק המושגחים על ידם".

בסעיף השני נכתב: "להטיל על המשרד לשירותי דת, הרבנות הראשית לישראל, הממונה על השכר והממונה על התקציבים במשרד האוצר לקיים הידברות במהלך התקופה האמורה בסעיף 1 עם נציגי ההסתדרות ונציגות ועד המשגיחים לצורך בחינת צמצום הפגיעה בתנאי העסקת המשגיחים במסגרת המתווה האמור לעיל לרבות בחינת אפשרות העסקה ישירה כעובדי המועצות הדתיות במשק כספי סגור או באמצעות תאגיד ממשלתי או עירוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר