חברון חוזרת לשגרה?

"הסכם שלום" ראשוני בין הנהלת הישיבה למובילי המרד

הסכם שלום ראשוני בין הנהלת הישיבה למובילי המרד בישיבת חברון • בחורי הישיבה ישובו לפקוד את בית המדרש ואת השיעורים כאשר במקביל יימשך המו"מ על המים החמים במקלחות (חרדים, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

לאחר מספר ימים בהם ישיבת 'חברון', אם הישיבות, מושבתת בשל מרד המוני של מרבית תלמידי הישיבה נגד ההנהלה בהובלת ראש הישיבה הגאון רבי יוסף חברוני, היום (שישי) נראה כי הנהלת הישיבה מצאה את הסולם לרדת מהעץ.

בחורי הישיבה שהובילו את המרד מדווחים בשיחה עם "כיכר השבת": "לאחר פגישה שערכנו אתמול עם ראשי הישיבה הגרמ"מ פרבשטיין והגר"ד כהן, והידברות עם הגר' יוסף חברוני, נראה כי בחורי הישיבה ישובו לפקוד את בית המדרש ואת השיעורים, אנו מקווים שהתנהלות הישיבה תשוב לסדרה על מי מנוחות ויתנו לתלמידי הישיבה את התנאים המנימלים כדי שיוכלו ללמוד כבעבר".

על פי המידע שהגיע ל'כיכר השבת', אחד הטריגרים להתקפלותה הזריזה של הנהלת הישיבה לדרישות הבחורים, היא חתונת בתו המתקרבת של הגאון הרב יוסף חברוני ההולכת להתקיים בחדר האוכל של הישיבה. י. מועד חמישי הסביר: "הוא חושש שהבחורים ייקחו את האוכל לחדרים ולא ישתתפו בחתונה שתערך במתחם ישיבת חברון". מיותר לציין, כי חתונה כזו ללא השתתפות בחורי הישיבה אינה לכבודו ולמעמדו של ראש הישיבה הבונה על השתתפותם של הבחורים.

"המלחמה שלנו היא לא רק על תנאים גשמיים כאלה ואחרים אלא על רוח גדלות האדם שנשבה בישיבה מאז ימי קדם ונתנה לבחור את הכבוד והמקום לבחור ולהחליט לעומת השנים האחרונות בהם נלקחה מאיתנו החירות ואנחנו נדרשים למלא אחר גחמותיה של הנהלת הישיבה. אם פעם יכלו לצאת מחברון ראשי ישיבות וגדולי תורה שהובילו את הציבור החרדי, נראה שהיום הנהלת הישיבה לא מאמינה לנו שנוכל לצאת כאלה וגורמת לנו לא להאמין בעצמנו. או במילים אחרות: קטנות האדם".

שלומי (שם בדוי) ממובילי המאבק בוועדים הצעירים סיפר ל"כיכר השבת": "התחייבות הישיבה להחזיר את ששת הבחורים שסולקו יחד עם הבטחת הישיבה לבוא לקראת הבחורים בנקודות המחלוקת המסעירות, תוביל להרגעת הרוחות ולסיום הסאגה המביכה בה בחורי הישיבה מובילים באף את ההנהלה".

לדברי שלומי: "אחת הדרישות שלנו היא לפתוח את המים החמים יותר שעות, לאחר שהנהלת הישיבה החמירה את הנהלים בשנים האחרונות וצמצמה את שעות המים החמים בישיבה כך שבחורים נאלצו להתקלח עם מים קרים. בישיבה הבטיחו להגיע להבנות עם הבחורים גם בנושא הזה".

יצוין, כי בין הבחורים שסולקו היה גם נכדו של ראש הישיבה הגר"ד כהן, מה שמעיד גם על יחסי הכוחות בין צוות הישיבה ומי באמת הבוס. אות הסיום יינתן ככל הנראה ביום ראשון הקרוב, אז יתקיים מעמד סיום מסכת סוכה בהובלת ראשי הישיבה ובהשתתפות כל התלמידים.

משיחה עם בחורים שאינם מעורים בפרטים המדויקים, ניכר כי הם אינם מאמינים להבטחות ראשי הישיבה, לטענתם, מדובר רק בטיפול מקומי להרגעת הרוחות לקראת החתונה, אך לא בשינוי מהותי וחזרה לרוח 'גדלות האדם'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר