"נבלום את החרדים"

'הבית היהודי' בירושלים מסית נגד החרדים; השר בנט מגנה

'הבית היהודי' בירושלים יצא בקמפיין מסית כנגד הציבור החרדי: "רק בית יהודי חזק יבלום את השפעת החרדים", וזכה למתקפה - מבית • השר בנט: "מגנה בתוקף. הקמפיין לא מייצג את עמדותינו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באב תשע"ח | 06.08.18
קמפיין 'הבית היהודי' (צילום: ידיעות אחרונות)

בזמן שהמועמדים לראשות העיר ירושלים משדרים אחדות עם הציבור החרדי, הציבור הגדול ביותר בעיר ירושלים, נראה כי דווקא סיעת 'הבית היהודי' בבירה, בוחרת להסית כנגד הציבור החרדי וזוכה למתקפה חריפה מצד כל הגורמים - כולל ראשי 'הבית היהודי'.

בקמפיין החדש שנחשף הבוקר (שני) על ידי יעל פרדיסון ב'ידיעות אחרונות', מוצגים המועמדים לראשות העיר, השר זאב אלקין, משה ליאון ועופר ברקוביץ', עם לבוש חרדי ופאות ארוכות לצד הכיתוב: "בזמן שהם חרדים לגורלם, רק בית יהודי חזק יבלום את השפעת החרדים".

בסיעה המקומית הסבירו ל'ידיעות' כי "זה אינטרס עליון של תושבי ירושלים והציונות הדתית שירושלים לא תהפוך לבני ברק. אין לנו דבר וחצי דבר נגד החרדים אך מציאות החיים מוכיחה שהפיכת ירושלים ליותר ויותר חרדית מרחיקה ממנה את הציבור הציוני והחילוני".

לדברי יו"ר הסיעה חגית משה: "לא משנה מי יעמוד בראשות העיר, אלקין, ליאון או ברקוביץ', אסור שהם יעמדו לבד מול החרדים. ככל שהציונות הדתית תהיה גורם חזק וגדול יותר בקואליציה, נוכל להבטיח שירושלים תהיה עיר הבירה של כל החברה הישראלית ולא של סקטור מצומצם".

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט גינה את הקמפיין ואמר כי "הבית היהודי מגנה בתוקף את הקמפיין שפורסם הבוקר ע״י סניף המפלגה בבחירות המוניציפאליות בירושלים. הקמפיין לא נעשה על דעת ההנהגה הארצית של המפלגה, ולא מייצג את עמדתה כלפי הציבור החרדי. לא זו דרכנו. אנו מאמינים בחיבור והידברות בין החלקים השונים בחברה הישראלית, ולא בהגדלת הקיטוב".

ח"כ מיכאל מלכיאלי, שכיהן בעבר כחבר מועצת העיר ירושלים, הגיב לפרסום: "מפלגת הבית היהודי בירושלים המפולגת שקיבלה בבחירות אחרונות למועצת העיר ירושלים מנדט בודד ויחיד, חושבת שאם תצא לקמפיין כנגד המגזר החרדי תחת הכותרות "רק בית יהודי יבלום את השפעת החרדים", היא תרוויח משהו.

"חברי בבית היהודי, ממליץ לכם, להשקיע את זמנכם באיחודים הפנימים שלכם בתוך הציונות הדתית בירושלים, שבמסגרתה כל בוקר יש הודעה על פילוג ואיחוד מחדש, ולעזוב אותנו. מלהתקיף את השני, לא מרוויחים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' תקף את הקמפיין ואמר כי "קמפיין כואב ומביש שפורסם הבוקר מטעמנו בבחירות המוניציפליות בירושלים נעשה שלא על דעתנו ואנחנו מתנערים ממנו באופן מוחלט ודורשים את גניזתו".

סמוטריץ' הוסיף: "מבקש להתנצל באופן אישי בפני מי שנפגע. נתחקר ונוודא בע"ה שטעויות חמורות כאלו לא יישנו. תודה לכל מי שהסב את תשומת ליבי לכך מהבוקר".

מסיעת יהדות התורה בירושלים נמסר בתגובה: "קמפיין ההשחרה של סניף הבית היהודי בירושלים שהתפרסם הבוקר לא ראוי ולא מכבד. אנחנו מקווים וסומכים על כך שיש במפלגה מבוגרים אחראים שיעצרו אותו ולא יתנו לשיח להיגרר למקומות אפלים של הסתה והפחדה".

במפלגת 'האיחוד הלאומי' אמרו בתגובה לקמפיין כי "מפלגת האיחוד הלאומי מתנערת מהמודעה החמורה והמכאיבה שפורסמה היום בידיעות אחרונות. ירושלים היא עיר של אחדות וכל פילוג ושיסוי בין אוכלוסיות אינו דרכינו. אנחנו בבדיקה מול שותפינו כדי להבין איך יצא דבר תקלה שכזה בקמפיין ולדאוג לגניזתה באופן מיידי. מודעה שכזו אינה מקובלת עלינו ואנו מתנצלים על הטעות הנוראית ומבקשים את סליחתם של כל מי שנפגעו".

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בירושלים אליעזר ראוכברגר אמר בתגובה כי "הבית היהודי כנראה במצב קשה בירושלים. בבחירות הקודמות הם קיבלו בקושי מנדט אחד, ובבחירות אלו גם זה מוטל בספק. המוצא האחרון שהם החליטו לנסות הוא להכות בחרדים וכך להתרומם. אני מציע להם לבדוק בהיסטוריה ולהיווכח שכל מי שעשה קמפיין על שנאה לחרדים, זה לא השתלם לו ובסוף התרסק. תתעניינו אצל יאיר לפיד אותו אתם מנסים לחקות".

יהושע מור יוסף דווקא התגאה בקמפיין המסית וצייץ כי "הצטרפתי לצוות האסטרטגי של הבית היהודי בבירה. אסור שירושלים תהיה נחלתו של שבט אחד בלבד, חרדי או חילוני. היא של כלל ישראל. התחלנו הבוקר בידיעות אחרונות".

בתגובה, כתב לו ח"כ סמוטריץ': "יהושע, זה קמפיין מביש, כמעט אנטישמי. אם אתה עומד מאחוריו אתה ממש לא מתאים להצטרף לצוות האסטרטגי של הבית היהודי, לא בירושלים ולא בשום מקום אחר. אנחנו לא נבנים על שנאות ופילוגים בין אחים. ה"קמפיין" הזה (אם אפשר בכלל לקרוא לו כך) ייגנז מידית. אין לך מה להתגאות בו. תתנצל ומהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר