פרסום ראשון

לראשונה: סמל המדינה בחותם הכשרות של הרבנות הראשית

במקביל להליך החקיקה בכנסת שנועד לנטרל את אישור בג"ץ להציג 'סטנדרט כשרות' גם ללא תעודה, ל'כיכר השבת' נודע כי לראשונה מקום המדינה סמלה יעטר את חותמת הרבנות הראשית (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הראשי הגר"י יוסף והשר דרעי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

חשיפה: יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי אישר למנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן להשתמש בסמל המדינה על חותם הכשרות החדש שהיא תנפיק.

ל"כיכר השבת" נודע, כי השר דרעי אישר את הבקשה ביממה האחרונה, מה שיוביל לפעם הראשונה מאז קום המדינה שסמלה יופיע כך מסביב לסמל הכשרות.

מהלך תקדימי וראשוני זה, בא במקביל למאמצי החקיקה בכנסת למהלך עוקף בג"ץ, שכזכור קבע כי עסק יוכל להציג את "סטנדט הכשרות" שלו - החלטה שקידמה למעשה את פעולות ארגוני 'ההשגחה הפרטית'.

שר הפנים אריה דרעי הסביר היום כך את הטמעת הסמל בתוך חותם הכשרות: "ההיתר לשימוש בסמל המדינה, ניתן מתוקף סמכותי, לאחר המלצת הדרג המקצועי במשרדי, וכחלק מהמלצות ועדת ההיגוי לכשרות".

החלטת דרעי (צילום מסך)

"יצירת סמל בלעדי לכשרות הרבנות במדינת ישראל, המורכב מסמל המדינה, יחזק את המעמד הממלכתי והרשמי של הכשרות הניתנת על ידי הרבנות הראשית, ויסייע רבות למניעת הונאה בכשרות, באמצעות סמל ייחודי ואחיד בכל הרבנויות ברחבי הארץ. מניעת הונאה בכשרות חשובה לא רק בהיבט ההלכתי, אלא אף מטעמי הגנת הצרכן ושמירה על סחר הוגן", הוסיף דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר