הדד ליין

במערכת הפוליטית ממתינים לכינוס ה'מועצת'

יממה לאחר הדד ליין שהציב ראש הממשלה בנימין נתניהו, במערכת הפוליטית ממתינים לכינוס מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' שתכריע האם לאשר את חוק הגיוס (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה החסידית (צילום: אלי סגל)

מתח רב במערכת הפוליטית לקראת הכרעת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הצפויה להתכנס בקרוב ולדון בנושא חוק הגיוס. יצוין כי בימים אלו פועלים העסקנים לנסות לתאם מועד בשבועות הקרובים לכינוס המועצת החסידית.

חלק מהאדמו"רים נמצאים עדיין בחופשה ועל כן ממתינים לחזרתם ארצה, כאשר במקביל נבדקת האפשרות לקיים סבב טלפוני.

על פי ההערכות של גורמים פוליטיים יבקשו במועצת החסידית לערוך תיקונים משמעותיים בחוק הגיוס החדש, ובאם הממשלה לא תקבל את השינויים הללו הרי שאגודת ישראל תפרוש מהקואליציה.

בין היתר מבקשים האדמ"ורים לשנות את הסעיף המורה על ביטול החוק באופן אוטומטי באם לא יעמדו ביעדים. משום שהדבר נתפס בעיניהם כסנקציות פליליות וכחוק שבמהותו איננו שונה מחוק לפיד.

במקביל, בדגל התורה ובש"ס בודקים אפשרות לשכנע מחד את סיעת אגודת ישראל להסכים לשינויים מינוריים ולאשר את החוק, או לחלופין להשפיע על ראש הממשלה נתניהו להסתפק בתמיכתם של דגל התורה וש"ס בלבד.

נתניהו מצידו מעדיף את המשך הרכב הממשלה כפי שהיא כעת ובאם יהיו שינויים הרי שההערכה היא שיעדיף להוביל לתאריך מוסכם לבחירות

כזכור, אמש הטיל ראש הממשלה בנימין נתניהו פצצה, והודיע לראשי הסיעות החרדיות: "אם לא תהיה פריצת דרך והתפשרות של החרדים תוך שבועיים, נחליט באופן מוסכם בתחילת החודש הבא על מועד לבחירות".

סגן השר ליצמן הגיב לדבריו של נתניהו ואמר: "אישור חוק גיוס מתוקן הוא אחד הדברים המרכזיים שהיוו בסיס לקואליציה ולממשלה הנוכחית. אין לנו כל עניין בבחירות אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם. הצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בעניין וכפי שיורו לנו כך נעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר