"נראה שיש רצון בבחירות"

למרות ניסיונות אייכלר; אין התקדמות במו"מ על חוק הגיוס

שופטי בג"צ קבעו כי חוק הגיוס צריך לעבור בתוך שלושה חודשים, אך 20 יום לאחר ההחלטה וטרם נרשמה התקדמות במגעים עם המועצת החסידית • נציג בעלזא מנסה לקדם הצעת פשרה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וחברי כנסת חרדים,בחודש שעבר (צילום: באדיבות המצלם)

שופטי בג"צ בראשות הנשיאה אסתר חיות הציבו לממשלה דד ליין להעביר את חוק הגיוס החדש בתוך שלושה חודשים, אך עשרים יום מאז ההחלטה הדרמטית ועד כה טרם נרשמה התקדמות במגעים בין חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' - המייצגים את מועצת גדולי התורה החסידית המתנגדת לחוק - לראש הממשלה בנימין נתניהו וסיעת הליכוד.

ל"כיכר השבת" נודע כי גם נציג בעלזא, ח"כ ישראל אייכלר, מנסה בשבוע האחרון לקדם מתוה מוסכם עם ראש הממשלה. אך ב'אגודה' טוענים כי עדיין אין שום התקדמות, גם כזו שלא משמעותית.

"לפי ההתנהלות נראה שהולכים למקום אחד, וזה בחירות" אומר בכיר 'באגודה' המכיר את חוק הגיוס: "נראה שיש רצון של רה"מ ללכת לבחירות, אחרת לא מובן מדוע הזמן נמרח ואיש לא מנסה להגיע להציע פשרה כל שהיא".

כזכור, לפני כשבועיים הטיל נתניהו פצצה במהלך ישיבת ראשי הקואליציה והודיע: "אם לא תהיה פריצת דרך והתפשרות של החרדים תוך שבועיים, נחליט באופן מוסכם בתחילת החודש הבא על מועד לבחירות".

אך ימים לאחר מכן העבירו מלשכתו מסר מרגיע ללשכת סגן השר יעקב ליצמן והודיעו כי נתניהו לא התכוון להציב דד ליין.

הדברים הנשמעים ב'אגודת ישראל' מצטרפים להערכות של בכיר פוליטי בכיר שצוטט ב'כיכר השבת' כשאמר: "אני מכיר את החוק מילה במילה, אין נקודה שלא למדתי בו, כמו יתר החברים. אני לא רואה חוק שליצמן וליברמן יכולים לחיות אתו יחדיו. זה או ליצמן ופרוש או איווט, שניהם יחדיו? הסיכוי קלוש".

לדבריו: "הסיכויים שחוק הגיוס יעבור בממשלה הנוכחית - קלושים, אך קיימים, למרות שאני לא רואה את זה קורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר