השנה הקשה בחייו

הרב ישעיהו הבר: "זה היה הלם, שהתחלף לקרבת אלוקים"

בשנה האחרונה הוא התמודד עם האשמות חמורות והשמצות בתקשורת, שהסתיימו בזיכויו המוחלט וניקויו מכל אשמה. הרב ישעיהו הבר בראיון חג מיוחד ל"כיכר השבת" מדבר על הכל (חדשות חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא)

הרב ישעיהו הבר, מייסד ויו"ר עמותת 'מתנת חיים', בראיון חג מיוחד ל'כיכר השבת', מספר על השנה האחרונה - השנה בחייו, בה ריחפה מעל ראשו עננה כבדה, בשל החשדות שהופנו כלפיו עד לקבלת הבשורה כי התיק נגדו נסגר.

"בהתחלה זה היה הלם", הוא מספר, "אני לא במגזר שמכיר מה זה עבריינות, זה היה המפגש הראשון שלי עם המשטרה. אבל ההלם אחרי כמה דקות התחלף לתחושה של קרבת אלוקים, שלא חוויתי מעולם".

הרב הבר, שסייע למאות מושתלי כליה לקבל תרומת כליה ללא עלות כלל, רומז מי לדעתו עמד מאחורי ההאשמות השווא נגדו. "זה ניסיון מאד קשה, זו תחושת בגידה", הוא אומר, "לא הבנתי מה קורה. יצאתי לתפילת שחרית וחיכו לי 9 שוטרים על המדרכה וליוו אותי אחר כבוד לביתי שם נערך חיפוש".

"היה ברור לי מההתחלה שאזוכה ושהסיפור יסתיים בלא כלום, ורק השאלה הייתה כמה זמן זה ייקח", הוא אומר ומספר על ימי המעצר בביתו של הרב הראשי הגאון הרב דוד לאו שפרש עליו את חסותו.

הרב הבר מספר על התרומות הבלתי נתפסות של הכליות, דבר שאין לו אח ורע בעולם. "אנחנו כחרדים חיים באטמוספירה של חסד וההענקה, אבל הם לא מאמינים שיכול להיות כזה דבר שמישהו תורם כזה דבר ללא עלות".

לאחר הבשורה שקיבל לקראת סוף השנה על סגירת התיק, הוא מספר כי במהלך השנה, "תורמי הכלייה נתנו אמון מלא, פשוט באו בהמוניהם, והשמחה הגדולה שלי היא שזכינו לסיים את שנת תשע"ח עם עלייה בכמות ההשתלות השנתית, קרוב ל-130 בני אדם נתנו כלייה בהתנדבות - השנה".

- אתה כועס?

"אם אני כועס? אני מודה לה' על המון דברים, למדתי כמה תמיכה מדהימה יש לי בציבור. עוד במעצר בית זכיתי לביקורו המרטיט של הגר"ח קנייבסקי, קיבלתי גם עצום של תמיכה מהקהילה הרפואית של עשרות רבות מגדולי הרופאים בארץ".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר