חול המועד מתוח

הקבינט המדיני יתכנס לדון בעניין סוריה; נתניהו ימריא לארה"ב

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הבוקר לדון בהתפתחויות בסוריה כאשר רוסיה החליטה להעביר לאסד טילי נ"מ תקדמים • רה"מ נתניהו ימריא לאו"ם וייפגש עם הנשיאים טראמפ וא-סיסי (מדיני, בטחוני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טראמפ ונתניהו בביקור בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הבוקר (שלישי) לדון בהתפתחויות בסוריה, וזה לאחר החלטת נשיא רוסיה ולדמיר פוטין להעביר לידי צבא אסד מערכת טילי נ"מ מסוג S-300.

לאחר ישיבת הקבינט, בשעות הצהריים המוקדמות, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להמריא לניו יורק ולהשתתף בעצרת הכללית של האו"ם. בסביבת נתניהו מספרים כי הוא צפוי לחשוף מידע חדש על איראן.

כמו כן, בשולי העצרת, נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

כזכור, רה"מ נתניהו קיים אמש שיחת עם הנשיא הרוסי פוטין. בלשכת נתניהו סיפרו לאחר השיחה כי: "נתניהו הביע בשיחה את ביטחונו באמינות תחקיר צה"ל ובמסקנותיו, והבהיר שוב כי האחריות לתקרית המצערת מוטלת על הצבא הסורי שהפיל את המטוס, ועל איראן שתוקפנותה מערערת את היציבות. עוד אמר ראש הממשלה כי העברת מערכות נשק מתקדמות לידיים לא אחראיות תגביר את הסכנות באזור", וכי "ישראל תמשיך להגן על ביטחונה ועל האינטרסים שלה".

גם בארה"ב אמש התייחסו להחלטת רוסיה, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, התבטא כי הוא מקווה שרוסיה תשקול שנית את העברת המערכת לידי צבא אסד, מה שיגרום ל"הסלמה משמעותית של המצב באזור".

לדבריו: "איראן היא זו שאחראית לתקיפות בסוריה ולהפלת המטוס הרוסי".

שר ההגנה הרוסי אמר טען מנגד כי: "בשנת 2013 הסכמנו לעצור את העברת המערכת לסוריה בעקבות בקשת הישראלים. אך המצב השתנה, ולא באשמתנו".

בקרמלין הדגישו כי: "מטרת הצבת המערכת היא הגברת הביטחון של הצבא הרוסי ואין כל קשר למדינה שלישית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר