פרסום ראשון

ביום א': המועצת החסידית תתכנס על חוק הגיוס והבחירות

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל צפויה להתכנס ביום ראשון לדיון בחוק הגיוס עם פתיחת מושב החורף • בנוסף, חברי המועצת ידונו בבחירות המוניציפליות, בעיקר בירושלים ובאלעד (אקטואליה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
האדמו"רים מבעלזא, גור וויז'ניץ (צילום: אנשיל בעק, יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' צפויה להתכנס ביום ראשון הקרוב, ה' בחשון, עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, לדון בנושא 'חוק הגיוס', כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

בימים הקרובים יחזור לארץ מזכיר המועצת החדש, הרב יעקב ולצר, ש‏בימים האחרונים נצפה בתפילה בקרעסטיר בהונגריה, על קברו של רבי רבי ישעיה זי"ע. יצוין כי זו תהיה הפעם הראשונה בה מזכיר המועצת החדש ינהל את אסיפת מועצת גדולי התורה לאחר חזרתו לתפקיד.

נושא חוק הגיוס הוא אמנם הנושא המרכזי שיעלה על שולחנם של גדולי ישראל, אך ל"כיכר השבת" נודע כי האדמו"רים צפויים לדון גם בנושא הבחירות המוניציפליות, ובעיקר בערים ירושלים ואלעד שיובאו להכרעת גדולי ישראל.

מזכיר המועצת בקרעסטיר (באדיבות המצלם)

עד כה התקבלו ההחלטות בנושאי הבחירות בוועדת השמונה של 'אגודת ישראל' בלבד, כעת חברי המועצת החסידית יחליטו האם לפרסם מכתב רשמי בחתימתם לכל אחד מן המועמדים, או לפרסם קול קורא כללי לתמיכה בכלל מועמדי אגודת ישראל בארץ. יצוין כי חלק מן האדמו"רים סבורים כי לא בכל עיר ועיר יש לפרסם תמיכה רשמית ופומבית של המועצת.

בימים אלו מקיים מזכיר המועצת מגעים מקדימים עם חברי המועצת ואנשי החצרות השונות כדי להביא להחלטה משותפת ביום ראשון.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי האדמו"ר מבעלזא השוהה למנוחה בימים אלו בקרית יערים טלז סטון צפוי להגיע לישיבת המועצת, שתיערך ברחוב שומר הכותל בירושלים, זאת לאחר שבכינוס האחרון של המועצת לא השתתף.

מנגד, האדמו"ר מויז'ניץ לא יגיע להשתתף וישהה ככל הנראה ביום ההתכנסות בערד שם שוהה למנוחה. כזכור ב"מרכז חסידי ויז'ניץ" זועמים על מינויו המחודש של ולצר למזכיר המועצת.

גורמים ב'אגודה' מבהירים מנגד כי במידה ויתברר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקדם לבחירות בחורף הקרוב הרי שלא תהיה סיבה לכינוס המועצת לדיון בנושא חוק הגיוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר