היום שאחרי

יאיימו בפרישה? מזכיר המועצת יגיע לדיון אצל האדמו"רים

לאחר פרסום ההצהרות, מזכיר 'המועצת החסידית' יגיע אל האדמו"רים, לדיון האם להזכיר כי האיום בפרישה מהקואליציה - שריר וקיים. עד סוף השבוע - הח"כים יקבלו את הוראות האדמו"רים (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מדוע 'המועצת' לא איימה בפרישה מהקואליציה? ההחלטות ההצהרתיות של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', שנחשפו ב"כיכר השבת", הופיעו הבוקר (שני) בבטאוני 'אגודת ישראל' - "המודיע" ו"המבשר".

במאמר שפורסם ה'המודיע' הבוקר נכתב כי "ההנחיה לנציגנו להשתמש בכל הכלים הלגיטימיים העומדים לרשותנו, כדי להבהיר שעבור שמירת היקר מכל היהדות הנאמנה תהיה מוכנה לשלם כל מחיר, כואב ככל שרק יהיה, ללכת במסירות נפש כפשוטה. רבותינו שליט"א שבו והנחו אתמול את נציגי אגו"י לעשות הכול כדי שיהיה ברור לכל שהבקשה להגן על לומדי התורה היא 'דאורייתא' ממש, נשלם כל מחיר ונעמוד במסירות נפש על יסודות קיומנו".

גורמים ב'אגודת ישראל' אומרים ל"כיכר השבת" כי הפרסומים של כלי תקשורת שונים כי האדמו"רים "התקפלו", כביכול, או שהחליטו שלא לפרוש מהקואליציה - אינם נכונים ועוררו את כעסם של האדמו"רים.

לדבריהם, ההחלטה הקודמת של המועצת שאם לא יהיה חוק שיסדיר את מעמדם של לומדי התורה 'אגודת ישראל' תפרוש מהקואליציה - עדיין קיימת, אך אתמול הוחלט שלא לשוב על ההחלטה הזו, כדי לא להחריף את הטון מתיחות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך ההחלטה שרירה וקיימת.

"כעת", הם מוסיפים, "אחרי שפורסם שהאדמו"רים יתפרשו, ייתכן ויוציאו שוב הודעה ובה האיום על פרישה מהקואליציה כדי שיהיה ברור שהאדמו"רים לא שינו את דעתם".

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הימים הקרובים יגיע מזכיר המועצת, הרב יעקב ולצר, שוב למעונם של חברי המועצת לדון בהחלטות המעשיות ובשאלה האם לשוב ולהוציא מכתב לחברי הכנסת ובו יבהיר המזכיר את הצפוי באם החוק שיאפר ללומדי התורה להמשיך ללמוד לא יאושר.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל', אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "נושא האפשרות של בחירות הוא לא שיקול אצל האדמו"רים ולא עלה כלל על הפרק, לא עלתה השאלה של כדאיות. אם מישהו ניסה להחריף את הטון כדי להצדיק בחירות - זה לא קרה אתמול, ההוראה לפרוש אם לא יעבור חוק שיאפשר לימוד תורה שרירה וקיימת, היו שפירשו את ההחלטה כפשרה והתמתנות, אבל זה לא כך".

הגורם מוסיף כי "יו"ר ועד הישיבות העלה את הנושא שצריך לדאוג ש-130 אלף בחורי ישיבות לא ישארו ללא חוק שמסדיר את מעמדם, נשארו חודשיים להסדרת הנושא. אם יש חוק שיאפשר לכל בני הישיבות ללמוד תורה, כולל כל יהודי שרוצה ללמוד תורה, מבוגר, צעיר, בעל תשובה, אשכנזי ספרדי, אפשר לתמוך בו. ולא? ההחלטה נשארת שאסור להישאר בממשלה".

עוד מוסיף הגורם כי "בגלל החשש שיותר ממאה שלושים אלף בני ישיבות ישארו ללא זכויות בסיסיות, יש אור ירוק למשא ומתן עם משרד הביטחון לחוק שיסדיר את מעמד בני הישיבות והוראה לשתף פעולה עם ש"ס ודגל התורה בנושא הגיוס כפי שהיה כל השנים".

ל"כיכר השבת" נודע כי הוראת האדמו"רים המעשית לח"כים וסגני השרים תגיע בכתב או בעל פה עד סוף השבוע, בה תהיה התייחסות לשאלת הפרישה מהקואליציה אם החוק שיעבור לא יאפשר לימוד תורה לכל יהודי הרוצה בכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר